Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 April 2013

SEMUA WAJIB LAWAN PENIPUAN




PEGAWAI KERAJAAN INI KALI LAH

Pada semua anggota kerjaan tak kira darjat khususnya yang bertugas di JABATAN PENDAFTARAN NEGARA, perubahan ditanganmu untuk selamatkan Malysia. Pada muda mudi yang jemu tengok kuda-kuda tua dok curi tulang kat ofis tu semua jangan takut keluar mengundi. Ajak semua jangan tinggal sekoq pun nyamuk pun kat pejabat.

 Depa yang dok sambung jangka hayat sampai 60 tu semua,biaq pi ke depa. Termasuk yang dok gebang deraih di padang golf, kerja langsung tak buat, balik2 nak sain yang tu nak sain yang ni. Kalut2 menteri panggil...i busy! i busy!! KSN tu kerja dia check la puak2 JUSA dok makan gaji buta tu semua dok buat apa cek naa!!! Hang tu berkecuali bukannya nak mengekoq tett!!

 menteri' Dulu-dulu rakyat tak kenai pun KSN sebab jawatan tu ala-ala Jibril...Laa ni kaa dah ala-ala jin ifrit uols!!! Jangan tunggu sampai rakyat jadi tuan baru pakat nak follow pakatan. Jom kita ubah jadikan kerajaan mata-mata rakyat. on BERTINDAK SEKARANG JANGAN TERLAMBAT
Publish | Delete | Spam
Qaseh Bonda
on 4/29/13
TIGA  TUNTUTAN 
JANJI BERSIH


JANJI BERSIH
jika berlaku penipuan
maka janji bersih akan
membuat 3 tuntutan

1 - tidak akan mengitiraf keputusan pru13
2 - menuntut spr di mansuh
3 - wujudkan spr baru untuk menjalankan pru sekali lagi

-------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tt, ipar aku anggota tentera dah mengundi pagi tadi. Depa terkejut dapat kertas undi dah dipangkah. Nak ubah tak dapat. Pencil dan pemadam tak disediakan.pusat Kem tentera baru siap, kota samarahan kuching, sarawak.

Siti Suhaila Ihram berkata...

maafkan aku andai bahasa ku terlalu kasar dan sukar difahami... wahai spr teruskanlah penipuan dlm pru13 ini... semoga seluruh warga spr dapat segala persoalan dihadapan Allah... spr adalah amanah yg wajib dilaksanankan dgn adil bukan zalim rakyat juga zalim kepada diri sendiri. jika tidak mahu adil cukuplah takut dgn azab allah... aku yg mengingatkan diri sindiri tentang amanah allah kepada diri ku sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Patutla org2 kampung amat membenci pekerja2 dlm jabatan kerajaan walaupun dalam hati amat teringin menjadi gomen servant hatta sbg kerani cabuk sekalipun.

Benci kerana pegawai2 kerajaan mmg kuat mengecoh dan menipu pelanggan terutama org kampung. Teringin kerana gaji lumayan atau boleh tahan, walaupun kuat menipu, tetapi hidup dan pendapatan mereka terjamin hinggakan bank pun amat mudah bagi pinjam berbanding pekerja swasta bergaji RM10,000.

Paling best kerja pejabat tanah. Pantang ada tanah kosong jer, tetiba ada geran. Org kampung yg buat usaha, pegawai yg dpt geran. Kendian jual kat org lain pulak. Bila pencen, buat kerja2 pengkeranian tolong isi borang kat pejabat tanah. Kerja enteng, masyuk gila2.. taip sikik2 jer, upah RM60 satu geran. Sehari ada 20-30 pelanggan, gila sungguh kerja gomen ni. Makan keliling. Yg dipaparkan 2-3 ekor yg tak reti berdikari atau kene sakit pelik2 lepas bersara. Hakikatnya 99% pesara hidup senang lenang goyang teloq hasil tolong menolong sesama menipu semasa menjawat jawatan dlm gomen dulu. Besan saya ada lebih 60 relung tanah padi dan getah serta 2 buah rumah kedai sewa yg lumayan di tempat strategik ditengah2 bandar. Bapanya langsung tiada mewariskan harta apa2. Bila ditanya, jawapannya konkrit "ada la rezeki dr Allah, kita tak tahu drpd mana datangnya rezeki ini.".. terus jadi bersih hartanya laksana breeze... padahal pencen pegawai akhirnya cuma RM36000 jer setahun. Wow!!! Pegawai gomen boleh agak yer jika dpt pencen sebegini sejak 2005. Itu blom tanah nama isterinya yg tak bekerja sejak mula kawin lagi. Ini baru kisah seorang pegawai tak tinggi mana pun dlm gomen berpencen.

Tanpa Nama berkata...

kak Siti Suhaila Ihram,

Bahasa akak adalah yang paling sopan, berbudi pekerti, indah dan romantis dikalangan bahasa komen kami didalam TT. :) tapi adakalanya, bahasa sopan juga diperlukan untuk membuatkan org degil untuk berubah setelah penat mendengar caci maki umpat keji dari kami. kahkahkah

Teruskan komen2 akak dengan bahasa2 indah tapi tajam sebegini dalam TT. kita perlukan 2-2 jenis bahasa untuk menyedarkan mereka2 yang hina ini.

Ini kali lah..

Tanpa Nama berkata...

MEREKA YANG TERLIBAT DENGAN PENIPUAN SPR INI ADALAH PENGKHIANAT NEGARA......KITA AKAN HUKUM MEREKA DENGAN PENJARAKAN MEREKA SEUMUR HIDUP ATAU DIHUKUM GANTUNG SAMPAI MATI. WAHAI KAKITANGAN KERAJAAN INGATLAH...INI AMARAN DARI KAMI RAKYAT...TERUSKANLAH PENIPUAN KAMU...MARI KITA LIHAT NANTI SIAPA YANG KENA...

Tanpa Nama berkata...

TT..gua baru lepas sembang ngan mamat airforce kat labuan ni,bini dia cikgu satu sekolah ngan bini gua dulu..dua2 pengundi awal..bini gua dah snap pic dakwat x kekal tu dan mamat airforce tu dah bgtau gua yg dia pangkah semua calon nk kasi undi rosak sebab masa nk pangkah tu dah ade pangkah kat logo bn rozman isli..memang haprak diorang ni.