Isnin, 22 Julai 2013

BERITA AYAM NAIK HARGA




Harga ayam: Jangan salahkan kerajaan
SHAH ALAM – Pengguna tidak boleh menyalahkan kerajaan apabila menetapkan harga ayam hidup kepada RM70.70 untuk dua peha dan dua buah dada yang akan dilaksanakan 26 Julai ini.

Timbalan Presiden, Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca), Muhammad Shaani Abdullah berkata, kerajaan telah mengambil risiko kerana harga ayam di Bukit Bintang, Lorong Haji Taib, Brickfeilds, Pudu dan Sunway hanya dikawal pada waktu tertentu seperti musim perayaan.

“Secara peribadi, saya berpendapat harga RM70.70 untuk dua peha dan dua buah dada agak tinggi. Namun, saya sedar bahawa saya sebagai wakil pengguna sepatutnya bersuara untuk pengguna tetapi saya juga telah diberi saorang ayam pencen dari Jakarta.



--------

4 ulasan:

Amuraria berkata...

hahaha ;)

Tanpa Nama berkata...

harga pasaran cina doll...
pachuching - rm 50, bolling bolling - rm 100, hisap & taji - rm 150, itu rate kat tepi tepi lorong kat bukit bintang, kalau nak standard sikit masuk spa full package rm 288, spa, massage dan ais krim air batu penuh service kah kah kah,
kelakar apabila penguasa fikir kit anie bodoh kera... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

yang hotel hotel 5 atau 6 bintang tak masuk dalam harga kawalan kah ? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

"SHAH ALAM – Pengguna tidak boleh menyalahkan kerajaan apabila menetapkan harga ayam hidup kepada RM70.70..."

kahkahkah memula aku baca ni, aku ingatkan seperti biasa bro tt banyak typo error kahkahkahkah siottt je!

tt, ini sistem kapitalis: supply & demand, bila bulan puasa kurang demand sebab ramai yg puasa siang dan malam, sedangkan supply belah malam tetap melambak takde yg kena cekup hantar pulang, maka harga terpaksa diturunkan dari 100+ jadi bawah dari 100 kahkahkah!

-average joe-
klakka-la.blogspot