Sabtu, 3 Januari 2015

KUTUB BAH WAJIB BACA






NOTA
wajib baca
lawak gila




KUTUB BAH 

TAHUN BARU NAJIB

Dalam meninggikan syiar Islam di Malaysia, Najib berkata umat Islam perlu menjadikan perjuangan memperteguhkan iman dan syariat Islam yang dibawa Nabi Muhammad SAW sebagai agenda utama dalam kehidupan seharian.
Di peringkat kerajaan, Najib berkata komitmen itu dibuktikan dengan pembangunan Indeks Syariah yang akan menjadi pengukur komitmen kerajaan dalam melaksanakan dasar-dasar yang berlandaskan prinsip, nilai dan sistem Islam merentasi pelbagai sektor.
"Inisiatif ini diharap menjadikan tadbir urus kerajaan lebih menghampiri amalan dan sunnah Rasulullah SAW dalam usaha kita mengisi tuntutan bagi menghidupkan syariat Islam itu sendiri.
"Natijahnya akan lahirlah negara dan masyarakatnya yang seimbang serta cemerlang dalam aspek kemajuan, penguasaan pengetahuan dan kemahiran yang pada masa sama berakhlak mulia dan berjati diri unggul sebagai warga negara Malaysia," kata Najib.
Beliau juga berharap usaha mengaplikasikan Islam dalam pentadbiran negara dapat membangunkan Malaysia yang lebih makmur dan diberkati.
"Semoga sambutan Maulidur Rasul kali ini terus membangkitkan keghairahan dan mengupayakan kita untuk mencontohi akhlak serta mengamalkan sunnah baginda, agar berjaya di dunia dan di akhirat," katanya.
Dalam pada itu, perdana menteri turut mengajak rakyat Malaysia menghiasi diri dengan sifat sabar dan reda khususnya dalam menghadapi banjir yang agak luar biasa.
Beliau berharap usaha yang dilakukan kerajaan sedikit sebanyak dapat membantu meringankan beban mangsa yang terjejas dengan musibah itu.
"Dan pada masa yang sama kita terus bersolat hajat dan berdoa agar negara kita sentiasa di bawah kerahmatan Allah SWT," kata Najib.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tonjol-persamaan-rai-kepelbagaian-untuk-suburkan-perpaduan-kata-najib#sthash.1FIPU8rC.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
ini lawak gila
tergolek dog
kah kah kah

bila mat mongol
beri kutub bah
pesawat 9M-NAA
mengelilingi dunia


bila mat mongol
beri kutub bah
rosmah mansor 
sibuk bershopping

bila mat mongol
beri kutub bah
rosmah mansor
jadi anak dara
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR






--------------

3 ulasan:

kampong lad berkata...

cakap saja tapi tak bikin.

061.002 O ye who believe! Why say ye that which ye do not ?
061.003 It is most hateful in the sight of Allah that ye say that which ye do not.

Tanpa Nama berkata...

bila lebai mat monggol bagi kutub bah, altantuya hidup kembali.kah..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Mat Bahalol cuba menipu rakyat tak sedar tipu diri sendiri.

Dalam kubor nanti baru tahu siapa tipu siapa.

Semua orang akan mati kan ?