.

Rabu, 11 Januari 2017

INI NASEHAT NAJIB






NASEHAT NAJIB PADA RAKYAT
Aku ada bermimpi. Dalam istana. Chandelier terang benderang. Takde bidadari. Takde puteri. Takde dayang dayang. Yang ada najib. Hadoiiii. Dan pengarah sprm, tak tau mana satu. Itu je. Najib separuh berbisik pada pengarah sprm, kamu tangkap dulu setiap dan semua orang-orang bawah nun (menteri, timbalan, ksu, pengarah, pegawai, kerani, drebar) yang ada walau 5 sen rasuah. 

Kamu habiskan masa, tenaga, dan peruntukan untuk siasat, tangkap, dakwa dan hukum semua bangsat tu! Kamu jangan lupa orang swasta, jangan kejar orang kerajaan je! Dan jangan kira darjat raja ke penoreh getah. 

Saya berjanji dalam istana ni, bila kamu selesai tangkap semua tu, saya sendiri akan serahkan pada kamu berserta segala bukti, rosmah dan anak dia! *poof!* najib terus ghaib. *tulisan di atas cuma satu fiksyen on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/17





----------------

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Semalam kul 11pagi gwa mkn disebuah gerai lusuh, nasi padang yg terkenal di Jln. Raja Sulaiman off JTAR. Meriah gerai tu .. separuh tmpat duduknya dijuburi oleh Peg.MARA .. sambil makan mereka berburak riang .. dari unifomnye, kompom mereka peg. Amanah Rakyat.

Berada diluar pejabat tayim kerja seakan bukan satu dosa. Peg.MARA ni nampaknya dah semakin luas takluk pot ngular mereka.

Selepas gwa melantak sepingan nasi ngan kari ekor ikan laut dalam, pejeri nenas, sambal padang, air kosong dgn harga rm6 je (tmpat lain rm12 mahu) .. gwa pon belah. Tapi semua peg. MARA tu masih riang menjuburi bangku lohe gerai tersebut.

Gwa harap Mappadulung tangkap juga mereka ini. Ngular pon satu jenayah. Kata Sinar lebih setengah juta Penjawat Awam melahap rasuah. Kalau Mappadulung tangkap mereka bermakna lebih setengah juta akan undi Pembangkang .. ini sudah berita baik .. ayuk Mappadulung tangkap.