.

Ahad, 20 Ogos 2017

MUNTAH HIJAU






DATUK 

PEKONG
Sudah la rais. Kau tu old timer. Generasi yang akan pupus. Fikiran kau pun kolot dan ketinggalan bas sebab kau suka sangat duduk dalam tempurong umno. 

SRI 

MAHALINGAM

Kau jenis orang tua yang layu dan semakin melayu hingga menyembah bumi. Kau jenis orang yang lembik lagi melembikkan beberapa kerat orang tua lain yang mudah terpengaruh dengan jawatan kau sebagai menteri, dengan gelaran panjang 6.5 kilometer kau sebagai datok pekkong sri mahalingam bontotraya, dan dengan ayat kau yang sangat tua antik meleret yang kau banggakan tapi sebenarnya amat membosankan orang muda tahap telinga keluar muntah hijau. 

BONTOT RAYA

Kau yang ketinggalan bas masih terkedek dengan kiasan dengan perumpamaan sedangkan negara lain dah melangkaui bulan dah ke marikh dah ke venus dah berkereta tanpa pemandu dah berkereta terbang. Kau masih nak menarik orang melayu terus melentok melayu lemah terkulai dengan gaya klasik kau yang sangat seloooooow. Kau bukan seorang yang boleh segera bingkas bangkit tegak tegap dengan tangan kau gagah 
on TUAN HAJI TAK FAHAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/19/17




-------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Penulis ni mesti sekampung dgn Datok Pekong Mahalingam..Bontot Raya, sekurang kurangnya satu negeri...

Tanpa Nama berkata...

Rais tu bercita besar nak ditabal jadi undang Luak jelebu. Bila naik jadi undang luak, sama la status dengan puak tu, hati senang takde cuak, fulus dalam kantung tak luak, beras dalam kepuk tak luak, bini dan girlfren pun tak muak. Rais ingin laris.