.

Jumaat, 23 Mac 2018

NAK TANYA - MAT LEGAM




MALAON INI

JENIS APA?

TENGOK MUKA

RAPI RAPI

MELAYU KE?

KALAU MELAYU

KENAPA LEGAM?

SAJE TANYA

BANYAK SANGAT

LEGAM NAK JADI

MELAYU

KAH KAH KAH




----------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

melayu palsu tu! cakap inggeris fake malay! kah! kah! kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

Orang bunian kot.......

Tanpa Nama berkata...

Itu mcm Linggam... bukan legam lagi

Tanpa Nama berkata...

Woi Keling, menyamar Batak ke? Puuuih. Kah kah kah

mahligai seni berkata...

Mat Legam nak jadi Mat Sawo Matang. Kahkahkahhhh...

Tanpa Nama berkata...

Hitam hitam sitampuk manggis. Walopon hitam legam dipandang manis. Kih3

Tanpa Nama berkata...

Carian susur-galor mat legam nih......nanti akan keluar sejarah 400 ratus tahun dimana moyang nya didatangkan sebagai hamba-abdi yang mana dihantar ke Fiji, dan sebagai nya...tapi moyang nya mendapat sedikit nasib baik apabila ditempatkan di Semenanjung Tanah Melayu-STM. Ia tidak berhenti disitu apabila generasi kemudian di STM pula dilelong hingga ke Afrika Selatan.

Di situ dengan keadaan sekeliling maka terjadi 'FUSION' maka terlahir lah generasi kemudian yang lahir dari 'bermadu' dengan puak dari Botswana (dihimpit antara Zimbabwe dan Namibia).

Dengan kesedaran generasi 'Mat Legam Millinnial' atau lebih dikenali Gen Y, maka berlabuh lah kembali ke STM. Dengan kudrat dan kemahiran mengatasi ilmu ular...maka berjaya lah Generasi Mat Legam bersidai di celah celah tampok kuasa di STM....

OK...sedikit sebanyak aliran susur-galor mat gelam...oopps mat legam!

PS. mesti ada kesedaran orang melayu kenapa kita ada produk QuPuteh dijual oleh melayu...sebab ia adalah produk untuk 'memutihkan' bukan hanya fizikal kulit mat legam mat bangla mat diTabung Haji dan sebagai nya....tapi juga untuk memutihkan segala perompakan didalam gelap-gulita....lu pikir ler sendiri!

Akhir nya melayu yang jadi baruah!

Arie_73 berkata...

Hitam itu sitampuk manggis..tak menawan langsung..!

Tanpa Nama berkata...

sekiranya tiada silap, definisi melayu dari perlembagaan adalah apabila sesorg itu peluk islam maka diakan diiktiraf sbagai melayu..riduan tee adalah melayu, ee..eee dari penang juga adalah melayu..andai dr zakir naik peluk islam,maka dr zakir naik dari benua keling yg diselamatkan oleh mufti perlis itu juga adalah melayu..dizaman ini, yg penting adalah islam..oleh itu, sesapa islam maka dia akan selamat walaupun mencuri, menburet haram, bermain golf dgn duit org miskin..ini la maksud islam itu selamat..selamat dari dihukum undang2 kafir atau undang2 penjajah..