Jumaat, 7 Disember 2018

AWAS AWAS BAHAYA PENDATANG







AWAS  

PROJEK SAMA

PASTI ADA

DI MALAYSIA


10 lelaki India, 24 wanita Thailand ditahan palsu sijil kahwin

BANGKOK: Sepuluh lelaki rakyat India dan 24 wanita rakyat Thailand adalah antara pasangan palsu yang ditahan di Thailand atas dakwaan memalsukan dokumen dan mengemukakannya kepada pihak berkuasa, lapor agensi berita China Xinhua memetik media tempatan pada Rabu.

Polis Thailand baru-baru ini memberkas semua rakyat India terbabit kerana disyaki memanipulasi perkahwinan palsu dengan 24 wanita rakyat Thailand yang didakwa sebagai rakan sejenayah mereka dalam sindiket penipuan itu.

Sejumlah 20 lagi suspek rakyat India masih bebas.

Mereka didakwa mengeluarkan sijil perkahwinan palsu kepada pegawai daerah agar mereka dibenarkan tinggal secara sah untuk menjaga pasangan masing-masing.

Sementara itu, 6 wanita Thailand yang belum dikenal pasti masih diburu.

Mereka diupah pada harga 500 hingga 5,000 baht (kira-kira AS$15.15 hingga AS$151.51) untuk menyamar sebagai pasangan rakyat India terbabit, kata polis.

Ketua Biro Imigresen Thailand, Surachate Hakparn, pada Selasa mengarahkan semua unit imigresen di seluruh negara melakukan operasi ke atas warga asing yang disyaki melakukan jenayah dan menjejaskan keselamatan negara.

WARGA INDIA

WARGA 

CHINA MERAH

WARGA AFRIKA

WARGA BANGLA

AKAN MENYAMAR

PASPOT MALAYSIA

KE 6 PALING

DIHORMATI

DALAM DUNIA




------------------

1 ulasan:

Nazrio berkata...

Thailand baru 10 Laki india menyamar daH kecoH... maLaysia biLyong-biLyong pendatang asing Tak Ada dokument kosong boLong tanpa passport pengenaLan seLamba derK jer siap bukaK bisnis Masuk kiLang jadi PASARAN janda gersang maLah ingin di jawa Kan 1.5 juta mati kitaaaa duduk faLam negara ini macam