Isnin, 26 Ogos 2019

MUKA KAKI PAU









INI MUKA

KAKI PAU
Jeffrey Edward Epstein (20 Januari 1953 - 10 Ogos 2019) adalah seorang pembiaya Amerika dan pesalah seks yang dihukum. ] Epstein memulakan kehidupan profesionalnya sebagai seorang guru, kemudian berubah ke sektor perbankan dan kewangan dalam pelbagai peranan. Semasa kerjaya kewangannya, beliau menjadi jutawan. Sehingga dia disabitkan dengan jenayah seks pada tahun 2008, dia mempunyai hubungan dengan ramai orang di kalangan elit kewangan, politik, dan kebudayaan dunia,  serta dalam kalangan ahli akademik dan saintifik.

Pada bulan April 2005, polis di Palm Beach, Florida mula menyiasat Epstein selepas ibu bapa mengadu bahawa dia telah mencabul anak perempuannya yang berumur 14 tahun. Selepas siasatan, pendakwaan, dan rayuan rayuan, Epstein mengaku bersalah dan telah disabitkan oleh mahkamah negeri Florida yang memohon pelacur dan mendapatkan seorang gadis bawah umur untuk pelacuran pada 30 Jun 2008. 

Beliau berkhidmat selama 13 bulan dalam tahanan, dengan pembebasan kerja, sebagai sebahagian daripada perjanjian rayuan; pegawai persekutuan telah mengenal pasti 36 orang perempuan, ada yang berumur 14 tahun, yang dilanggar oleh Epstein. 

Epstein ditangkap sekali lagi pada 6 Julai 2019, atas tuduhan persekutuan untuk pemerdagangan seks di bawah umur di Florida dan New York. [8] [9] Dia meninggal di sel penjara pada 10 Ogos 2019.

TUNGGU TULISN

LANJUT
-----------

Tiada ulasan: