Selasa, 17 September 2019

EDORGAN BELOT












TURKI

BELOT

TURKI ANGGOTA

NATO KINI

BELOT JADI

PRO RUSIA

PRO IRAN

Erdogan menjadi tuan rumah Putin, Rouhani untuk sidang kemuncak Syria

Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan akan menjadi tuan rumah kepada r Rusia dan Iran pada hari Isnin untuk sidang kemuncak terakhir mereka di Syria, dengan perhatian tertumpu pada niat Damaskus menyerag benteng pengganas Islam terakhir Idlib.

Presiden Vladimir Putin dan Hassan Rouhani akan menyertai Erdogan di ibukota Turki Ankara untuk sidang kemuncak kelima mereka mengenai konflik sejak 2017.

Iran dan Rusia telah menjadi penyokong kuat Presiden Syria Bashar al-Assad, sementara Turki telah menyeru  menyokong pejuang pembangkang.

Tetapi dengan kedudukan Assad mencari semakin aman, keutamaan Turki telah beralih untuk menghalang kemasukan pelarian dari Idlib di barat laut Syria.

Turki bimbang dengan kemenangan pasukan tentera Syria ke rantau ini, yang disokong oleh kuasa udara Rusia, walaupun serangkaian gencatan senjata.

Turki mempunyai 12 kubu  pemerhatian di Idlib untuk menguatkuasakan perjanjian zon aman yang ditanda tangai  dengan Rusia untuk mencegah serangan bersenjata Syria.

Tetapi kubu kubu ini  semakin terancam, dengan salah satu daripadanya terputus dari Idlib yang lain ketika pasukan Syria maju bulan lalu.

Serangan udara Rusia terus berlaku di rantau ini walaupun gencatan senjata terbaru antara Ankara dan Moscow pada 31 Ogos.


TAHNIAH

ERDOGAN 

LU SUDAH

BELOT 

LU KENCING

SAUDI ARABIA

DAN

AMERIKA

KAH KAH KAH



----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

laa bro..pasai apa lambat sgt..mmg la erdogan belot..lu lupa ke saudi dulu adalah jajahan turki..dan turki yg melhirkan lawrance arabia pegwai british utk wujudkan saudi arabia..erdogan ialah sultan ottoman yg terakhir..takkan sultan turki nak duduk bawah jubah saudi..erdogan bunuh kurd di syria bro..erdogan nak jajahan minyak syria sket..semua nya ada kepentingan bro..even petronas syarikat milik malaysia pun nak cari gali minyak diseluruh dunia..penjajahan berlaku melalui the company sejak berabad bro..syarikat china huawei, syarikat railway china.syarikat pharmaci, syarikat amerika koch baja racun padi kita.mana syarikat bangsa melayu?saham guthrie hadiah anwar kpd khalid ibrahim? the other yg lu kecohkan, menguasai sesuai melalui papan bro..papan pertama ke papan kedua ke..tu pun kalo lu faham..