Khamis, 4 Jun 2020

GENG MUHYIDDIN LARI





MAKIN BERAT


'Budak Muhyiddin' letak jawatan timbalan menteri

DR Shahruddin Md Salleh letak jawatan timbalan menteri kerja raya, tidak sampai 100 hari selepas memberi sokongan kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan pentadbiran Perikatan Nasional yang menggantikan Pakatan Harapan.

Ahli Parlimen Sri Gading itu adalah bekas setiausaha politik Muhyiddin antara 1998 dan 2009, serta merupakan setiausaha agung pertama Bersatu semasa penubuhannya empat tahun lalu.

Shahruddin yang sebelum ini menyifatkan dirinya “budak Muhyiddin” berkata beliau letak jawatan kerana kini sedar keputusannya menyokong perdana menteri dan PN sebelum ini salah.

“Saya telah melakukan ijtihad politik yang kurang tepat iaitu dengan menyertai kerajaan Perikatan Nasional (PN).

“Saya seharusnya meletakkan keutamaan dengan membuat pertimbangan bahawa pengundi- pengundi di Parlimen Sri Gading telah memilih parti Pakatan Harapan (PH) dalam PRU14,” katanya dalam satu kenyataan yang tersebar hari ini.

“Sebagai langkah awal bagi saya membetulkan kesilapan ini, maka saya dengan ini meletak jawatan kerana saya dilantik ke jawatan ini oleh Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dari kerajaan PN,” tambahnya.

The Malaysian Insight sedang cuba mendapatkan penjelasan Shahruddin. Beberapa sumber yang dekat dengan beliau sementara itu mengesahkan kenyataan tersebut.

Shahruddin difahamkan akan mengeluarkan satu kenyataan bertandatangan dalam masa terdekat. 

Peletakan jawatan Shahruddin ini menamatkan teka teki mengenai kedudukannya yang sudah dihebohkan sejak Jumaat lalu akan letak jawatan kerajaan dan tidak lagi menyokong PN.

Ketika itu beliau dilaporkan akan membuat sidang media bersama seorang lagi pemimpin Bersatu iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohd Redzuan Md Yusof. Redzuan bagaimanapun menafikan desas-desus itu.

Peletakan jawatan Shahruddin menjadikan PN kini kurang satu lagi kerusi di Dewan Rakyat, menjadikan hanya mempunyai 112 kerusi. 

Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil dalam satu ciapan di Twitter menulis tanda pagar #WeWillBeBack, yang membayangkan keyakinan PH akan kembali ke Putrajaya.



MANDAT RAKYAT

AKAN KEMBALI

DENGAN SYARAT

ANWAR  BUKAN

JADI CALON PM

DAP AMANAH

DAH SEBULAT

SUARA TAK

MAHU DI KENCING

ANWAR KALI

KEDUA

KHALAS

4 ulasan:

Awanama berkata...

MANDAT RAKYAT

AKAN KEMBALI

DENGAN SYARAT

ANWAR BUKAN

JADI CALON PM

DAP AMANAH

DAH SEBULAT

SUARA TAK

MAHU DI KENCING

ANWAR KALI

KEDUA

KHALAS

Ini mmg gua setujuuuuuuuuu.setojosss.sahngat setujuz. Ni baru betuii. Nuwar pm...mudin pm..maknanya penyamun terlepas

yeop_sepet berkata...

Gua tgk msiakini abg mat LGE shapie apdal mai jumpa tun. TT org giler kene tekankan lg,kutuk lg nuar tu.pastikan masuk dlm kepala abg mat LGE,jnji pd nuar dulu null and void nuar bule blah. Jwtn Pm ke TPM ke,apa lancau pun nuar xleh pegang.opps sori lancau sape pun dia nak pegang ke nak isap ke suka dia la,asal x kaco org. Nuar bule main jauh2.

Awanama berkata...

Master Plan PD apa hal dah....? Kat mana wawasan PD...baru kecik anak tak habis lagi jaga...kemudian PKR parti anak-beranak dah jadi parti yayasan keluarga....pun berantakan sailang sana sailang sini teranjang ahli ikut suka dia...lagi nak jaga Putrajaya?

Bekas banduan nih memang tak ada kelas langsung lerrrr....

Awanama berkata...

kahkahkah hari2 sakai serang abam. hari2 sakai meratib pasal abam. ingat cara2 baca tikartiub? kahkahkah maknanya abam buat kerja betul! kahkahkah