Selasa, 20 Oktober 2020

GUANG ENG DAP DAH SEDAR

 

KESEDARAN 

AKHIRNYA

SAMPAI JUGA

PADA GUAN ENG

AMIN

LAMBAT 

TAPI SAMPAI

SATELAH

KENA TIPU 

AMIN

SEKARANG 

BARU TAHU

 SIAPA

SABENAR ANWAR

AMIN

Orang luar

 tak boleh 

cakap bagi 

pihak DAP,

 kata Guan Eng

Selepas sekian lama membisu berhubung kerjasama dengan pemimpin terpalit rasuah bagi menubuhkan kerajaan Melayu-Islam pimpinan Anwar Ibrahim, DAP hari ini dengan tegas mengulangi tidak akan bekerjasama dengan Umno.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini menegaskan orang luar tidak boleh bercakap bagi pihak parti itu, termasuk dalam isu kerajaan Melayu-Islam yang mahu ditubuhkan Anwar.

“Saya ingin menegaskan bahawa tidak ada pihak luar DAP yang berhak untuk berbuat sedemikian,” kata Lim dalam satu kenyataan hari ini, merujuk kepada kekeliruan berhubung kenyataan Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad yang mengatakan DAP bersama-sama Umno, PKR dan Amanah menyokong Anwar untuk menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Muhyiddin Yassin.

“Perkara ini sudah dijawab dan pendirian DAP sudah dinyatakan dengan jelas, yang terakhir adalah kenyataan saya kepada akhbar di Kota Kinabalu”.

Sewaktu berkempen bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah, Lim yang juga bekas menteri kewangan mengatakan, DAP tidak akan bekerjasama dengan Umno, selagi di bawah pimpinan presiden, Ahmad Zahid Hamidi dan bekas presiden, Najib Razak.

“Kita lawan Umno, Barisan Nasional (BN), PN kerana kita tak boleh terima dasar memecahbelahkan rakyat.

“Saya tegaskan di sini bahawa DAP tidak akan kerjasama dengan Umno di bawah pimpinan Zahid dan juga Najib,” katanya pada 25 September lalu.

Jumaat lalu, MalaysiaNow mendedahkan Zahid dan Najib menulis surat kepada Yang di Pertuan Agong bagi menyatakan sokongan kepada Anwar untuk menumbangkan kerajaan PN.

Kedua-dua pemimpin Umno itu sehingga ke hari ini masih berdiam diri mengenai perkara itu, sebaliknya beberapa penafian dilakukan oleh pegawai dan penyokong mereka.

Lim turut menggesa Muhyiddin agar tidak tunduk kepada tekanan untuk melakukan rombakan Kabinet dan fokus untuk menagani pendemik Covid-19.

“Perdana Menteri harus menyatakan bahawa tidak ada rombakan Kabinet, dan menghentikan penawaran kedudukan dan jawatan politik secara tidak bermaruah dan tidak jujur ini.

“Marilah kita fokus untuk menyatukan rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama, dan bukannya menggunakan retorik perkauman dan agama yang memecahbelahkan, untuk menyokong wira-wira barisan hadapan kita memenangi pertempuran melawan Covid-19,” kata ahli Parlimen Bagan itu.


KHALID SAMAD

 INI SAPA

BILA JADI AHLI

PARTI DAP

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH









3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Amanah ni dah sedor ke blom? Bongok la tak kenal maner ulor maner kaki putor

Tanpa Nama berkata...

Syed Sadiq dan Dr Mazlee pun dah sedar juga. Bukan kah itu kebenaran atau kebenaran itu berpilih2. Khalut

anak kel berkata...

Mampus behe tanoh jilat chok