Jumaat, 11 Disember 2009

MAT GIAN KEHABISAN MINYAK



INI BUKAN KETAGIH MINYAK !



KETAGIH DENGAN PETRONAS, EKONOMI NEGARA MAKIN TERUK – harakah daily

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim pagi tadi melahirkan rasa bimbang dengan suasana ekonomi negara semasa, disebabkan rekod terbaru menunjukkan pendapatan Petronas berkurangan.

“Pendapatan Petronas berdasarkan laporan yang dikeluarkan, mencatatkan kejatuhan berjumlah RM 59 bilion, bermakna cukai yang sepatutnya diperolehi oleh Negara berkurangan sekitar 57%,” jelasnya dalam suatu kenyataan media di Parlimen.

Beliau berpendapat angka kejatuhan tersebut turut memberi impak berantai pada ekonomi negara kerana 48.6 peratus diperoleh dari keuntungan Petronas.

Jelasnya lagi, Petronas turut menyumbang sebanyak 44.9 peratus pada pendapatan negara tahun lepas.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… INI BERITA BAIK… kah kah kah..

kah kah kah… LEBIH BAIK MINYAK HABIS… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU ADA PUN MINYAK… BUKAN UNTUK ORANG RAMAI…kah kah kah..

kah kah kah… ASIK ASIK BELI SENJATA… ASIK ASIK BELI KAPAL SELAM..kah kah kah..

kah kah kah… PADAN MUKA…kkah kah kah…

nota:
awas ! bersedia !
satu malaysia bersedia cukai akan sampai
cukai akan dinaikkan.
satu malaysia tahu kerajaan taraaaak duit lagi.
satu malaysia tahu duit banyak hilang dalam rasuah kah kah kah..




11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hasil minyak Petronas menjunam! Kerajaan Bn akan mencari jalan naik kan Hasil Negara: 1) Cukai tinggi akan datang: 2) Bn akan pinjam duit dari China dan Jepun: 3)akan menjana hasil melalui bond. Semua ini bermaksud..rakyat dikenakan ongkos tinggi..rakyat yang bertanggungjawab bagi jangka panjang kerana cukai bermaksud rakyat menanggung onkos tinggi; pinjaman dan bond adalah hutang yand mesti dibayar masa depan. MASA DEPAN rakyat tergadai!!

Masa depan Malaysia gelap. Tuhan Mahakuasa Tolong Malaysia!!

Allahuakhbar Allahuakbar.

Tanpa Nama berkata...

Patut la sekarang ni kad kredit pun nak dikenakan cukai.. mampoihhh

Latest Blogger Template

Tanpa Nama berkata...

JANGAN RISAU.
Tong gas di Langkawi baru nak buka tudung.
Lepas ni ada lagi tong besar kat Laut Sulawesi.
Lepas tu ada lagi di Gunung Kinabalu.
lepas ni ada lagi di Gunung Tahan.
lepas tu boleh korek lagi atas Gunung Ledang.
Lepas tu korek Selat Melaka.
kalau payah-payah sangat rembat jer minyak pakai pukat tunda tengah Sungai Kelang.
tentu akan jumpa lagi petroleum dgn cap Petronas.

MIBU BULAN. berkata...

Ini adalah petanda awal BN akan menjunam pada pilihanraya ke 13 - Itulah sebabnya Royalti minyak hanya diberi 5% kepada Serawak, Sabah, Terengganu manakala Royalti untuk Kelantan depa kebas - Lebih membimbangkan Rakyat apabila GST ‘Goods and services tax’(cukai barangan dan perkhidmatan)akan dilaksanakan....
Skandel demi skendal, percakaran demi percakaran dalam parti kompenan BN menampakkan BN akan berkubur.... tunggulah bila kita membuat kezaliman - Janji ALLAH - akan tiba - Wallahuallam....

Sudin berkata...

Maka bertempik soraklah "Ketuanan Melayu",lebih-lebih lagi melayu Utusan Melayau mendengar titah perintah yang bangang,bodoh dan tengin dari Raja/Sultan supaya membayar "Ufti"/chukai kepala kepada Raja Siam.

Raja/Sultan tidak pernah bayar chukai ?
"Ketuanan Melayu" yang tengin!
Buta sejarah!!!

Kah,kah,kah......GST ni apa ?
Makan kenduri kot ?

Tanpa Nama berkata...

GST-gigitan sang terkejut:kakakaka

terkejut sbb hasil minyak menjunam: poning nak adjust pusing telungkup duit...den cukai yor rakyat-sapo pedulik? sok-sok nak membesey pun mau kono cukai perkhidmatan jgk tu...

terkejut lagi jln2 keluar makin luas terbuka: takpo den lari gi mongolia...takdo nak dok kg kek pilah tu....jawab rosmah puako....kalah barisan...

Tanpa Nama berkata...

TT, aku dah kena!!! Gomen dah start kuatkuasa semua denda2 yg belom di kutip!!!. Berjaga2 lah sapa yg kena saman. SSM tgh menghantar surat kompaun denda pada company yg tidak serahkan audit report dan AGM. Banyak tu, ribu2 nilainya!!!. Sakit-sakit!!! Bisnes dah slow, kena lagi saman...tergoleklah banyak company. Dijangkakan banyak company akan tutup kedai!!! Di manakah aku nak mengadu nasib ku ini???. Ini belom check lagi surat cinta trafik...Sabo ajerlah. Janji PR PRU13 nanti semua saman dimansuhkan!!! Baru betul!!!

Tanpa Nama berkata...

yang paling senang dan x buat kerja ialah golongan raja gopal.bila sakit suruh rakyat doakan sihat tapi bila rakyat sakit bayar cukai dan harga barang tinggi dia ADA KISAH?main golf,naik kuda n bla bla..nak angkat jadi raja gopal pun majlis pakai duit rakyat..tu x termasuk majlis2 yg x rasmi yg dia org buat utk diri sendiri tapi guna duit rakyat?apakah kita perlu terima ini semua mcm tu saja?siapa yg buat undang2 utk depa ni? negara jepun yg besar tu pun ada 1 saja raja gopal.

Tanpa Nama berkata...

Sham, kau aper risau...Ulat dalam batu pon boleh hiduplah. kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

hampir separuh pendapatan negara dari petronas..bayangkan bila minyak habis satu hari nanti..

Tanpa Nama berkata...

x sbr nok tunggu PRU 13