Isnin, 20 September 2010

KES KLASIK MELAYU TIPU DAN JUAL MELAYU




BUKAN SAHAJA RASUAH - HUTANG BUAT BENDERA PUN TAK BAYAR !



500 MAHASISWA MELAYU CEMERLANG MUNGKIN PULANG - melayau

Kira-kira 500 mahasiswa Melayu cemerlang yang sedang mengambil kursus kritikal termasuk perubatan di Asia Barat mungkin terpaksa menamatkan pengajian lebih awal kerana tidak mendapat biasiswa seperti dijanjikan.

Majlis Perundingan Melayu (MPM) yang mendedahkan mengenai perkara itu menjelaskan, ibu bapa pelajar berkenaan tiada pilihan selain membawa pulang anak masing-masing kerana kebanyakan daripada mereka daripada golongan berpendapatan rendah.

Menurut Setiausaha Agung MPM, Dr. Hasan Mad, ini kerana ibu bapa berkenaan telah bergolak-gadai menghabiskan wang simpanan termasuk menjual tanah bagi menanggung pengajian tahun pertama anak masing-masing setelah mendakwa akan diberikan biasiswa apabila memasuki tahun kedua pengajian.

"Semua universiti itu diiktiraf oleh kerajaan tetapi kenapa mereka tidak diberi biasiswa? Saya hendak tanya adakah tindakan itu berpunca daripada desakan MCA?
"MPM memandang serius perkara ini kerana pada masa sama kerajaan boleh memberi bantuan jutaan ringgit kepada sekolah Cina persendirian yang jelas melanggar Dasar Pelajaran Kebangsaan," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat MPM di sini hari ini.

Menceritakan mengenai kemelut pelajar berkenaan, Hasan berkata, pada 29 Mei lalu, Pengerusi Kongres Ekonomi Melayu, Ibrahim Ali telah menyerahkan memorandum pelajar berkenaan kepada Najib Razak.

"Pada mulanya kita difahamkan bahawa tindakan telah diambil, tetapi malangnya kita dimaklumkan oleh pelajar berkenaan bahawa mereka masih belum mendapat biasiswa.

"Wakil Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung kemudian ke Pejabat Perdana Menteri untuk menyerahkan memorandum tetapi tidak berpeluang melakukannya, sebab itulah kes ini diserahkan semula kepada MPM," katanya.

Sehubungan itu, MPM sekali bertanyakan kepada kerajaan sama ada ingin melayan kes tersebut atau mengabaikannya begitu sahaja.

Tegas beliau, sekiranya kerajaan bertegas enggan menyelesaikan perkara itu, maka MPM tidak mempunyai pilihan melainkan akan membawa perkara itu kepada Majlis Raja-Raja untuk tindakan lanjut.

"MPM sedia memanjat pagar istana, jika tiada pilihan lagi untuk mengadu dan meminta Majlis Raja- Raja mengarahkan kerajaan memberikan biasiswa kepada pelajar-pelajar itu," katanya

KAH KAH KAH

woit…. INI KES CUKUP SEDIH… kah kah kah..

kah kah kah… INI KES CUKUP BODOH… kah kah kah..

woit... INI KES CUKUP SENANG SELESAI.... kah kah kah..

woit… TANYA GEROMBOLAN KENAPA BAZIR DUIT BELI KAPAL SELAM ?... kah kah kah..

kah kah kah… DUIT RASUAH BELI KAPAL SELAM BOLEH TAMPONG SATU UNIVERSITI UNTUK SATU TAHUN… kah kah kah..

kah kah kah… TANYA GEROMBOLAN… APA GUNA KAPAL TERBANG RUSIA YANG TAK TERBANG TERBANG…. kah kah kah..

kah kah kah…. TANYA GEROMBOLAN…. APA GUNA BELI KERETA KEBAL… KITA BUKAN NAK PERANG…. kah kah kah…

nota:
kalau duit tidak dibazir
beli kapal selam
beli kereta kebal
beli jet pejuang
tidak ada masaalah tak ada duit
semua universiti belajar percuma

8 ulasan:

Srigala berkata...

apa dah jadi??????? sultan pahang dah judikan duit sekolah budak2 lagi ka? dah bankrap kan pahang, la ni nak bankrap kan mesia lak?
bila nak tepon loya keling suh bunoh keparat tu? sampai bila nak jadi bodoh macam orang pahang, dok alu2 kan binatang macam tu.
hahahahahahahahah

Srigala berkata...

apa dah jadi nihhh? si keparat sultan pahang tu dah judikan duit sekolah budak lagi ke??? tak cukup ke dah bankrap pahang sekarang nak bankrapkan mesia pulak.
bila korang nak tepon loyer utk bunoh keparat tu? sampai bila nak jadi orang pahang bodoh pi sembah menatang tu?

matstimketum berkata...

kalau benar berita ini, teruk sangatkah ekonomi malaysia ni? hantar pelajar keluar negeri untuk menyedapkan ketuanan melayu tetapi dibiar merempat! rakyat perlu buang umno-bn-apco dari skarang!

Tanpa Nama berkata...

BN UMNO SEKARANG DAH GILA...CAKAP BERDEGAR KETUANAN MELAYU TAPI BOHONG RETORIKA!!!!LEBIH PERCAYA KEPADA PAS DAN PERKASA...AKU MASIH INGAT GARA-GARA NAK SOKONG BN MIC SUKU TAMIL DLM PRK KUALA KUBU BARU YANG LALU PM NAJIB SANGGUP BERI DANA RM2@3 JUTA KEPADA SJK MANDARIN, RASA. APA SUDAH JADI???BERI BIASISWA KEPADA ANAK-ANAK MELAYU YANG SUDAH PASTI CEMERLANG DAN BELAJAR PERUBATAN DI T.TENGAH APAKAH TIDAJK ADA KOMISYEN MAKA TIDAH DIENDAHKAN??? JANGANLAH DIPOLITIKKAN HAL PENDIDIKAN ANAK-ANAK MELAYU...UMNO DAN PEMUDANYA, PAS,PKR, KENALAH BUAT HOMEWORK 4 RESEARCH TENTANG STATISTIK PENCAPAIAN MELAYU DALAM PENDIDIKAN DAN PROFESIONALISME TERKINI,HARTANAH DAN ASET...BUAT PERBANDINGAN DENGAN KAUM CINA DAN INDIA..BARULAH TERJOJOL BIJI MATA...OK AKU TITAHKAN SEKARANG BUAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mosabit berkata...

woitttt... ! ! !

pelajar pelajar tu tidak mengikut prosedur daaaa...

cuba tanya pada sifool tu cara cara nak dapatkan biasiswa......

syarat utama sekali belajar mesti bodo.....macam sifool..

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Tanya GEROMBOLAN BIK MAMA pergi SHOPPING pakai duit siapa???

-MADIR-

cicit ngah layor berkata...

Puak2 pemerentah ni kalau kita dengarkan cakap mereka, burung tengah terbang pun bolih terhenti diawang2. semuanya manis,janji itu janji ini,itu akan selesai,ini akan selesai.Hasilnya lebih kecil dari kuman.Dasar telunjuk lurus kelingking berkait. Telinga kuali pun ada harga.

Tanpa Nama berkata...

bodo bodo sipol pon dapat gak juta juta..... pandai pandai melayu yang pandai menyalah ni hampeh, satu sen habuk pon duit haram amno tak bagi!11 jadi apa lagi? sebelum keadaan bertambah parah jom kita hapuskan amnu, rampas harta pemimpin amnu dan kita isi orang amno.....!!!!!