Khamis, 27 September 2012

KABINET NAJIB MULA BERAMOK SESAMA SENDIRI


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit.... PARA MENTERI NAJIB SEDANG GADUH.... kah kah jkah...
kah kah kah... SATU  CAKAP EEEEHHHH.... kah kah jkah..
kah kah kah...SATU LAGI CAKAP OOOOOOH.... kah kah kah..
kah kah kah...SATU CAKAP CHINA INI BAIK.... kah kah ka
kah kah kah... SATU CAKAP CHINA INI TAK TANGGUNG JAWAB.... kah kah kah..
woiy.... APA PULAK KATA NAJEEEEEB.... kah kah kah..
kah kah kah...APA PULAK KATA MUHYIDEEEEN... kah kah kah..

NOTA:
tunggu apa pm madey 
kita tunggu apa madey
nak cakap kah jkah kah
NOTA:
brehenng apa komen
kah kah kah
INI DEMO MASYARAKAT CHINA 


Puad Zarkashi: Dong Zong tak bertanggungjawab - mkini

Tuntutan yang dibuat oleh NGO pendidikan Cina Dong Zong melalui perhimpunan di ibu negara semalam tindakan tidak bertanggungjawab, kata Timbalan Menteri Pelajaran  Puad Zarkashi.

Puad berkata, kementerian telah pun memberikan bantuan dan peruntukan secukupnya kepada sekolah jenis kebangsaan mahupun sekolah kebangsaan.

"Saya boleh katakan mereka ini tidak bertanggungjawab. Kita telah lakukan pelbagai perkara untuk bantu sekolah jenis kebangsaan. Tetapi mereka masih lagi nak tuntut.



Dong Zong hanya perjuangkan bahasa ibunda, kata Nazri - minsider


kaKUALA LUMPUR, 26 Sept ― Menteri di Jabatan Perdana Menteri  Nazri Aziz berkata tindakan yang dilakukan Persekutuan Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong)  adalah “tidak salah” kerana mereka memperjuangkan bahasa ibunda mereka.
Jelas ahli Parlimen Padang Rengas itu lagi, pertubuhan itu juga adalah pertubuhan ahli pendidikan yang turut berkhidmat untuk negara.
“Mereka orang baik-baik ... yang memperjuangkan bahasa ibunda mereka.
“Itu tak salah,” kata Nazri  selepas menerima penyerahan memorandum yang diserahkan Pengerusi Dong Zong, Dr Yap Sin Tian di pejabatnya di Parlimen hari ini untuk diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Dong Zong sebelum itu juga turut mengadakan demonstrasi di luar parlimen dengan dihadiri sekitar 500 ahli persatuan tersebut.
Walaupun dalam keadaan hujan, mereka turut berarak dari Padang Merbuk ke Parlimen dengan membawa sepanduk dan banner tertulis “Kempen selamatkan pendidikan Cina”.
Ketika sidang media di lobi Parlimen hari ini, Yap menegaskan isu pendidikan Cina di negara ini masih tidak diselesaikan.


KITA JADI COOL DI KONSERT INI

3 ulasan:

Juasseh Cafe berkata...

lagi nak tuntut macam macam, berapa banyak lagi kau nak, sekarang pun sekolah dia orang dah lebih hebat dari sekolah kebangsaan, lihat saja sekolah cina kat PJS, dekat Sri Manja Jln Klang Lama berbanding Sekolah Kebangsaan dekat Taman Dato Harun, Jln Klang Lama

kamunting berkata...

Juasseh Cafe, sila bukak minda, guna akal utk fikir dan selidik fakta sebelum bersuara! Jangan berkata2 sesedap mulut. Saya agak kecewa, rupanya ada juga pembaca TT yg cetek minda mcm si Juasseh Cafe ni...

Kehebatan sekolah2 cina adalah dari duit poket mereka sendiri, bukan menggunakan duit kerajaan. Duit yg sekolah dapat adalah hasil dari berbagai aktiviti mengutip derma yg mereka terpaksa anjurkan demi mencari tabung utk memajukan sekolah mereka.

Cuba pi tanya semua sekolah2 jenis kebangsaan, baik SJKC mahupun SJKT, berapa banyak bantuan yang kerajaan bagi kepada sekolah mereka setiap tahun?

Ramai jugak pelajar2 di SJKC terdiri dari murid2 bangsa Melayu, kenapa perlu ada penindasan? Lagipun mereka ini tetap anak bangsa Malaysia, tak kira mereka di sekolah kebangsaan atau di SJKC mahupun di SJKT. Satu hari nanti mereka ini yang akan berkhidmat untuk Malaysia.

Setiap anak wajib mendapat hak mereka untuk menimba ilmu tanpa had sempadan warna kuilt, kaum, bangsa & agama.

Tanpa Nama berkata...

Xdela nk marah Sekolah Cina mntk bantuan.. tp mereka menangguk di air keroh.. masa PRU 10, majoriti Melayu undi PR sampai Madey letak jawatan, KERAjaan bg mcm2 pada depa tanda terima kasih sbb sokong UBN..

PRU 12, majoriti depa undi PR, KERAjaan bg mcm2 pada depa gak sbb nak tarik balik undi depa.. Melayu menurut xdpt apa, melawan xdpt apa..

Nie nk PRU 13, ada pulak suara sumbang dari depa kata Melayu yg dok sokong BN..

Melayu dah nak berubah masa PRU 10, hangpa yg syg sgt Madey masa 2.. La jgn nk hijack perjuangan org len dan claim nie perjuangan hangpa..