Selasa, 4 Disember 2012

RAIS YATIM PUNYA ANGKARA - SATU DUNIA SUDAH TAHU





BERITA

Kedutaan Indonesia Beri Amaran Pembantu Rumah Elak Ke Malaysia
KUALA LUMPUR: Indonesia pada Selasa memberi amaran kepada warga negaranya agar tidak bekerja sebagai pembantu rumah di Malaysia selepas kejadian 105 wanita berjaya dibebaskan selepas dikurung kerana dipaksa bekerja tanpa gaji, minggu lalu.
Dalam satu serbuan pihak berkuasa berkata, mereka berjaya membebaskan 95 wanita warga Indonesia, Filipina (6) dan Kemboja (4) yang bekerja sebagai pembantu rumah harian yang dikunci dalam satu bangunan di pinggir ibu negara pada waktu malam oleh agensi pekerja asing.
Laporan mengenai penganiayaan amah Indonesia telah menyebabkan hubungan dua negara berjiran Malaysia-Indonesia terjejas sehingga pada 2009 Jakarta bertindak membekukan kemasukan pekerjanya ke Malaysia.
Bagaimanapun, kedua-dua negara mencapai keputusan untuk menarik semula larangan itu dengan syarat pembantu rumah mendapat perlindungan dan faedah pekerjaan yang lebih baik.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... RAIS YATIM PUNYA HAL .... SATU NEGARA BAWA BEBAN... kah kah kah..

kah kah kah...SATU JANTAN PUNYA PANCUT.... SATU INDONESIA JADI TAKUT...kah kah kah..

kah kah kah.... SEMUA INI KERENAH SAEKOR JANTAN TAK PANDAI JAGA KOTEY... kah kah kah


woit..... BILA KES ROGOL INI DI BUKA KEMBALI..... kah ah kah..

kah kah kah..BARU NENG BERANI DATANG... kah kah kah


NOTA:
datuk seri apa cerita
dengan budak yang datuk seri beri kamera itu?
sudah bunting ke blum?

orang jelebu tak tahu
kah kah kah


-------

4 ulasan:

Qaseh Bonda berkata...

Tuan DO sebelah rumah pun sama, menjadikan bibik2 PATI dan tempat melepaskan hawa nafsu menatang. Esoknya ke tempat kerja, dialah DO paling baik lagi tertib.

Satu lari esoknya dengan mudah dapat pengganti. Berpusing2 entah sudah ke berapa belas cabut lari,menambah bilangan PATI dimuka bumi 1Malaysia. Ada yang sempat curi2 mengadu. Nak salah siapa?? Salah Imigresen, salah polis?? tuan DO?? ke menteri atau bibik itu sendiri..

Salah UMNO laaa...kebanyakan menteri dah kematu, perangai dah jadi hantu. Anggota kerajaan pulak sudah pakat jadi lembu...main ragut saja apa yang didepan mata. Bibik2 tu diciptakan untuk menguji kekebalan UMNO.

Sekarang dunia sudah tahu UMNO sudah tidak relevan lagi untuk memerintah.

Jom turun mengundi...

Tanpa Nama berkata...

kah 3x..klau aku jadi presedin indon aku hantar ramei2 amah ke mesia supaya sumua kene balun ngan mamat bakar jambaNtan manalah tau masing dapat buat banglo di kampong

Tanpa Nama berkata...

Menteri sendiri pegang permit2 masuk amah, di agih agih pada kroni kroni

didi inanam berkata...

aku baru nak usah awek indon..gara gara rais...kami clash..apa ayat yang sesuai untuk penyebab keclashan aku dengan awek indon tadi...babi punya pukimak...sial....???...huhuhuh puas hati aku....cencurut lu mr stim...da habis....???!!