Ahad, 10 Mac 2013

JENG JENG JENG - KONSPIRASI




TUJUAN SANDIWARA
KOMENTAR TUKAR TIUB
soalan yang perlu jawapan:
1 - kenapa polis tidak tentera
2 - apa yang dirundingkan selama 21 hari
3 - siapa berunding?


APA YANG DI TUNTUT
Media Filipina siasat dakwaan konspirasi
2:25PM Mac 10 2013 
Pemimpin Filipina berkata satu siasatan akan dijalankan ke atas konspirasi di sebalik pencerobohan kumpulan bersenjata Sulu ke Sabah untuk mengenalpasti punca keganasan yang berlaku.

Jurucakap timbalan presiden negara itu, Abigail Valte memberitahu stesen radio dzRB bahawa presiden Benigno Aquino III berhasrat untuk menjalankan siasatan itu selari dengan usaha untuk menyelesaikan krisis berkenaan secara aman.
PAKAI BAJU T SIAPA?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MULA MULA CERITA SERAM... kah kah kah..

kah kah kah..3 MINGU RUNDING ENTAH APA APA... kah kah kah...

kah kah kah... KEMUDIAN JADI CERITA KOBOI...ADA TEMBAK MENEMBAK.... kah kah kah...

kah kah kah..KEMUDIAN JADI CERITA  PEERANG... ADA BOM MENGEBOM...kah kah kah..

kah kah kah..KINI DAH JADI CERIAT SPY... ADA JAMES BOND DAN EJEN PERISEK... kah kah kah


------

8 ulasan:

Awanama berkata...

Hehehe Tuan TT......soalan-soalan tuan amat mudah untuk dijawab....begini jawapannya yang merangkumi 3 soalan sekali...
kenapa polis bukan tentera.....sebab nak mempastikan sandiwara ini berjalan mengikut skrip agar ia jadi berpanjangan laa...kalau tentera yang masuk...awal-awal sudah selesai penceroboh yang konon tu...lagipun alasan rundingan pihak polis dengan penceroboh tu adalah rundingan-rundingan strategi dan skrip bagi mementaskan sandiwara....rundingan yang berjalan itu diantara hishamuddin atau wakil suruhannya dengan wakil atau ketua@macai umno pihak penceroboh yang sememangnya telah pun berkomplot dengan najib & hisham untuk pentasan sandiwara ini dari awal kejadian lagi..pengikut-pengikut penceroboh itu semua mereka telah ditipu oleh ketuanya yang menjadi macai umno...mereka telah ditipu untuk datang ke tempat itu dengan janji-janji akan habuan berupa tanah atau wang BR1M....setelah sampai ke tempat itu...sebahagian darinya telah dibekalkan dengan senjata oleh ketua mereka yang mendapat bekalan dari Umno....perlu diingat bahawa mereka adalah rakyat sabah berketurunan sulu yang sememangnya tinggal di kawasan sekitar lahad datu, semporna dan yang berdekatan.bukan dari luar oleh sebab itulah kehadiran mereka tak dapat dikesan oleh pasukan pengawal perairan negara. ok Tuan TT...setakat ini dulu..nanti akan disambung jika masa mengizinkan.....UMNO PENGKHIANAT NEGARA.

Awanama berkata...

Cerita mix genre nih TT.. mula pembukaan diseramkan.. dengan penceroboh.. pastu berundung runding sambil makan serunding.. mungkin tak sedap serunding jadi.. tembak menembak.. kemudian bom mengebom..

Persoalan betul ke yang mati tu pejuang sulu? atau penjenayah filipina? indonesia atau ntah sesiapa saja yang dibunuh atau mungkin telah lama mati di Sabah..

kita pun tak tahu sebab takda ada laporan forensic.. Mayat yang ditemui telah ditanam?? sapa yang tanam?? pelik pula orang sulu sempat tanam kawan-kawan mereka.. kemudian dikorek oleh polis.. Tahanan atau mayat yang mati kena bom tidak pula ditunjukan..

Senjata yang dbawa? adakah telah dirampas juga tidak ditunjukan.. Adakah senjata-senjata ini telah sempat disorokan? biasanya kalau polis dapat merampas senjata dadah atau barang rampasan sebagainya mereka dengan bangga menunjukan kepada wartawan..

Walau apapun kalau betul orang Sulu perkara ini akan berlanjutan sebab ramai di anatara mereka telah ada MYKAD dan masuk keluar Malaysia dengan mudah.. mungkin ada yang menjadi pengawai atau orang penting kerajaan.. bermakna ramai musuh-musih dalam selimut di sabah..

Awanama berkata...

Mula mula tunjuk sembilan mayat dalam lubang pakai baju macam komando polis selepas tu jumpa baju coloreng dengan ada logo sultan sulu tapi gambar kat atas tu tak ada pun yang pakai baju ada logo sultan sulu seperti zahid midi tunjuk.

Awanama berkata...

Butuhlah ...asyik-asyik konspirasi..bosan gua......tulah asyik pakai kondom otak pun tumpul..macam kepala butuh kena tutup dengan sarung getah...kah...ha...kah..

Awanama berkata...

TANPA BUTOH 10 Mac 2013 10:48 PTG..

AMAT LOGIK JUGAK HUJAH DIATAS ITU.

KALAU TIDAK MASAKAN KERAJAAN UMNO/BN TAKUT BERBAHAS ISU INI DALAM PARLIMEN SEPERTIMANA YG TELAH DIUSULKAN OLEH PEMBANGKANG! MASA ITU BARULAH KITA TAHU TIAN CHUA CAKAP BERASAS ATAU TIDAK! AMACAM UMNO? ADA BERANI?

KALAU ASKAR TAKE OVER SIANG2 PASTI TAKDE KORBAN DIPIHAK KITA! KEMUDIAN ASKAR REPOT TERUS KAT AGONG! TAK MACAM POLIS KENA REPOT KAT HISAPMUDDIN/NAJIB.. AMACAM? ADA BETUL TAK?

~ ORG2 MELAYU JGN TERLALU MUDAH KENA KENCING DGN UMNO/BN WOIII.... PEROMPAK MASUK RUMAH NAK CABUL ANAK BINI, BOLEHKAH KITA BAWAK BERUNDING SUPAYA KELUAR DARI RUMAH SECARA HORMAT!!???

Awanama berkata...

Tanpa butoh 10 mac 2013 10:48 ptg, org Melayu mudah bosan..

Amat logik jugak hujah kawan kita diatas itu.

Kalau tidak masakan kerajaan Umno/Bn takut berbahas isu ini dalam parlimen sepertimana yg telah diusulkan oleh pembangkang! Masa itu barulah kita tahu Tian Chua cakap berasas atau tidak! Amacam Umno/BN? Ada berani?

Kalau askar masuk siang2 pasti takde korban dipihak kita! Kemudian askar boleh lapur terus kat agong! Tak macam polis lapur kat hisapmuddin/najib..

Org2 melayu jgn terlalu mudah kena kencing & kena berak atas kepala oleh Umno/BN woiii....

Perompak masuk rumah nak cabul anak bini, bolehkah kita bawak berunding supaya keluar dari rumah secara hormat!!??? (Almaklum, kecuali perompak itu adalah ahli keluarga kita sendiri, dan kita nak tutup malu..)

~ Arwah Latib Amah

Awanama berkata...

Tanpa nama 10 Mac 2013 7:00 PTG

Logik lu terlalu tinggi untuk seekor pencacai UMNO-BN berpikir sejauh tu. Semua pencacai UMNO otaknya lendir saja. Mana dia tau pikiaq sampai satu level melawan. Otak cair dan otak lendir tak sama. kalau otak dia cair pun, cair jadi lendir, tok leh pakai jugak. Kalo bekas UMNO-BN sekalipun, kene hati2.. agama lama pencacai ini tetap idamannya.

UMNO adalah satu agama. Ajaran UMNO wajib dihapuskan. Orang cerdik pun boleh jadi bodoh jika menganut agama UMNO. Contohnya Dr Maza (kulit saja agama, hati UMNO), Nazri Aziz, Nasha dan semua pencacai UMNO)

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalau orang lama lama dekat ko pakai kondom...ko takder chan nak menulis kat blog ni....hahhahahaa