Rabu, 3 April 2013

HANYA SATU INGATAN - JANGAN TIPU PILIHAN RAYA



KOMENTAR TUKAR TIUB
bersetuju!
memanag tepat!
tapi jangan ada penipuan
jangan ada pengundi hilang nama
jangan ada mat bangla mengundi
jangan ada mat indon mengundi
jangan ada mat pilipina mengundi
jangan ada hantu mengundfi

hakikatnya

jangan tipu
kalau tipu pilihan raya
orang ramai akan marah
telah berkali kali kena tipu
di terangganu tipu
di sabah  tipu

ada lampu padam bila kira undi
ada calon kena culik
ada calon kena bayar
malah dah menang pun kena beli

malah negeri perak 
dah ada kerajaan baru pun
kena rampas balik

tipu tipu tipu!


Sebarang peralihan kuasa perlu


 dilakukan secara aman, kata Najib


KUALA LUMPUR, 3 April — Dalam 
ucapan semasa membubarkan 
Parlimen ke 12 sebentar tadi, Najib
 Razak menyeru agar peralihan 
kuasa di peringkat persekutuan atau negeri 
perlu 


KUALA LUMPUR, 3 April — Dalam ucapan semasa membubarkan Parlimen ke 12 sebentar tadi,  Najib Razak menyeru agar peralihan kuasa di peringkat persekutuan atau negeri perlu dilakukan secara aman.

Ucapan pengerusi Barisan Nasional (BN) itu dilihat sebagai komitmen beliau untuk menerima apa sahaja keputusan pilihan raya umum (PRU) ke 13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

“Jika terdapat peralihan kuasa, sama ada di peringkat persekutuan atau negeri, ianya perlu dilakukan secara aman,” kata Najib dalam ucapan secara langsungnya yang disiarkan oleh stesen televisyen nasional pagi tadi.


SEBUAH BUKU
HISHAMUDDIN RAIS


-----------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT,

Lu Mesti bagi amaran sama Raja Kapor, dia orang kadang2 masok campor.

Tahun 1999 dia orang cerita, itu Najib sudah pucat lesi serupa walking dead di Pekan. Sudah 5 kali tally undi dia kong jugak.

Tau2 blackout satu Pekan. Bila lampu sudah nyala dia orang tunjuk peti undi Orang Asal belum kira.

Dia orang cakap itu negeri punya Raja Kapor sudah called itu SPR cakap "apa carapun mesti mau kasi Najib memang". Itu pasal ada blackout dan ada peti undi belum kira. Tiunaseng Raja Kapor!

Itu orang SPR, orang cakap itu Tan Sri Cibai Rashid Anak Haram Abdul Rahman.

Tanpa Nama berkata...

membaca media malaysia
secara terbalik
peralihan kuasa secara aman
kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

membaca media malaysia
secara terbalik
peralihan kuasa secara aman
kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Yg plg best aku nak ucap sayonara buat Ibrahim Ali, Zul Nordin, Hasan Anak Ali and geng2 katak yg menyemak dlm politik negara ni...

Tanpa Nama berkata...

Aman ke tak aman ke...madet kutty aku nak juga. Bawak dia..ada seluar ke tak pakai seluar ke tak pa. Penjara Pudu akan dibangun semula khas untuk malaon ni sorang.

Tanpa Nama berkata...

parlimen dah dibubar...kini musuh utama kita bukan lagi umno/barisan nasional...parti umno/barisan nasional ni cuma picisan sahaja bagi kita...walaupun berdentum2 dalam media kawalan dia...tapi ini umno/barisan nasional tidaklah segagah mana....dia cuma berkuasa kerana jasa SPR sahaja...maka dengan ini mari lah kita isytihar kan yang SPR ini lah musuh utama kita sekarang...kalau bukan kerana SPR ni kaki kencing,dh lama Umno/barisan nasional ni terguling...ini SPR banyak hancing...bukan sahaja kaki kencing tapi tangan,mulut,hati,perut,otak,akal semua kaki kencing...harap sipomen tukartiub tanpa sepana ini bekerja keras lagi bagi menghilangkan hancing menatang SPR ni..walaupun perlu kejalanraya,atau hilang nyawa aku sanggup demi pilihanraya yg bersih dan adil..

Tanpa Nama berkata...

Tok brahim kita serah dekat tok ton.

Tanpa Nama berkata...

Peralihan kuasa secara aman sebenarnya merujuk kepada RAMPASAN negeri PR oleh BN. So mesej sebenarnya ialah orang PR jgn marah2..jgn demo2. Hang terima je kalo BN menang kat negeri PR!!!!

-Tiramisu-

Superman berkata...

Aku setuju dgn Tiramisu.. Kenyataan 'peralihan kuasa secara aman' yg dimaksudkan Najib tu sebenarnya merujuk kpd negeri2 yg ditadbir Pakatan Rakyat terutama sekali Selangor...Najib x mahu tragedi di Perak selepas 'rampasan kuasa' berulang kembali..jd,jln selamat buat Najib utk 'menghalalkan' tindakan merampas kembali Selangor nanti adalah dgn mengeluarkan kenyataan agar rakyat tidak membuat rusuhan apabila BN kembali merampas Selangor dengan cara tipu...Akhirnya Najib akan kata "Pembangkang tak dapat terima kekalahan di Selangor..." Ini maksud tersirat yg ingin sekali Najib sampaikan...