Jumaat, 17 Mei 2013

KULIAH JAKIM MEMBERI KESEDARAN




ANAK MUDA
BANGUN MELAWAN KEZALIMAN

KOMENTAR TUKAR TIUB

ini adalah contoh terbaik
untuk melihat bagaimana agama
telah digunakan untuk memperkukuh kezaliman
telah digunakan untuk menghalal kemungkaran

dari zaman berzaman agama telah digunakan
untuk menindas orang miskin
dari zaman berzaman agama telah digunakan
untuk memperkayakan orang kaya

tanah orang kampong dirampas
dihalalkan oleh agama
anak bini orang kampong di tangkap
dihalalkan oleh agama
orang kampong mati berperang atas nama agama

yang menjadi  kaya dan senang
adalah mereka yang zalim 
adalah mereka yang menindas

raja dan kaum feudal di selamat oleh agama
towkay dan tuan tanah diselamat oleh agama
yang menjadi mangsa ialah orang kampong

PENIPUAN KEMUNGKARAN
kenapa tidak ditimbulkan soal penipuan undi?
kenapa tidak ditimbulkan kes lampu padam?
kenapa tidak ditimbulkan kes undi bangla?

inilah buktinya
inilah contoh terbaik
bahawa agama itu dijadikan candu
untuk menipu orang ramai


NOTA:
jakim telah memberi
kesedaran yang terbiak
untuk memahami peranan agama

Umat Islam diberitahu ‘haram’ untuk membantah tanpa mengikut saluran yang sah


KUALA LUMPUR 17 Mei — Umat Islam di Malaysia diberitahu haram bagi mereka untuk menderhaka dan memerangi pemerintah seperti membantah tanpa mengikut saluran yang sah kata khutbah Jumaat hari ini.
Dalam khutbah yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) itu, umat Islam juga diingatkan perintah mentaati pemerintah termasuk mentaati para petugas yang menjaga keamanan dan keselamatan seperti pasukan polis.
“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram,” tulis khutbah bertajuk “Guru Malaysia: Satu Aspirasi Satu Agenda” yang boleh didapati di laman sesawang JAKIM hari ini.
“Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah keputusan pemerintah yang dibuat berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.”

Pakatan Rakyat (PR) telah menganjurkan beberapa siri perhimpunan selepas pilihan raya digelar “Black 505” diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membantah kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya 2013 yang mereka dakwa kerana penipuan dan kecurangan pilihan raya dilakukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).



TARIKH BERHIMPUN #TIPU505


                        21 Mei 2013 (Selasa) – Kedah
             23 Mei 2013 (Khamis) – Terengganu
             24 Mei 2013 (Jumaat) - Melaka


--------

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalo pemimpin tu buat maksiat..mkn duit rakyat..bunuh org..pun x leh lawan ye..kena sokong sampai kiamat!! Kat Malaysia je..makhluk hina moral bole pegang kuasa..BOSAAANNN!!! Susah sgt ke nak turunkan pangkat diorg ni...KUASA RAKYAT!!! tu je la..dah x leh tunggu 5 tahun lg..kerajaan haram..muka x malu angkat sumpah dlm TIPU..implikasinya apa2 urusan negara pun HARAM dr sudut perundangan DUNIAWI dan AKHIRAT!
-Tiramisu-

Unknown berkata...

rakyat tahu siapa jakim tu... tak payah layan la.

Tanpa Nama berkata...

apabendakejadah yg kau dok lebong ni TT.. jom turun occupy putrajaya laa.. bila tarikh? bila nak susun?

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalo menang kerna tipu undi dan undi pati...APAKAH HUKUMNYA WAHAI JAKIM YANG BIJAKSANA SINI....PUI...NAK AKU CERITA PASAL LEMBU PUNYA PUKI KE...TAKYAH LAH KOT...BUANG KARAN.....J.A.K.I.M.....-JIKA AKU KAYA INAYA MANUSIA......MESTI UNTUNG I MEMERINTAH....AHHH...ITU M.U.I.S DI SABAH.......HAHHAHAHAHAHAA....LANCHOW BERGOYANGAN....PUI.

Unknown berkata...

Sdra.TT...patutla bila "ulamak2" masuk tv radio, hanya dibrrikan tajuk2 yg kecil2 shj, spt sunat2 posa,hukum berjiran dan yg sewaktu dgnnya. Seronok bukan main lg puak2 ni...bayaran bagus, tp tak sedar diri dan ilmu diperkudakan...tq

Tanpa Nama berkata...

Kpd Tiramisu (9.41 PTG, 17 Mei, 2013), Encik tulis "muka x malu angkat sumpah dlm TIPU". Saya nak tanya Encik ---> Kenapa Agong kasi angkat sumpah ? Kenapa Agong tak ada telinga dan mata ke? Tak tahu tentang penipuaan 505 ke ? Ada kah Agong pun se behagian drpd gerombolan JPN, SPR, PDRM, KDN, Immigresen, UMNO, JAKIM, dan sebagainya ? Agong yg adil dan saksama ke ?

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan diBenua Arab bertahun2 mempergunakan Islam serta ada Ketua2 dalam Majlis2 Ugama Islam bersedia dipergunakan utk mengekalkan pemerintahan Kerajaan Diktator yg kejam.
Kejam mengunakan alat2 dan ajensi sekuriti negara utk tindas rakyat, takutkan ralyat, aniaya rakyat, tangkap rakyat atas tuduh palsu, pukul rakyat, hapus lemahkan parti pembangkang, dll.
Di negara Islam, Indonesia dan Arab Kerajaan Kejam hanya akan jatuh dgn kebangkitan rakyat Islam, bukan cara pengundian pilihanraya demokrasi. Penipuan tlh kian lama dipakai Kerajaan yg Memerintah. "Janji2 perubahan demi rakyat" yg juga akan mengancam wujud pemerintahan dan keselamatan mereka sendiri tidak akan terjadi.

Tanpa Nama berkata...

Ulamak jakim dh jd pokimak..duit masyuk sanggup jual agama..ulakimak la lu..

Melayu Yahudi berkata...

Saya harap JAKIM boleh mengeluarkan fatwa ini di Israel, di Gaza & di West Bank supaya orang-orang Palestin behenti memberontak terhadap kerajaan Israel. Mengapakah JAKIM tidak melarang Mahathir menghantar flotilla ke Israel?

Fatwa-fatwa JAKIM ini membuktikan umat Islam Malaysia terutamanya mazhab UMNO & PAS adalah golongan yang paling munafik. Mereka melarang orang berdemo melawan penipuan di Malaysia tetapi menggalakkan keganasan di Palestin.

Tanpa Nama berkata...

JAKIM on line dengan Allah bila bila je ada rejim ada masaalah....
Mediator mereka ialah Nabi Hurazaini .Fatwa fukwa orang ni takle lawan lo....Nanti allah mearah n kita masuk neraka jahanam....

Tanpa Nama berkata...

Oiii tukar tiub kenapa tak komen pasai Zaid hamidi

Tanpa Nama berkata...

aku setuju sangat2 apa yang di katakan oleh TT, agama telah digunakan untuk melindungi kezaliman.... hampeh punya JAKIM...!!

Tanpa Nama berkata...

Hoi..apa lu ingat Jakim tu peduli sangat ke pasal agama? Jika raja2 erabat menteri langgar hukum agama, itu semer Allah Taala boleh kowtim sama dia..Ustat2 Jakim sudah boleh kasi ampun sbb mereka adalah wakil Tuhan.. Mufti mufta pun sama boleh kasi ampun.. lagi tinggi jawatan, lagi besar dosa boleh dikowtim..

Untuk rakyat, xboleh la sbb wakil Jakim sah untuk tebus dosa org2 berpangkat saja. Kalo dpt masuk TV lagi bagus sbb segala bentuk dosa boleh dikawal Jakim.. agama Islam perlu menurut acuan Jakim sbb hanya Jakim sajalah yg membentuk agama itu. Yg haram boleh jadi halal sbb Jakim sudah kontrol sama Allah Taala..kahkahkah..