Selasa, 11 Jun 2013

KE DATARAN PADANG MERBOK




SABTU 22 JUN 2013
DATARAN PADANG MERBUK
KOMENTAR TUKAR TIUB
dalam stadium tidak akan dilayan
kalau tak boleh di dataran padang merbok
kita berhimpun di jalan raya
Mat Sabu: PAS sertai 
himpunan 22 Jun
Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu berkata parti itu hari ini memutuskan untuk menyertai perhimpunan 'Black 505' anjuran Pakatan Rakyat yang akan diadakan pada 22 Jun ini.

Mohamad berkata, jawatankuasa PAS pusat hari ini sebulat suara bersetuju agar parti tersebut mengambil bahagian dalam perhimpunan berkenaan.

Perhimpunan tersebut antara lainnya dirancang sebagai kemuuncak bagi siri perhimpunan untuk membantah penipuan yang didakwa berlaku dalam pilihan raya 5 Mei.

"Ya. Kita akan hadir. Dalam mesyuarat tadi semua sebulat suara bersetuju untuk hadir," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat tersebut di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini.

DBKL tolak permohonan 
Pakatan guna Padang Merbok
 
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan Pakatan Rakyat untuk mengadakan perhimpunan mempertikaikan keputusan pilihan raya Black 505 di Padang Merbok pada 22 Jun ini.

Datuk Bandar Ahmad Phesal Talib sebaliknya mencadangkan pembangkang mengadakan perhimpunan itu di tempat tertutup seperti stadium.

Beliau juga berkata akan membantu Pakatan mencari tempat yang sesuai seperti perhimpunan yang diadakan di Selangor sebelum ini. 

Perhimpunan pertama Pakatan sebelum ini diadakan di Stadium Kelana Jaya.

Bercakap dalam sidang media hari ini, Ahmad Phesal, keputusan menolak permohonan itu dibuat antaranya kerana Majlis Olimpik Malaysia sudah menempah tempat itu sejak tahun lalu lagi untuk acara mereka pada 23 Jun.

Justeru, mereka harus membuat persediaan logistik sehari sebelum itu.



------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Azizang sure tak mai....
Tan Sri Hj Hadi dan menantunya Din Puki Ayam mai tak?
kah...kah...kah.....

DIDI KOTA BELUD berkata...

Peluh jantan pulis pulis mesti mengalir hari tu kannnnnnnnnnn......hehehehehee....yolah.....ramai....aku mesti untung jutalah masa tu....aku jual serbuk garam je.......hehehheheehee