Selasa, 23 Julai 2013

JAGA JAGA BAHAYA SUNNI WAL RASUAH



 SUNNI WAL RASUAH
 Pemimpin politik didakwa 
terlibat fahaman Sunni Wal Rasuah

ALOR SETAR - Gabungan Institusi Pondok, Tahfiz dan Ilmuwan Sunni (GIPTIS) mendakwa terdapat segelintir pemimpin parti politik di negara ini terlibat dengan kegiatan ajaran  Sunni  Wal Rasuah.

Timbalan Pengerusinya, Ashiq Elahi berkata, kegiatan itu mula dikesan pihaknya hasil pemerhatian yang dijalankan sejak beberapa tahun lalu.

“Dalam kalangan pemimpin parti politik memang ada yang mengikut dan menyokong ajaran Sunni Wal Rasuah. Walaupun segelintirnya tidak beramal, tetapi dia tetap menyokong.

“Apa yang saya tahu sekurang-kurangnya terdapat belasan pemimpin dari parti politik di negara ini turut terlibat dengan ajaran tersebut,” katanya.



Beliau mendakwa, di Kedah ada lebih kurang enam pemimpin parti politik  termasuk seorang India Muslim  yang terlibat dengan kegiatan itu. Saorang  daripadanya adalah pemimpin utama sebuah parti, selebihnya pula sebagai jawatankuasa dalam parti berkenaan.

Mengulas mengenai cadangan untuk mewartakan fatwa anti-Sunniah Wal Rasuah di negara ini, beliau berkata, satu tindakan tegas perlu diambil kepada mereka terlibat.

“Saya sarankan Kementerian Dalam Negeri (KDN) supaya perhatikan ajaran Sunni Wal Rasuah tidak menular kerana tekah terbukti bahawa Sunni Wal Rasuah ini amat aktof dalam pasokan  polis,” katanya.


PERTANG AHAD INI
MADRASAH TARBIAH 
KAMPONG DANDA DALAM GOMBAK



---------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gampang lu hisham janggut......
Jangan kaitkan sunni dgn rasuah.....
Apa..... Org syiah tu maksum belaka???

Tanpa Nama berkata...

tt, aku pelik la bab ni. pak lah tandatangan Risalah Amman:
'Three Points of the Amman Message'):
1.They specifically recognized the validity of all 8 Mathhabs (legal schools) of Sunni, Shi'a and Ibadhi Islam; of traditional Islamic Theology (Ash'arism); of Islamic Mysticism (Sufism), and of true Salafi thought, and came to a precise definition of who is a Muslim.
2.Based upon this definition they forbade takfir (declarations of apostasy) between Muslims.
3.Based upon the Mathahib they set forth the subjective and objective preconditions for the issuing of fatwas, thereby exposing ignorant and illegitimate edicts in the name of Islam.

Tanpa Nama berkata...

Ooooo....rilex brader....yang dok marah sangat ni pasai pa....dosa tak kenal mazhab laa...kah kah kah....sekali sekala pi la berjalan kat iraq dan iran...bagi luas sikit dahi tuu....kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

saya kakitangan awam. apa motif TT display kakitangan awam banyak makan rasuah? kecuali kalau mereka yang berada di post strategik memanglah. Tapi dengan menulis kakitangan awam tu secara general saya rasa itu tak patut.

Perlu diingat, salahlaku kerajaan yang dibongkar pun adalah hasil dari kejujuran kakitangan awam memberikan maklumat yang tepat.

Hasil dari kejujuran Laporan Audit Negara yang mendedahkan pelbagai herot berot salahlaku urusan.

Cheers.

Saiful berkata...

jangan kaitkan rasuah dengan akidah ahli sunnah waljamaah,itu bukan kaitan aqidah tetapi kaitan individu atau organisasi lain.apakah seseorang ada tujuan tertentu mengaitkan aqidah sunni sebegini?

Saiful berkata...

ya.sunni ialah aqidah yang sah,syiah adalah aqidah yang tertolak,manakala rasuah ialah perbuatan individu tidak mengira fahaman politik maupun aqidah.
adalah satu dosa melabelkan sunni wal rasuah sebagai satu title.dan berniat jahat terhadap sunni itu sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Marah betoi kalau cakap ahlul sunnah tu salah kan....sapa yang suruh ikut ahlul sunnah ni...sapa...jawablah wei...nabi ka...nabi pesan suruh ikut ahlul sunnah ke....macam mana ahlul sunnah tu ada selepas 200 tahun Baginda SAW wafat...sebelum tu ahlul apa...ahlul bahlul ke...apa daa bikin kecoh je lebih....sunnah tu perbuatan Baginda...tapi ahlinya ada ikut buat ke...sembang serupa amoi...