Rabu, 3 Julai 2013

SAH - TELAH DI BUKTIKAN



KOMENTAR TUKAR TIUB



apa lagi bukti mahu?

ada lagi sesiapa yang mahu bukti pilihan raya tipu?
ada lagi yang tak percaya undi di sabah tipu?

apa lagi bukti mahu?


'IC biru diberi pada warga asing walaupun dalam hutan'
Pemberian kad pengenalan biru secara haram berlaku berleluasa hinggakan pekerja asing yang bertugas di dalam hitam juga ditawarkannya, suruhanjaya siasatan diraja (RCI) pendatang asing Sabah diberitahu hari ini.

Seorang penerima Maming Saleng, 63, dari Sulawesi berkata, dia tiba di Sabah pada 1981 menggunakan pasport Indonesia dan bekerja dengan syarikat pembalakan di Kinabatangan.

Menurutnya, beliau berkata "ya" apabila pengurus kem pembalakan itu bertanya sama ada dia memerlukan kad pengenalan.

Memberi keterangan kepada RCI di kompleks mahkamah Kota Kinabalu hari ini, Maming berkata, selepas itu, dua lelaki tidak dikenali datang ke kem untuk memproses permohonan itu, termasuk mengambil gambar, cap jari dan mengisi borang.

Menurut Maming lagi, dia membayar RM50 dan dua bulan kemudian berjaya mendapat kad pengenalan biru di kem itu dan perlu membayar RM100 lagi bila siap.

Kira-kira 20 orang lagi menerima kad pengenalan biru bersamanya, tambah Maming.





---------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hebatnya kat Sabah ni boss, bukan setakat pati boleh dapat IC, even monyet proboski, orang hutan or gajah pygmi pun boleh dapat IC wehhhh..... yang penting, sediakan ongkosnya!!

only in Malaysia, boss!

DIDI KOTA BELUD berkata...

Haris salleh.....bapamu salleh lagi nungguin loh dineraka jahanam....katanya panas....kalau sampae katanya...tolong bawa esssss.....pukimak punya bangsat.bikin rosak negara sabah saja.