Rabu, 21 Ogos 2013

LAGI AJARAN SUNNI WAL RASUAH




Jamil: Kita tidak pernah kacau orang Syiah
  • "Kita tidak pernah kacau orang Syiah. Tetapi di Malaysia, orang Malaysia yang sudah beragama Islam, tidak boleh dikembangkan ajaran (Syiah) itu," kata  Jamil Khir Baharom.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit ... TERGOLEK DOG BACA KENYATAAN INI... kah kah kah..

kah kah kah....NASIB BAIK HUKUM BERBOHONG TIDAK POTONG LIDAH...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU POTONG LIDAH TERSEKSA MAK DATIN BINI JAMIL... kah kah kah..

kah kah kah,... SEKSA MACAM MANA?.... kah kah kah..

kjah kah kah... SEKSA TAK DAPAT KENA JOLOK DENGAN LIDAH.... kah kah kah

TAIPING 20 Ogos - Dua individu termasuk seorang doktor wanita dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini atas tuduhan mengingkari Fatwa Jabatan Mufti Perak kerana memiliki dokumen dan buku berkaitan Syiah...



SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT

dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
---------

10 ulasan:

Awanama berkata...


Kacau je shiit at taqiyah tu..

shiit at taqiyah kacau negara orang Islam xpe pulak.

banned je puak dajjal parsi dari negara shiit at taqiyah masuk malaysia.

Awanama berkata...

Melawan kelentong Syiah wal Sosialis!


Syiah secara literal adalah penyokong Saidina Ali ra, Fatima ra, Hassan ra, Husin ra dan 9 imam keturunan Saidina Ali ra sehinggalah imam mahdi iaitu imam Muhammad bin Hassan Al Askari.

Ahli Sunnah juga berpegang dengan Sunnah2 yang diriwayatkan oleh Ahlul bait seperti Saidina Ali, ibnu Abbas, saidina Hasan dan Husin, Aisyah dan semua isteri2 nabi setelah ditentukan ianya sahih.

Kelentong Syiah-mengeluarkan isteri2 nabi, keluarga Aqil, keluarga Abbas dan keturunan bani hasyim dan bani mutalib dari senarai ahlul bait.

kelentong syiah yang mengkhususkan ahlul bait hanya kepada Fatima, Ali dan kedua anaknya adalah pendapat lemah!

Riwayat Tarmizi mengatakan,

Drp Aisyah ra, beliau berkata: "Satu pagi, Rasullulah saw keluar, pdnya terdpt sehelai kain drp bulu warna hitam, lalu Hasan bin Ali dtg. Rasulullah memasukkannya kedlm kain tersebut.Kemudian dtg Husin,kemudian Fatimah, kemudian Ali, Rasulullah memasukkan mereka kedlmnya, seraya berkata:'Hanya sanya Allah swt hendak hapuskan dosa kalian ahlul bait dan menyucikan kamu sebersih-bersihnya.'

Syiah menggunakan ayat ini utk membuktian Ali dan keluarganya sebagai maksum dari sebarang dosa dan kesalahan tetapi pada masa yang sama menggunakan riwayat dari isteri nabi ini sebagai tidak mengiktiraf mereka sebagai ahlul bait. Tengok kelentong yang paling kuat. Guna hadis dari puak sunnah untuk kelentong orang sunnah!

Memang puak syiah kaki kelentong macam TT!

Metallica Brotherhood berkata...

Di Negara Israel & Amerika & Eropah, orang Syiah bebas menyebarkan agama mereka. Tetapi di Negara Islam macam Malaysia, mazhab shiah di larang.

Pelik sungguh.

Awanama berkata...

Anom 928!kau ni Syiah ke.Bertaubatlah! Golongan Syiah sekarang adalah serupa dengan golongan yahudi dan Nasrani. Mereka memutar belitkan kitab2 Allah. Syiah tak terkecuali!
Satu tempat yang pasti untuk mereka selepas mati adalah di neraka jahanam!!!!!!

Ajak TT sekali ..kah..kah..kah..

Awanama berkata...

Peristiwa berlaku dirumah Ummu Salamah. Kenapa gunapakai cerita aisya padahal dia tak terlibat langsung dalam peristiwa tersebut. Lagi, ayat yg atas tu kata bukanlah perkataan Rasulullah saw tapi firman Allah swt surah al-Ahzab 33.

Telah memberitakan kepada kami Abu Muhammad ‘Abdullah bin Shalih Al Bukhari yang berkata telah menceritakan kepada kami Hasan bin ‘Ali Al Hulwaaniy yang berkata telah menceritakan kepada kami Yazid bin Harun yang berkata telah menceritakan kepada kami ‘Abdul Malik bin Abi Sulaiman dari Atha’ dari Ummu Salamah dan dari Dawud bin Abi ‘Auf dari Syahr bin Hawsyaab dari Ummu Salamah dan dari Abu Laila Al Kindiy dari Ummu Salamah “sesungguhnya Nabi [shallallahu ‘alaihi wasallam] berada di rumahku di atas tempat tidur yang beralaskan kain buatan Khaibar. Kemudian datanglah Fathimah dengan membawa bubur, maka Nabi [shallallahu ‘alaihi wasallam] berkata “panggillah suamimu dan kedua putramu”. [Ummu Salamah] berkata “kemudian ia memanggil mereka dan ketika mereka berkumpul makan bubur tersebut turunlah ayat Sesungguhnya Allah SWT berkehendak menghilangkan dosa dari kamu wahai Ahlul Bait dan menyucikanmu sesuci-sucinya, maka Rasulullah [shallallahu ‘alaihi wasallam] mengambil sisa kain tersebut dan menutupi mereka dengannya, kemudian Beliau [shallallahu ‘alaihi wasallam] mengulurkan tangannya dan berkata sembari menghadap langit “ya Allah mereka adalah ahlul baitku dan kekhususanku maka hilangkanlah dosa dari mereka dan sucikanlah sesuci-sucinya. [Ummu Salamah] berkata “aku memasukkan kepalaku kedalam kain dan berkata “Rasulullah, apakah aku bersama kalian?. Beliau [shallallahu ‘alaihi wasallam] berkata “kamu menuju kebaikan kamu menuju kebaikan. [Ummu Salamah] berkata “mereka adalah lima orang yaitu Rasulullah [shallallahu ‘alaihi wasallam], Ali, Fathimah, Hasan dan Husein raidallahu ‘anhum” [Asy Syari’ah Al Ajjuri 4/383 no 1650]

Awanama berkata...

Ape ke he nye yop ngate orang jolok gune lidah...

Mike tu pak chu cheng tak pancut-pancut ape kes...

Tak lecet ke?

aku bukan syiah berkata...

pencerahan yg aku dpt,sejak internet n google dpt di dunia ni...dulu2..org ckp,dalam kaabah...hanya ketua2 negara je dpt tengok..lani..dizaman teknologi ni...bukak je youtube,dah leh tengok video dlm kaabah...dulu2..sesapa yg gi mekah, pakai duit tak elok...tak leh nampak kaabah..dan kekadang tu...bila balik..leh jadi gila...tapi aku tengok sahrizat..rembat 250j...elok je sampai lani...siap nak jadi calon lg..dulu2...quran, takleh dipinda2.(tuhan akan jage) ....tapi...bebaru ni...aku dengar jakim...sekat quran yg cuba dibawa masuk dari indonesia..yg telah diubah ayat2nye...dulu2...hanye orang ISLAM je.(kalau mengikut org melayu islam di malaysia ni....sunnah wal jamaah la..) ...yg buleh masuk ke tanah haram makkah...tapi...yg bukan islam...buleh jd sesat..tak nmpk kaabah...or macam2 bala la,yg akan menimpa...tapi yg aku konpius n nak bertanya ni...camana lak ngan org syiah ni...selamba je...diaorg semayang n buat haji kt makkah tu..buleh lak diaorg tu masuk kesana.(dan yg terbestnye, tukang jage mekkah tu plak, si wahhabi le pulak...hadoiii)..satu lagi yg aku dok tunggu...kata org...mekkah takkan kena serang or apa2 yang tak elok coz, tuhan akan lindungi semua tu..mungkin epic ni akan fail atau tidak..same2 kita tunggu..(ini bukan aku mintak..arap maklum..). tapi rasenye...selagi si soud tu..yg memerintah...amerika or israel..takkan mengapa apa kan arab saudi ni...dan semuanye maklum siapa saud disisi amerika...dan ini ape yang aku baca dari dr.asri maza tulis...*dengan ditokok tambah cerita2 donggeng tentang mekah*...apekah ini sebahgian cerita donggeng yg dikatakan itu...wallahhuallam...sesapa yg ade pencerahan tu..tolong le bagitau sikit..

Awanama berkata...

Umat islam jangan keliru definasi AHLUL BAIT dan maksud ayat 33 surah AL Ahzab.Kerana AHLUL BAIT mempunyai makna lain selain makna secara istilah. AHLUL BAIT juga membawa makna orang yang tinggal dalam rumah seseorang. Isteri adalah orang yang tinggal bersama-sama seseorang di dalam rumahnya.

Ayat THATHIR(ayat 33 surah Al Ahzab) sebenarnya bukan satu ayat yang lengkap tetapi sebahagian atau lebih tepat lagi ialah pelengkap ayat 33 Surah Al Ahzab.

Perhatikan ayat 28-34 Surah AL Ahzab.

Dalam ayat ini semuanya perbicangan adalah merujuk kepada isteri nabi, maka mustahillah isteri nabi terkeluar daripada pengertian ayat-ayat ini. Peralihan gantinama(domir) bukan kunci mutlak membenarkan penyelewengan oleh puak Syiah.

Perhatikan pula ayat 71-73 Surah Hud:

Perkataan Ahlul Bait di sini merujuk kepada keluarga nabi Ibrahim secara khusus iaitu Sarah, isteri nabi Ibrahim as.

Bahkan ayat sebelum dan juga selepasnya juga masih merujuk kepada isteri-isteri nabi.

Kesimpulannya AHLUL BAIT ialah isteri-isteri nabi dan kaum kerabatnya. Antara mereka ialah keluarga Abbas dan bapa-bapa saudaranya yang lain, begitu juga sepupu-sepupunya.

Berbalik kepada isteri nabi, Syiah menggunakan ummu Salamah sebagai rujukan untuk mengiakan penyelewengan mereka, walhal ummu Salamah adalah isteri nabi, mengapa menggunakan ayat isteri nabi dan pada masa yang sama isteri tidak diiktiraf sebagai AHlul Bait. Ini satu peyelewengan akidah yang sangat besar!

Berkisar kepada Syiah yang menyatakan Aisyah tiada peranan, sebenarnya itu adalah yang di riwayatkan oleh Aisyah sendiri bukan oleh Rasulullah. Ayat itu bukan dari firman Allah tapi dari riwayat Aisyah sendiri.

Awanama berkata...

Bro tt,

Sejak pelbagai isu di negara2 arab dan isu sunni vs sunnah. Gua perhatikan tiba2 ramai manusia samada mereka online dengan Allah atau mereka ini rasul baru dari bani melayu atau mungkin jibrail yang baru dilantik Allah semalam. Mereka meletak label laknatullah pada sesiapa yang mereka benci seperti basyar asad, as sisi, penganut syiah.

Bani melayu memang lebih pandai melaknat dari jibril mungkin.

Awanama berkata...

Melayu tak perlu komen tentang manusia yang melakukan jenayah kemanusian seperti Bashar, As-sisi dan penganut Syiah. Sebabnya melayu tak ada ilmu tentang itu. Kalau nak berhujah mesti siap sedia dengan ilmu. Adakah membunuh rakyat dianggap pemimpin agung?Adakah itu ajaran yang di anjurkan Rasullah saw. Adakah memcederakan diri sendiri ajaran Rasullah.
Fikirkanlah bani melayu. Jangan jadi bodoh. Guna otak yang di kurniakan Allah untuk berfikir untuk kemajuan manusia sejagat, bukan masa untuk mengatakan online dengan Tuhan.

Tiada siapa yang boleh meramalkan nasib didunia ini dan juga selepas mati. Hanya satu pesanan Rasullullah yang berpesan kepada umatnya. "wahai umatku, kamu semua tidak akan tersesat sekiranya kamu berpegang kepada sunnahku dan Al-Quran".

Jadi tidak timbul soal on-line atau tidak kerana itu pemikiran orang yang jahil dan hanya pak turut saja secara membabi buta!