Isnin, 9 September 2013

HANYA SATU SOALAN UNTUK MUNKEE INI






Gengsterisme sudah menjadi industri




SUSULAN pendedahan wujudnya kegiatan kongsi gelap atau gengster di negara ini, ada pihak yang mendakwa kumpulan ini mempunyai kaitan dengan ahli politik.

Hubungan ini dibuat khusus untuk mengukuhkan kedudukan seseorang atau kumpulan tersebut.

Ikuti temubual wartawan Sinar Harian, Norutul Ilham Md Jari yang berkesempatan bertemu individu yang mengetahui berhubung dunia gengsterisme, Datuk Seri Dr Suleiman Mohamad juga bekas Timbalan Menteri Penerangan.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SEBELUM NAK CERITA TENTANG SAMSENG ADA SATU SOALAN... kah kah kah,,,

kah kah kah... KENAPA BEKAS MUNKEEE INI DI PANGGIL SULAIMAN BRANDY?.... kah kah kah..

kah kah kah...UNTUK JENERASI MUDA.... SILA TANYA DAN RISIK.... kah kah kah....

kah kah kah...LEPAS TU CERITALAA HAL GENGSTER... kah kah kah

kah kah kah...TERGOLEK DOG.... kah kah kah


SANG SAKA MERAH PUTEH
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal


------------

4 ulasan:

DDKB berkata...

Aper mauuuu herennnnnnn......pamegeng pamegeng mahurrr bautolllll beasar jugekkkkk baekes lununnn....yang laennn pun misiti mauuuuj itut itut.......tideak pearcaya.....tanya lili kukuan yuyu......zaemen barubahhhh.....methoddddd tateap sama......

Tanpa Nama berkata...

munkee ni pernah nak cuba halalkan ganja suatu ketika lama dulu ... sebab dia adalah tokan besar kg baru ...

Tanpa Nama berkata...

Apa pandangan Datuk Tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan nama-nama kumpulan kongsi gelap?

DATUK SERI DR SULEIMAN MOHAMAD: Bagus, orang sambut baik, kerana semasa PRU lepas, banyak parti-parti politik ada kecenderungan menggunakan gengster, sama ada gengster Melayu ataupun bukan Melayu. Rakyat tidak begitu selesa apabila parti politik terlibat dengan gengster. Jumlah ahli-ahli gengster ini sudah cecah 70,000.

Orang awam tahu parti-parti politik guna gengster untuk mendapat undi, disebabkan itu undi yang diharapkan tidak dapat, duit habis. Kita mengatakan bahawa PRU lalu ada parti-parti politik guna gengsterisme untuk dapat undi tetapi daripada godfather, arahan turun ke bawah tidak sampai, duit habis.

Saya tahu stok duit yang dibelanjakan ada yang mencecah sehingga RM17 juta. Ini yang tidak disenangi rakyat, tentulah polis tak senang la, bila kamu guna gengsterisme untuk raih undi. Jadi gengster ini naik lemak, pasal dia diiktiraf, tapi tindakan Ops Cantas ini bagus. Jadi kita dapat bagi keyakinan daripada orang awam. Bila ahli politik guna gengster, tidak bagus untuk negara, kerana mereka ini penjenayah, takkan gunakan mereka.

anak siapalah ni??

Tanpa Nama berkata...

Apa pandangan Datuk apabila jenayah tembak seolah-olah mendadak masa kini?

DATUK SERI DR SULEIMAN MOHAMAD: Sebagai rakyat biasa kita akan terfikir apa polis buat, di mana kekuatan polis, di mana penguatkuasaan. Tetapi hakikatnya polis telah berbuat sesuatu, kita boleh lihat melalui surat khabar bahawa banyak kes yang berjaya diselesaikan dengan contohnya kes penjenayah ditembak di Pulau Pinang baru-baru ini.
Kalau ikut pandangan saya secara ikhlas, perlu ada cara yang mungkin ekstrem. Contohnya di Indonesia, ada seorang Jeneral Benny Moerdani, yang menjadi Menteri Pertahanan ketika pada zaman pemerintahan (Presiden Indonesia) Soeharto.
Dia telah mewujudkan pembunuh misteri. Hasilnya, di Bandung sahaja, pembunuh misteri ini berjaya bunuh 6,000 gengster setiap malam, jika ada rekod terus buang ke dalam sungai.
Tanjung Periuk yang menjadi lubuk gengster Cina, habis, licin. Sampai ada penjenayah yang dalam penjara minta tolong tidak mahu keluar. Statistik jenayah menurun menerusi cara ekstrem ini.
Sama ada kita di Malaysia boleh lakukan itu atau tidak, itu saya tidak pasti. Pembunuh misteri ini diwujudkan kerana untuk hapuskan jenayah yang pada waktu itu cukup tinggi di Indonesia.
Jenayah besar tidak terkawal di Tanjung Periuk, bukan kerajaan yang kawal Tanjung Periuk, tapi gengster.

nak jadi vigilante pulak tok tua ni?? tak boleh kena iring bergari huni rumah pasong 1 malam macam tt ke, sebab menghasut??