Khamis, 3 Oktober 2013

KITA TUNGGU DAN NANTI




KOPMENTAR TUKAR TIUB
kita lihat siapa 
yang akan menyambut
seruan ulamak ini

inilah seruan
inilah tanda
seorang ulamak yang berjiwa rakyat
yang sedar bahawa jalan raya
membawa hasil

ini bukan anti konsert
ini bukan anti hari valentine
ini agenda fundumental
untuk ummat manusia


  • Laporan audit: PAS gesa demo ala-BERSIH
  • Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata rakyat perlu terus memberi tekanan berhubung perkara itu sehingga kerajaan BN mengaku bahawa "mereka boros"


----------

8 ulasan:

adi berkata...

Awas dan waspada,ular-mark ini akan bertanding pemilihan PAS. Adakah ini betul betul mendalam air atau hanya sekadar tiupan nafiri mencula sokongan!6

DDKB berkata...

Perlunya ada sosok joko widodo dan ahok dalam spirit menteri malaysia...perlu ada kebersihan dalam pemerintahan dan penguasa...mentaliti buncit perlu hancur...mentaliti bukan duit rakyat atau rakyat tak tahu pun perlu hapus......mcm mana mau bersih jika diawal karier mereka ini semua rasuah.......hancurkan bar8san nasional...hancurkan semua yang rasuah...hancurkan kebodohan...hancurkan aparatus rakus...dan hancurkan MEELAYU...............khalas...sulaya kami bangga jadi malaysia kembali......kami rindu jadi malaysian yang jiwa getarnya yang sentiasa dipalu menjadi kuat semula.....bukan jiwa gincu merah...bukan jiwa perempuan puaka laki muka jamban bibit sewelasi....kami mahi jadi muda dengan pengetahuan sejarah yang jelas...jiwa tulin setulin sang saka....jiwa tanpa sultan dan jiwa tanpa PCA...jiwa . .jiwa merdeka....jiwa tanpa datuk jiwa laki datuk skti.....niwa ya.g benar benar jelas....jiwa jalanraya...jiwa urat saraf yang berdenyut bergetar dengan keadilan sosialis.....itulah jiwa merdeka yang sebenar.amin

Tanpa Nama berkata...

Tapi boss TT kata lain,
lihat ini, http://www.malaysiakini.com/news/242906

Kah,kah,kah,kah...

Tanpa Nama berkata...

GUa setuju asalkan bukan lu PUNYA TAMAROD pi lancaulah

Tanpa Nama berkata...

masa demo nanti, sy cdgkan dato husam, bro mat sabu pakai serban 4 kilo (lebih skit dr si tnatawi yg kena pecat dikwsn) utk ambil hati puak pro ug ulramak.

sapu jgn tak sapu
dgn rosmah berganding bahu
tipu jgn tak tipu
kita tipu melayu

bersama jangan tak sama
merompak harta negara
khianat pada bangsa
agama dan negara

lambang kita yg haprak
merah putih bogel kerisnya
tipu rasuah dan merompak
itulah cogankatanya

umno terus juara
tipu 1Malaysia

Amuraria berkata...

TERBAIK DARI PARTI ISLAM SETAKAT INI ! ABU JANGAN LUPA !

Tanpa Nama berkata...

Anwar: Pemimpin Pakatan pilih proses aman

Kow Kwan Yee
3:56PM Okt 3 2013


Pemimpin Pakatan Rakyat telah mencapai kata sepakat untuk memilih proses aman dan mengelak protes jalanan dalam usaha mereka untuk meningkatkan pandangan pembangkang.

Walaupun pada hakikatnya Pakatan mendapat undi majoriti dalam pilihan raya umum yang baru lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, gabungan itu memilih untuk membangkang secara berhati-hati dengan mengelakkan protes jalanan.

"(Perdana Menteri), Datuk Seri Najib Tun Razak tidak pernah menunjukkan sebarang penghargaan (tentang mengelakkan protes), itulah sebabnya kita mahu dialog," kata Anwar di lobi Parlimen hari ini.

Ahli Parlimen Permatang itu menambah bahawa Pakatan akan terus menentang pindaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) yang diluluskan tengah malam tadi.

"Kami (Pakatan) akan terus menentang (pindaan) dengan melancarkan siri kempen," katanya.

Ditanya sama ada Pakatan tidak berdaya untuk menentang pindaan itu, Anwar menjawab: "Ya, anda betul. Kami telah memilih proses aman."

Beliau menambah bahawa gabungan itu telah mencapai kata sepakat untuk mengelak demonstrasi jalanan kerana telah melihat terlalu banyak persengketaan di banyak negara.

Tanpa Nama berkata...

NATO.....