Isnin, 30 Disember 2013

SATU JEMPUTAN





Pemuda Pakatan Rakyat sokong himpunan 31 Disember, ajak Pemuda BN turut serta

Pemuda Pakatan Rakyat (PR) memberikan sokongan terbuka kepada perhimpunan menurunkan harga barang yang akan diadakan serentak dengan sambutan tahun baru dan mengajak Pemuda Barisan Nasional (BN) untuk bersama mereka.
Ahli Parlimen Rasah, Teo Kok Seong (gambar) berkata, pemimpin BN perlu melaksanakan cadangannya untuk perubahan dengan tidak kekal diam dan menyokong hak demokratik rakyat.
"Prinsip kami untuk menyokong hak demokratik rakyat perlu diikuti oleh Pemuda BN khasnya Pemuda MCA kerana pemimpin mereka juga mengajak kepada perubahan," Teo berkata dalam kenyataannya hari ini.


KENYATAAN MEDIA
30 DISEMBER 2013

Perhimpunan Turun 31 Disember 2013 Wajar Diraikan


Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) yang akan dianjurkan pada 31 Disember 2013 sewajarnya diraikan sesuai dengan semangat demokrasi. Kita sewajarnya mengucapkan tahniah kepada golongan anak-anak muda ini kerana mempunyai kepedulian sosial dan keberanian menyatakan pendirian.

Malangnya seperti banyak lagi perhimpunan-perhimpunan sebelum ini, Kerajaan UMNO-BN mengambil sikap menghalang hak untuk berhimpun yang dijamin di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Lebih malang lagi, UMNO-BN menerusi institusi-institusi kerajaan dan media menabur fitnah dengan dakwaan bahawa akan berlaku keganasan untuk menggulingkan kerajaan dalam himpunan ini.

Skrip ini adalah skrip sama yang digunakan sebelum ini untuk perhimpunan Bersih dan sebagainya. Namun tuduhan seperti kononnya ada molotov cocktail dan parang habis begitu sahaja selepas Bersih. New Straits Times pula terpaksa meminta maaf atas dakwaan akhbar tersebut bahawa beberapa NGO digunakan untuk menggulingkan kerajaan.  Skrip baru kononnya ada e-mel di antara Abdul Rahim Ghouse dan Rafizi Ramli mengenai bom di tapak perhimpunan.

Jelas sekali ini adalah cubaan mengalihkan perhatian daripada tuntutan Turun yang antara lain mendesak agar Kerajaan memerangi rasuah, menyusun semula subsidi korporat, menangguhkan pelaksanaan cukai GST, mendedahkan perjanjian konsesi tol dan menghapuskan monopoli gula.

Cukuplah UMNO-BN memperbodohkan rakyat.

Justeru saya akan turun untuk perhimpunan Turun dan saya turut menyeru anak-anak muda yang cintakan keadilan dan keamanan untuk bersama-sama pada 31 Disember ini. Kita buktikan kita tidak akan tunduk kepada provokasi atau terpengaruh dengan propaganda murahan dan akan berhimpun secara aman untuk menyatakan pendirian kita.

NIK NAZMI NIK AHMAD
AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI SERI SETIA


-----------

2 ulasan:

MR SAIRIM berkata...

Gua ada melihat gambar najib dan lakinya rosmah pakai baju coklat dan najib belang putih....ada pulak perbandingan dengan badak air dengan kuda belang.....SAMA SIALLLLL.....hehhehehe

Tanpa Nama berkata...

Mak datuk, the latest lawak on rakyat tak mengadu on price hikes, everybody ARE giving their support from the one and only Datuk Hasan Malek

http://youtu.be/t7EsV-jHpQA