Isnin, 6 Januari 2014

PENCERAHAN DI TERUSKAN







Kritik demi Islam, bukan wang

Komen
Kuala Lumpur: Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria semalam menegaskan, beliau tidak pernah menerima walau sesen daripada mana-mana pihak yang kononnya didakwa menajanya untuk mengkritik pihak menentang kerajaan. »

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... BETUL... SAHEH.. KAMI PERCAYA...kah kah kah.

kah kah kah... TERUSKAN PENCERAHAN...kah kah kah

kah kah kah..SEMAKIN RAMAI ANAK MUDA FAHAM... kah kah kah



KOMENTAR TUKAR TIUB
tak setuju mufti ini di pecat

mufti harussani ini sedang memberi pelajaran
mufti harusasani ini sedang membawa pencerahan

satu pencerahan agar  umat manusia
memahami peranan agama
memahami peranan alim ulamak
memahami bagaimana hubungan kuasa dengan agama

mufti ini walau pun dilihat  negatif
tetapi masih  membawa pencerahan
walau pun dilihat gelap
tetapi sedang membawa pencerahan

tanpa gelap
kita tidak memahami apa itu terang
tanpa negatif
kita tidak memahami apa itu positif
tanpa musim hujan
kita tidak memahami musim panas

dengan adanya mufti ini
semakin ramai yang sedar
bagaimana agama  telah-sedang dan akan
digunakan untuk menindas

bagaimana  alim ulama dan pemerentah bersekongkol
bagaimana alim ulama dan raja bersekongkol
bagaimana alim ulama menggunakan ayat ayat dari kitab suci
untuk menghalalkan kejahatan dan kezaliman

justeru

mufti harussani ini sedang menajamkan lagi fikrah
mufti harussani menajamkan kefahamam anak anak muda
bahawa agama ini hanyalah alat pihak berkuasa
bahawa agama ini menjadi alat pemerentah
untuk menekan dan  memaksa orang ramai
tunduk mengikut perentah

inilah contoh terbaik untuk melihat
bagaimana agama kini dijadikan candu
untuk membodohkan orang ramai

mufti ini sedang menyedarkan anak anak muda bahawa
mustahil  mufti ini boleh online dengan allah
mustahil mufti ini wakil allah muka bumi ini


 DARI FACE BOOK


----------

12 ulasan:

Sudin berkata...

Mustahil Allah S.W.T berbangsa Banjor.

Petik je buah pelior mufti banjor ni...!!!...keluor le pekung dan nanah....

DIDI KOTA BELUD berkata...

Yaaaaa mutut...manyak mutut.....jangan kondem ustadni...jangannnnnn....lagi lama dia hidup lagi bagus untuk perkembangan minda.....khazanah dia ni...asset dia ni.....lama lama jadi taik palat dia ni...busuk tapi masih ada juga yang ciummmmmm......hahhahhah.....maksimum pulak hirup tuuuuu.....hahahhahaa...cium jang jangan tak ciummmm....hahahhahah

Awanama berkata...

mufti kepala butuh......
kah...kah...kah....

Awanama berkata...

1.lantik wan ji sebagai pengganti!!
2.akan rosak umat islam dunia dan akhirat!!

Awanama berkata...

kalau pemimpin kurang cerdik, takan mufti lebih cerdik dari menteri cap ayam.....ayam diluar dan ayam didalam.....kah....kah....kah......kalau firaun itu bangsanya melayu sampai sekarang bangsa melayu tidak merasa demokrasi.....

Awanama berkata...

Berpendapat sedemikian juga, sedikit masa lagi fikir-idea apa itu hakikat akan terpecah jua.

Awanama berkata...

Bro..

Mufti ni kerja tahu berfatwa je..

Seronok-seronok aje siAlim buat kerja. Alim yang ramai... Ulama yang sepatutnya bekerjasama membangunkan minda masyarakat untuk lebih mengenali Allah juga tidak mengenali dirinya sendiri. Bagaimana umat Islam ini hendak diangkat tinggi setanding dengan penganut ugama lain jika SIFU MASTER dah terpeleot lebih
awal. Hampehhhh!.

--copy n paste dari blog jayanegara

Awanama berkata...

mufti cap daun ganja..tolobih lyn paipon gak eh

Awanama berkata...

berhentilah kalu kerja bukan kerna wang. Mintak zamizan kdn ganti sbb dia kata dia ada phd ukm

Kalu kerja kerna islam, minyak bersuaralah haramkan betina goyang ponggong di pentas masa ambang 2014. Bagitau dbkl membazir 15 juta tu amalan syaiton.

bila dah pencen boleh pegi melancong ke china. ke Lanchowwww

Awanama berkata...

aku ada satu soalan...mufti dgn aishah komnis mana lebih baik?

Awanama berkata...

bodoh! kenapa nak bertanding dgn agama lain???mereka smua ke nuraka..bodoh!

Awanama berkata...

Adalah teramat sedih jadi umat Islam sekarang ni. Tokey candu kat M'sia, Bani Saud kat Arab, Ahmadinejad kat Iran, Morsi kat Mesir, Al-Assad kat Syria, semua kaki auta. Dah jadi macam zaman rom rasanya bila rakyat siang malam bergadai nyawa sedangkan paderi syok entot dalam gereja. Nampak gaye dah boleh start beli paku buat perahu, banjir besar nanti sampai. Start dari Gebeng...