Jumaat, 21 Februari 2014

NAJIB MAKIN SEWEL




 EKONOMI 
MAT KANG KONG
Susun semula ekonomi dunia - Najib
KUALA LUMPUR 20 Feb. -  Najib Razak menyarankan semua pihak yang berkepentingan supaya bersama menyusun semula ekonomi dunia bagi membentuk pertumbuhan lebih inklusif dan mapan, di sebalik berdepan pertumbuhan tidak seimbang.

Menurut Perdana Menteri, langkah itu bertujuan bagi membolehkan lebih banyak peluang dihasilkan, selain menawarkan kemajuan dan kemakmuran yang lestari.

"Maknanya, tindakan tersebut membolehkan sesuatu pertumbuhan itu sejajar dengan keperluan modal insan, bukan sahaja (menumpukan kepada) keuntungan, (tetapi) ditambah standard kehidupan yang lebih baik. Ini satu cabaran bukan sahaja kepada negara-negara membangun tetapi negara maju.

"Untuk itu, sektor pasaran boleh dan perlu memainkan peranan dalam penyusunan semula ini. Sebagai pengupayaan kepada peruntukan modal dan sebagai platform utama dalam pembentukan serta pemindahan kekayaan, sektor pasaran ialah alat yang berkuasa untuk menggalakkan pertumbuhan yang mapan dan menyeluruh dalam ekonomi," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... INI BETUL SEWEL... kah kah kah..

kah kah kah..NAK KETAWA ADA .. kah kah kah

kah kah kah....NAK KENTUT PUN ADA... kah kah kah..


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..NAK SELESAI MASALAH EKONIMO DUNIA?... kah kah kah..

kah kah kah...POOOOOOOOOORAAAAAAHHHH.... kah kah kah..

kah kah kah...EKONOMI NEGARA PUN TAK JAGA.... kah kah kah..

kah kah kah..GILA ADA MACAM MACAM GILA.... kah kah kah..

kah kah kah..INI GILA TAKUT BINI... kah kah kah



-----------

6 ulasan:

Awanama berkata...

inilah contoh manusia terpuji, rumah sendiri tidak terurus, nak mengurus rumah lain, kah kah kah, apa nak jadi nie, kos sara hidup melambung naik, asyik bagi kenyataan demi kenyataan, semua nak tipu Mahathir kah kah kah, mana ada orang yang tak mau untung, semua balik kepada pangkal semua mau untung, politik pun mesti ada untung, kalau tarak tak ada orang masuk politik nie, kah kah kah, semua kaput mengaput, pa chu ching lagi bagus, kah kah kah, ada nikmat juga dari dengar Hassan malek keluar tv saban hari, generasi hasan malek juga walau belajar di London , kah kah kah kelas tutorial kot, kah kah kah

Awanama berkata...

apa makna genggaman itu?
lebih baik pak chu cheng dari mendengar sidayus memberi nasihat....
jgn buang masa....
siapa pancut jauh.....
kah...kah...kah....

DIDI KOTA BELUD berkata...

Dari penelitian aku...ini perdana menteri paling perasan didunia...perasan yang walau apa saja yang keluar dari mulutnya mesti didengari...jiwa kacau mcm ni terwujud kerana satu perkara....rosmah mansur....kalau dia tak cakap kang segala salah dia akan didondang oleh rosmah didalam racau tidur KAK MAH.....siapa tahan......aku jangan kan tahan....tengok hidung rosmah pun aku mcm nak minum racun....korang agak agak racun rakun kat seri perdana tu disorok ke atau berjalan sendiri...nak cocok pakai hujung berus gigi yang diasah hujungnya takut.....bukan takut apa...takut rosmah nampak dio gosok hujung berus gigi pakai batu sungai....dia nikan bodoh...batu asah dengan batu sungai pun mana dia tahu....hahahahhaha...malang negerI pahang melahirkan orang mcm ni....LOSSER ALL TIME.....jib jib......ko minum jelah racun tu...senang sikit rakyat......hahahahahha

Awanama berkata...

Gagal duru sendiri tidak bermakna orang lain gagal juga dalam ekonomi.Terok la suweylasi, dalam ekonomi takda istilah takut bini dan joli sakan wang negara.

Awanama berkata...

DIDI, aku tgk tetek rosmah, rasa nak hisap, jgn jeles, kah kah kah, cuma bontot rosmah je aku xlalu,

Awanama berkata...

Kah kah kah kah, macam suruh andrew zimmer jgn makan babi