Sabtu, 8 Februari 2014

SUSAH MENJADI MANUSIA JUJUR





  • Pegawai TUDM mengaku tak salah kes SMS, dakwat kekalAhmad Fadli KC | 6:00PM Feb 7
    Juruterbang TUDM, Mejar Zaidi Ahmad mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tentera hari ini terhadap lima pertuduhan memberi kenyataan media berkenaan isu dakwat kekal dan dua tuduhan menghantar SMS berbaur politik dan hasutan.
BAHAYA MENUSIA JUJUR
Seorang juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) diperintahkan hadir di mahkamah tentera esok untuk menghadapi tujuh tuduhan membuat aduan berkaitan dakwat kekal yang digunakan dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13) tahun lepas. Major Zaidi Ahmad (kanan) memberitahu media SelangorKini bahawa beliau menerima perintah mahkamah tentera semalam dan perlu hadir di kompleks mahkamah TUDM di Pangkalan Udara Kuala Lumpur esok.

 Lima daripada pertuduhan berkenaan di bawah Seksyen 50(2) Akta Angkatan Tentera 1972 manakala dua lagi membabitkan Seksyen 51 akta sama. Seksyen 50(2) membabitkan kesalahan tidak patuh kepada pegawai atasan yang boleh dipenjara tidak lebih dua tahun, manakala Seksyen 51 pula tidak patuh kepada perintah tetap yang boleh dihukum penjara tidak lebih dua tahun atau hukuman ringan lain. 


Semua kesalahan tersebut merujuk kepada 1 Mei, 2013, di dua lokasi berbeza - perkarangan balai polis ibupejabat polis daerah Kepala Batas dan di Pangkalan Udara TUDM Butterworth. on KONSENSUS NASIONAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 2/6/14
WAJIB BACA KITAB INI

NOTA
kitab ini boleh dibeli
di kinokuniya
di boders
di mph
di popular
atau 
di kedai buku
universiti bangsar utama

-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa perlunya angkatan tentera di malaysia ini? sudah 2 wilayah negara ini telah dirampas oleh kuasa luar tapi tentera tak buat apa pun.

tentera sulu yang datang menyerang dengan peralatan ringan pun ambil 3 minggu untuk ditawan! datang pun dgn surface craft bukan submarine.

1. apa tentera buat bila singapura ditawan oleh LKY? tak kan tak ada maklumat risikan untuk menghalang usaha bagi negeri pada cina tu?

2. apa tentera buat bila pulau batu putih dijual kepada singapura? tak kan tentera tak tau pasal duit ratus juta yang disalurkan ke akaun di hongkong dari SD bekas polis tu?

tak guna beli alat2 canggih kalau negara ini dengan senang di takluk dengan wang ringgit!!!