Sabtu, 8 Mac 2014

SABTU 8 MAC 2014




  
TIDAK ADA APA 
YANG INGIN AKU KATAKAN

kau bertanya apa telah  terjadi
kau menghantar text itu
kau ingin tahu
kau sedang  mencari jawapan
tapi kenapa kau bertanya pada aku
kenapa kau tak tanya pada diri kau sendiri
apa yang telah berlaku

setiap kali text itu sampai pada aku
aku kehilangan nafas panjang
setiap kali text itu sampai pada aku
umur aku pendek lima jam

bila text itu sampai sekali lagi
aku menjadi amarah
dada aku berdebar bergoncang
kerana kau perlu bertanya pada aku

telah berapa lama aku katakan
telah berapa ratus ribu kali aku terangkan
kau masih tidak faham faham

jari aku telah kontot mengetik komputer
rambut aku telah berduyun duyun gugur
kasut aku telah rabak kering
gusi aku telah cair
saku aku semakin berat   diisi
dengan soalan dari kamu

sekali lagi jika kau timbulkan soalan itu
jika kau tanya apa yang berlaku
aku akan menangis hingga bumi ini tenggelam
aku akan gali kubur datuk nenek moyang
aku akan hadiahkan kepada kau
kerana kau anak muda
masih tidak tahu apa yang telah berlaku

8 mac 2014
hari perempuan sedunia




----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sinar Harian) – Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memanjatkan kesyukuran sebaik Mahkamah Rayuan Putrajaya mengumumkan keputusan terhadap bekas majikannya itu.

Memetik tulisan Mohd Saiful Bukhari Azlan di blognya sebentar tadi, beliau berkata, keputusan yang dilakukan mahkamah itu menunjukkan kebenaran dan bermakna kepada keluarganya.

“Berkat doa, istiqamah dan sabar selama enam tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan mahkamah hari ini yang memihak pada saya.

“Saya dan keluarga menghormati keputusan mahkamah hari ini.

“Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya,” katanya.

Terbaru, Mahkamah Rayuan telah memutuskan Anwar yang juga Ketua Umum PKR itu didapati bersalah terhadap pertuduhan meliwat Mohd Saiful pada 2008.

Anwar juga dikenakan hukuman penjara selama lima tahun dan dibenarkan ikat jamin sebanyak RM10,000.

Dalam pada itu, Mohd Saiful juga turut mengucapkan terima kasih kepada penyokongnya terhadap kes liwat itu.

“Yang pasti, saya dan keluarga kehadapan.. Saya berdoa semoga ALLAH SWT terus memberi perlindungan dan kemudahan dalam segala urusan saya.

“Terima kasih kepada semua pihak yang telah bersama saya selama ni. ALLAH sahaja mampu membalasnya,” katanya lagi.
eee diguna jatuh hukum pada hulubalang melayu... seronok lah sekalian warga melayu .... hanya bangsa melayu dan eee gumbira jatuhkan bangsa sendiri... jumpa ular ketuk kepala eee....

Tanpa Nama berkata...

malapetaka melanda negara
solat mintak hujan
hujan tak turun
yang datang jerebu
yang datang kemarau
yang datang kebakaran
yang datang gst
yang datang brim
yang datang broom
yang datang ramai free loader
semua bak tumpang makan free
mana lagi boleh dapat free
kalau pegang jawatan free loader
belanja duit orang memang sedap
belanja mewah canggih terkini
asal bukan duit sendiri
golongan free loader semakin ramai
free loader juga bathil
kah kah kah
tak ingat mati
tak ingat syurga
tak ingat neraka
ingat bumi ini syurga
bak cari bidadari.bumi.lagi banyak
asal duit penuh di vank
kahkah kah
semuga bahagia untuk yang ada
yang tak ada cuba lagi
pasti rakyat akan tolong bayar
kah kah kah

DIDI KOTA BELUD berkata...

Tugas nya selesai dihujung peluru...picu harus ditarik walau pedih mengusik kudis...berapa kali harus dia kengaru kurapmu hingga kudis yang tumbuh....anak muda ...muda muda lagi berkurap...dileher pulak tu.....veteren telah bersedia....cina sudah bersedia..melayu sudah lama sedia..kadazan dan iban dayak menyusul merapati..india dari semalam batu nak bersedia..sing sing dari malaya wujud sudah ready......tak perlu sangkala menyeru maju....picit biji pelir tanya batang eh berselera ke dak....jangan jadi pahat...nai juga duduk batu pahat..sekali pahat sekalilah dia bergerak...pantat punya anak muda...terhegeh hegeh......mari kita buat ramai mari kita buang sampah merata rata...mari kita berrevolusi......periodlah ini kali.siapa mahu duduk sebelah cell anwar angkat tangan...aku mahu.

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tanya sapa liwat tuya

Tanpa Nama berkata...

Liwat mendongar eh pun eden bonchi menyobotnyo pun jijik perchayo lagi lah jauh sekali gilo bhotul dhari zaman eee sampai la zaman najib...d bhodoh biak ngan lubang dubor...kuar lubang masuk lubang sok mati lubang juo tompheknyo....hantu ghayo bhotul