Isnin, 23 Jun 2014

ISWARA TUHAN HINDU







PERTANYAAN

betul ke kereta

iswara itu

dari nama 

tuhan hindu

apa hukumnya

naik iswara?

adakah haram

adakah halal

adakah makruh

saje  nak tanya











FACE BOOK

  • Helmi Hanafiah tp org hindu tak buat pon sbb dia tau itu kerja yg tak berfaedah...
    1 hr · Like · 1
  • Ahmad Danial Tahu takpe. Isu kecil diperbesarkan, isu besar buat tak nampak. Itulah Melayu Islam 
    1 hr · Like
  • Ahmad Danial Orang Melayu baca alquran yg ada kalimah Allah dr kecik tak teguh2 pun iman dia dgn Islam. Tapi bila terbaca Bible ada kalimah Allah terus terpengaruh dgn agama Kristian. Praise the Lord! Its a miracle!
    1 hr · Edited · Like · 1
  • Helmi Hanafiah ISwara tu nama tuhan hindu..takde la plak dgr org pakai kereta iswara tetibe murtad
    1 hr · Like


KAH KAH KAH



-------

8 ulasan:

Awanama berkata...

TT, banyak lagi perkataan hindu yg dimelayukan:

ayah=ayya
emak=amma
putera=putra
puteri=putri
jentera=yantra
raja=raja
bumi=bhoomi
allah=alla
dewa=deva
dewi=devi
manusia=manusya
sentosa=santosha
melayu=malaya
singa=singgam
gajah=gajendra
naga=nagA
bima=bheema
sakti=shakti
samudera=samudra
bayu=vayu
satria=kshatriya
suria=surya
sengsara=samsara
budi=budhi
cita=chitta
jana=jnana
syurga=swarga
neraka=naraka
jambu=jambhu

dan byk lagi..

XUMNO berkata...

Siapa Pengerusi Proton? Faham2 sajalah.Nasiblah dia tak jadi PM lagi kalau tidak Malaysia dia tukar nama.

Awanama berkata...

Kalau bulan World Cup sokong pasukan Kristian Argentina, Brazil, Netherlands, Mexico, Perancis, atau Buddhis macam Korea Selatan atau lompat katak mari tendang orang mati pasukan Afrika, apa hukumnya....ke syurga ke naraka....

Awanama berkata...

adakah tuhan hindu macam kereta iswara??

apa la bro..

punya la lu busuk hati nak burukkan orang..

Awanama berkata...

woit bangang
sebelum muncul agama islam
semua manusia adalah hindu buddha kristian majusi jahiliah pagan dsbnya
apa kau tolol sangat tu
kah kah kah
kalau tak sekolah tanya orang
jangan dok melalak kat bukit
macam apa tu kah kah kah
mulut sendiri sakit bukit steady aje
kah kah kah

Awanama berkata...

kah kah...woit TT asimilasi dan amalgamasi penggunaan bahasa ni memang terjadi kepada semua bahasa.. tengok bahasa inggeris sudah la..banyak yang diambil dari bahasa greek dan latin..kah kah..ada david cameron,obama dan bush kisah?..bangga je mereka cakap omputih spek inglish macam brahem katak..kah kah..begitu juga dengan bahasa melayu..adaptasi dari bahasa sanskrit berlaku ketika melayu dahulu beragama hindu malah ada diantara org melayu menjadi sehingga ketahap pendeta dan brahmin dalam agama hindu.. kah kah..

Awanama berkata...

tanpa nama 7.53 ptg

Klu sblm islam semua manusi Hindu buddha kristian majusi jahiliah pagan, agama manusia pertama nabi adam a.s ape pula. Pegi sekolah la sgt kan..

Awanama berkata...

Agama sembah tokpekong mtk nombo..