Jumaat, 20 Jun 2014

LAPORAN DARI KUANTAN

 
 
BERITA TERKINI DARI KUANTAN
 
aku dah ada tb baru
kerana aku nak berjalan
nak merayau
 
pagi ini jam 9 gerak tinggalkan kl
jam 11.30 sampai ke temerloh
 aku dah tahu tempat makan
ada jual perut kerbau tembusu
kah kah kah
 
patin tempoyak
rendang kerbau
tembusu kerbau
kerabu sayur
sambal terong
gulai rebong
ulam-ulam
 
rendang gagal rasa masam
yang lain ok
tak mengancam
tapi harga demokratik
 
warung dimana?
cari sendirilaaaaaa
tak kan semua nak
beri tahu
kah kah kah
 
PENGUMUMAN
aku ada tab baru
beli dua hari dulu
cilakaaaa
masih susah guna
masih kelam kabut
 
dari segi sejarah
blok ujung minggu ini
semua dari tab
 
KUANTAN
malam ni mesti pergi
tanjung lumpur
sebelum subuh
ada mak cik jual
nasi dagang
 
NOTA
tapi jangan hairan
aku pakai tab
tapi
aku pakai key board besar
dua kali ganda
besarnya dari frame tab
dan saekor tikus
 
ini kerana aku tak selesa
menulis huruf meloncat loncat
 
kah kah kah
 
 
 
 



--------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah tua-tua macam ko ni boleh ke makan suka-suka je. Kang terbuntang kang

Tanpa Nama berkata...

Terbuntang pun takpe asalkan sedap woii....hidup hanya sekali bang.......ada tukartiub kesah....ha ha ha kat mana tu Kat Temerloh....habaqlah

Tanpa Nama berkata...

Bro isham...tg lumpur tu kg gua tu...jgn lupa pekena nasi dagang encik ali di tanjung lumpur dan sotong celup tepung di kedai Mail ikan bakar...itu menu wajib gua tu kalu blk kg...jgn lupa cuba bro...

Tanpa Nama berkata...

Best nye maown ikan paten sampai terbuntang kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Wweeiit canggih TT dah pakai tab tpi camne lh rupa nye bwk keyboard & tetikus sekali... Kalo ade wayar lagi haru...x tido aku mlm ni mngupas misteri ni

Tanpa Nama berkata...

Wah canggih TT dh pakai tab siap ade xternal keyboard n tetikus... Kalo dgn wayar lagi haru...

Tanpa Nama berkata...

Mak mertua aku baru blk dr pekan ptg td ssinggah kt maklong nasik dagang tu. Tapaukn menantu kesayangan die. Msh sedap spt dulu. Kau ade maak mertua ke tt? Kahkahkah. Telur dah kecut tu bro. Layan pingpong kt orogon la.

Unknown berkata...

Mane ade hidup hanya sekali bro...mengaji lg..haha