Isnin, 2 Jun 2014

SEJARAH BERULANG LAGI






KOMENTAR
pada tahun 1980
bank bumiputera di hong kong
pinjamkan duit kepada george tan
akhirnya hilang 1 bilion dolar
ertinya hilang 3 bilion ringgit


akhirnya bank bumiputera 
ini tutup kedai
towkay cina kaya raya

kali ini sekali lagi
kali ini pinjam pada  deepak pulak

bank tak salah
pinjamkan duit kepada peniaga cina
atau  pinjam pada peniaga india
bank mahu buat duit

tapi dalam kes bank bumiputera
tapi dalam kes bank rakyat ini
bukan pinjam tapi beri duit
inilah yang salah

dalam masa yang sama
united malays national organisation
beri duit pada india
beri duit pada towkay cina
kemudian api api kan
mak cik felda
pak cik warong
mat ketayap puteh
untuk benci orang india
untuk benci cina

inilah kerja ketuanan melayu



Ku Li persoal pembayaran pinjaman tanpa 

faedah Bank Rakyat kepada Deepak -

Bekas menteri kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah turut mempersoalkan polisi Bank Rakyat untuk membenarkan peniaga permaidani Deepak Jaikishan membayar pinjaman RM32 jutanya tanpa faedah, mengatakan ianya bukan amalan biasa perbankan.
Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata, peniaga Bumiputera juga tidak mendapat perjanjian istimewa seperti itu apabila membuat pinjaman dengan bank kerajaan, walaupun Putrajaya mempunyai polisi perniagaan pro-Bumiputera.
“Melihat kepada fasiliti kewangan yang diperdebatkan dalam kes ini, saya tidak fikir ianya betul,” kata pemimpin veteran Umno itu yang menjadi menteri kewangan dari 1976 hingga 1984.
-


  1. Jenayah: Skandal BMF – Pembunuhan Jalil Ibrahim

    www.myxpitstop.com/jenayah-skandal-bmf-pembunu...

    Translate this page
    Oct 4, 2013 - Pada tahun 1980, Bank Bumiputra Malaysia Bhd (BBMB) Menerima bayaran RM50 juta sebulan daripada Petronas sebagai sebahagian ...
---------

4 ulasan:

Awanama berkata...

Lancau la ku li...setakat pertikaikan aku pun boleh..cuba la bagitau sikit akta ape yang sesuai nak bagi kat menteri ni..

Awanama berkata...

Kedua dua bank saper punya? Kepunyaan bapak George Tan ker atau kepunyaan bapak Deepak?... Xkan bank buta- buta nak bagi duit mcm tue ja kan.... Bak kata pepatah melayu "Ada udang disebalik karipap Big Mama".. Sapa pulak disebalik malaon-malaon nie????.. Rebellious Monkey

Awanama berkata...

Karipap big mama busok

Unknown berkata...

Mcm mana blh pinjamkan duit kpd bukan ahli. Sdgkan bank rajyat bank koop. bukankah ahli sj yg boleh buat pinjaman????. Tak tahu bertanya, tak ngeti belajag,