Ahad, 20 Julai 2014

CARLOS AIR TRAFFIC CONTROLLER





SIAPA 

CARLOS


seorang lelaki sepanyol bernama carlos. dia bekerja di kiev di bahagian menara kawalan traffik – air traffic controller – carlos mengikuti semua perkembangan yang berlaku sebelum dan sesudah ledakan mh17


apabila ledakan berlaku carlos telah berkicau – tweetnya sibuk. carlos menggunakan tweeter dalam bahasa sepantol


kini akoun tweetnya telah dipadamkan


carlos telah hilang.
kawan kawan carlos sedang 
sibuk mencari dimana carlos 


Dibawah ini sebahagian dari tweet carlos - asal sepanyol diterjemah ke inggeris dan tukar tiub menterjemah pula ke bahasa melayu


 
  • "The B777 was escorted by 2 Ukrainian fighter jets minutes before disappearing from radar (5.48 pm)
  • Pesawat B777 telah diiringi oleh 2 buah jet pejuang ukraine sebelum hilang dari radar (5.48pm)

  • "If the Kiev authorities want to admit the truth 2 fighter jets were flying very close a few minutes before the incident but did not shoot down the airliner (5.54)"
  • Jika pihak berwajib Kiev mahu mengakui kebenaran 2 jet pejuang terbang terlalu rapat beberapa minit sebelum kejadian tetapi tidak menembak pesawat itu (5.54)

  • "As soon as the Malaysia Airlines B777 disappeared the Kiev military authority informed us of the shooting down. How did they know? (6.00)"

  • Sebaik sahaja Kapal Terbang Malaysia B777 hilang pihak tentera Kiev memberi kami tahu pesawat telah ditembak. Bagaimana mereka tahu? (6.00)

  • "Everything has been recorded on radar. For those that don't believe it, it was taken down by Kiev; we know that here (in traffic control) and the military air traffic control know it too (7.14)"
  • Semua telah dirakam dalam radar. Kepada sesiapa yang tidak percaya, rakaman ini telah diambil oleh Kiev; kami tahu( dalam bilik kawalan trafik) dan kawalan trafik tentera tahu juga pekara ini (7.14)
  • The Ministry of the Interior did know that there were fighter aircraft in the area, but the Ministry of Defense didn't. (7.15)"
  • Kementerian dalam Negeri tahu tentang wujudnya kapal terbang pejuang dalam kawasan tersebut, tetapi Kementerian Pertahanan tidak tahu (7.15)

  • "The military confirm that it was Ukraine, but it is not known where the order came from. (7.31)" 
  • Pihak tentera menagkui yang bertanggung jawab ialah Ukraine, tetapi tidak tahu siapa yang memberi arahan (7.31)




  • tweet carlos boleh dibaca disini
  • http://slavyangrad.wordpress.com/2014/07/18/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/ ):
  • the missile was fired by the Ukraine military under orders of the Ministry of Interior - NOT the Ministry of Defense. Security matters at the Ministry of the Interior happen to be under Andriy Parubiy, who was closely working alongside US neo-cons and Banderastan neo-nazis on Maidan. 
  • misile yang menembak datang dari tentera Ukraine dari arahan Menteri Dalam Negeri dan BUKAN Menteri Pertahanan. Semua hal ehwal keselamatan jagaan Andriy Paruby Menteri Dalam Negeri yang bekerjsama dengan Neo Con Amerika dan neo Nazi Banderastan di Maidan


NOTA KAKI
pesawat mh17
ditembak jatuh
dua hari sesudah
BRIC mengumumkan
dasar untuk menggantikan
bank dunia dan imf

BRIC - brazil rusia india dan china

---------

11 ulasan:

Awanama berkata...

Hang ni TT..besok dgn hang hang sekali hilang.. Sumer mentri dah tau yg MAS adalah asat paling mudah nak buat duit.. takat hidangkan arak tu, Allah Taala pun dah x amik pot dah.. nak angkut dan tunggang berjuta kontena pun, ada Dia kesah??? Teringat tulisan TT somewhere 2008 rasanya.. jenayah di sebalik kekayaan..

Salute komrad..

http://schematicdiagram.wordpress.com/2009/05/16/jenayah-di-sebalik-kekayaan/

Awanama berkata...

Kan aku dah kata.Bukan bodoh2 nak tembak.n ada sebab kenapa MAS yg kena tembak.Lama2 akan bocor jugak.

Awanama berkata...

Kan aku dah kata.Bukan bodoh2 nak tembak.n ada sebab kenapa MAS yg kena tembak.Lama2 akan bocor jugak.

Awanama berkata...

carlos ?

habis , yang BUK! BUK! itu apa kebende ???

apakah BUK! BUK! yang di maksud kan adalah . "BUK! Gwe nak makan bakso aja BUK!"

gimana sih ?






.

Awanama berkata...

MAS Jadi scapegoat sebab PM kita bermasalah. Dihimpit kiri dan kanan.Najib kena berundur utk selamatkan malaysia

Awanama berkata...

http://www.corbettreport.com/what-really-happened-to-mh17-an-open-source-investigation/

Awanama berkata...

http://journal-neo.org/2014/07/18/kiev-losing-sanctions-flopped-airliner-down-war-back-on/

Lagi satu, bos ajar filosophi kan...lah falasafah lah...ada tu apa? Tu cui bono? Cuci bonok...? Lah gua tarak pandai lah...lu pandai pandai lah... ya, ya, sapa untung...ya...itu dia...siapa untung. Siapa untung?

Awanama berkata...

http://journal-neo.org/2014/07/18/malasian-aircraft-another-victim-of-the-west-s-proxy-war/

Lagi satu...ni kali veteran us army tulis dia punyai intel analysis...best tak? Semua Puting punya salah...tak cukup susu puting, puting punya hal...

anak melayu = cina berkata...

carlos maknanya kereta aku hilang ...msia kehilangan kapalterbang...kesian kesian kesian .... mamak pukiman mana tahu ....

Awanama berkata...

msia semua boleh hilang
org hilang dgn letupan
rekod imigresen boleh hilang
enjin kapal hilang
selam tak boleh selam
kapal boeing hilang
msia semua boleh
kah kah kah

kalau pemimpin lemah bodoh semua
boleh hilang.
kedaulatan hilang bila suluk masuk
maruah hilang bila bung mokhtar buka mulut
jati diri hilang bila negara dijual
kah kah kah

apa lagi tinggal ?
mamak kaya yang mengaku melayu
kah kah kah

Awanama berkata...

Hahaha..Scotland dah mulakan berpisah dari UK.. berita bagus ni. Nak tengok Sabah nak pisah dari Mesia tak..