Khamis, 31 Julai 2014

TAK SEMPAT PUASA






Pas disaran amal puasa Maryam

SHAH ALAM – Selepas percanggahan demi percanggahan kenyataan dalam kalangan pemimpin Pas berhubung isu jawatan menteri besar dan kedudukan Pas dalam PR, parti itu disaran mengamalkan puasa Maryam.

Penganalisis politik, Dr Maszlee Malik yang juga pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) menyuarakan pandangan itu selepas melihat Pas terlalu ghairah membuka aib sendiri dan pihak lain.

Malah beliau menasihatkan agar parti itu lebih berdisiplin dalam menggunakan media umum ekoran dibimbangi Pas bakal berdepan krisis dalaman yang lebih kronik pada masa hadapan.

KAH KAH KAH

woit
dah tak sempat
puasa mary yam ke
puasa  mary pai ke
puasa  zahrah ke
puasa noraini ke
puasa siti aminah ke
semua tak jalan

yang jalan hanya
puasa perangsang
puasa din ayam
puasa you ji

KAH KAH KAH




---------

7 ulasan:

Awanama berkata...

Puasa Maryam ni Najib dah amalkan bertahun2 dah.. ada sebarang isu..dia buat derk jer.. puasa jenis jangan bercakap dipanggil puasa maryam la.. apasal tak panggil puasa najib saja..

Jgn lupa..Din Ayam sedang berpuasa maryam jugak lening.. sama ngan abah mertua dia.. sekali sekala terpekik terlolong..itu terjadi pada hari berehat dari berpuasa maryam la..

Din Ayam punyer pasal..PAS sudah jadi parti ayam..hot hot chicken shit..egging an egg, noisy a village..kahkahkah...

Awanama berkata...

Puasa Perangsang tu apa kebende Tuan Haji TT....

Itu puasa terima duit Elaun bulanan lepas tu tak makan ke , atau ambik duit bulanan pi enjoy sakan ???

Puak puak Bahalol mana ada kesah duit rakyat , biar makan PIL KELDAI jangan perangai macam KUDA sudah....

Teringat pulak si Tuan Guruji di Mumbai dulu.

Ha ha ha ha ha ha

Tuan Guruji ada cakap , jangan Tongkat Langit tapi boleh Tongkat Elaun Perangsang tau....

Eh , lupa pulak ; Tuan Guruji ini siapa pulak yea ???

Naza berkata...

Aku sebenarnya dah malas nak cakap baik2 pasal PAS ni.... Sejak Hadi jadi Presideng tak stim langsung.... Nak pancut lagi la.... Bodoh, dungu, bengap, bangan, bahlol semua ada kat Presideng... Yang dia tahu cakap soal syurga, neraka, halal, haram... Itu pun bunyi sengau

Amuraria berkata...

puasa yang yok
bangkit pagi seluk periuk ,
ABU !

Awanama berkata...

Puasa ayam adalah sejenis puasa yg menahan sabar dan dalam diam diam berusaha untuk berpadu padu dgn parti lawan serta bercita cita menjadi menteri kabinet atau perdana menteri.

Puasa ziana pula adalah sejenis puasa yg maha agung, seseorang yg menahan berahi utk berjimak dgn seseorang yg bertubuh menggiurkan tetapi diuji tidur sebantal dgn seekor anak badak.

Manakala puasa khalid, yakni puasa menahan diri dan nafsu dari meletak jawatan, pangkat serta kedudukan. Lagi kuat melawan nafsu meletak jawatan, lagi zuhud seseorang itu dan org yg berpuasa ayam dan puasa ziana akan memberi sokongan moral pd pengamal puasa khalid itu.

Ketiga tiga jenis puasa ini biasanya saling kait mengait.

Jenis puasa yg paling rendah martabatnya adalah puasa muyideen. Puasa ini sesuai utk mereka yg lemah tenaga zahir dan batin. Puasa ini menahan diri dari menendang keluar seseorang yg berkedudukan tinggi dalam pemerintahan sesebuah negara. Org yg mengamalkan puasa ni biasanya sangat lemah mental, fizikal serta zakar.

Awanama berkata...

pak lah tumbang krna kj
tghh kene tempelak pasai dengar kata2 menantu
kpd tok guru anda mmg hebat sebg ulamak tapi sebg ahli politik anda hanya dengar cakap din ayam.

Awanama berkata...

Apa yg isu ni isu PKR...maka sah lah pkr yg paling bangang. Anwar gila.kuasa. pkr adalah serpihan budak2 umno yg jahat. Maka natijahnya jahat juga akhir.