Ahad, 10 Ogos 2014

ILMU PERLU DI KONGSI





MACAM MANA 
HUTANG 70 JUTA  
DIBAYAR
dengan cepat
dengan pantas
Photo: Situasi sukar bila mana integriti tercemar.

Kita kekal pertahankan dasar dan prinsip KEADILAN.

Share dan baca laporan penuh di http://bit.ly/integritikhalid. Sebarkan!

KONGSI CARA SELESAU UTANG
Suatu perkara yang saya paling tertarik tentang Khalid Ibrahim ialah kebijaksanaan, kemampuan dan skil beliau yang berupaya melangsaikan hutang beliau puluhan juta RM dengan Bank Islam dalam masa yang cukup cepat. 

Saya percaya kaedah yang digunakan beliau dalam melangsaikan hutang beliau itu sah dan halal disisi agama. Jika tidak masa kan Majlis Syura Ulama PAS, Presiden, Tuan Guru Nik Aziz, barisan para ulamak parti mau pun sebahagian besar pengikut PAS berdiri teguh di belakang Khalid Ibrahim.

 Untuk itu saya kira skil melangsai hutang cara pantas yang ada pada Khalid Ibrahim ini perlu dikongsi dengan orang ramai khususnya dengan anak anak muda bumiputra yang dikatakan ramai bakal diistihar muflis gara gara hutang bank yang tidak seberapa. 

Disebabkan sokongan Majlis Ulama PAS yang tidak berbelah bahagi kepada Khalid Ibrahim itu, saya cukup yakin teknik selesai hutang cara Khalid itu hakak dan boleh dimenafaatkan oleh ramai rakyat Malaysia yang dikejar hutang bank. Mereka boleh on INGAT CARA BACA UTUSAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/9/14




-------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku sokong pendapat ini.

Kita mesti kongsi prosedur untuk melangsaikan hutang juta2 dalam sekelip mata. kalau hutang juta2 boleh disettle 'in a blink of an eye' apatah lagi hutang ptptn, kan? kesian kat pelajar2 melayu atau Islam. bergraduate dgn hutang!

apakah rahsia anda dapat diskaun juta2 dari bank dengan menjual rete orang lain? itu pun kena kongsi. bank bagi diskaun pastu jual rete orang pada orang lain. tertanya juga apa kaitan bank dengan urusan jual beli tanah?

boleh cuba try test ni. pergi bank jumpa pegawai dan kata nak settle hutang. beritau pegawai nak jual rete A kpd B. kalo ikut formulae tu, bank pasti setuju.

tolonglah sesama melayu atau islam. boleh dapat pahala bila dah mati atau tidor dlm tanah nanti.

aku rasa skim ini HALAL sbb diendorse of grup islam berserban berjanggut berhafiz bervellfire berelysion dsb. aku katakan diendorse oleh grup islam ini sbb mrk beriya2 menyokong mamat tu.

perkara baik lagi halal 'with religious clerics endorsement' spt ini mestilah dikongsi bersama demi kebaikan dan kemajuan dan kevellfirean umat melayu atau Islam.

marilah maju bersama *melayu atau islam (potong yang tak berkenaan).

Tanpa Nama berkata...

TGNA kena buat analisis.......
sifat sayang pada Allah & Nabi ...
jahatnya si gagap......
guna kuasa gila babi.....
kah....kah...kah.....

Tanpa Nama berkata...

Salam semua.
Sedih tengok pergolakan dalam PKR.
Dimana DSAI?
kecewa sangat.

Agreement Between Bank Islam and TSKI. When TSKI surrender owned the Shares of Guthrie n PNY.. Then PNB Offer to buy shares Guthrie n PNY for loan settlement.

Then they agrre to make loan settlement out of court.

So knape laa PKR tertinggi guna issue ni nak pekena TSKI.??

Tlong semak dgn B.Islam kalu xpercaya

Tanpa Nama berkata...

Salam semua.
Sedeh dgn pergolakan politik PKR.
Berebut jawatan MB dan terpaksa membuang MB sedia ada.

Kes penyelesaian hutang TSKI tu ikut maklumat B.Islam..

TSKI surrender memegang saham Guthrie dan PNY dan membuat tawaran menjualnya. PNB sanggup beli. Oleh itu satu perjanjian jual beli dan bayaran hutang B.islam dimeterai. dan B.Islam tarik balik saman dan diselesaikan diluar mahkamah. Sebab itu proses cepat.

Soal saham dan soal perjanjian jual beli adalah hak personal beliau bukanya hak PKR.

Kenapa PKR tertinggi gunakan issu ini? tidak mendapatkan kelulusan PKR dahulu sebelum menjual?

Kenapalah hak individu dianggap sbg hak PKR juga..

Sebenarnya isu digunakan utk TSKI letak jawatan dan diganti Kak Wan secara aman. Tapi PAS tak setuju. Oleh itu jalan memecat TSKI adalah jalan pintas utk Kak Wan memegang jawatan MB.

Hak MB tu hak PKR ke PAS?

Pening aku