Jumaat, 26 September 2014

PECAT PRESIDENG





PECAT PRESIDENG
PAS masih parasan yg mereka bagus kerana amal ibadat mereka dan parti paling survival walaupun lemah. Kapla vutoh la nak berjuang secara gerila (baca:gelila). Kesian Unit Amal, diperkudaka Presideng atas nama agama.

Sudahlah BN buat rakyat jadi paria yg x buleh mengubah apa2. Kini PAS pukimak ni masih tak sedar2 diri kerana Allah! Punyala meleis PAS ni malas berpikir, malas membaca, malas mengkaji, asyik syok dgn kepala butuh sendiri. Pecat saja Presideng HAMPAS ni. UG sudah jadi PUKIMAK. Jika masih bertahaluf pokimak gini..PR akan terus rugi. on SALUT ANAK MUDA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/26/14

--------

15 ulasan:

Awanama berkata...

Ni salah sapa ?
Kalu nelayan jadi presideng
Memang lagu ni lah
Pas tak kah doktor doktor
Orang pelajaran sikit
Kah kah kah

Kalau tak pelajaran org tak mare
Mare sbb jadi bodoh sombong
Cakap pasal neraka syurga
Bodoh tahap paling rendah sekali
Inilah masalah pas
Yg pakai kopiah terus angkat bakul
Padahal tak layak
Bukan pas saja
Satu negara pun mace tu
Lemah demo mikir semua ni gu
Tengok tv nampak kebodohan
Munke munke yg mentaliti tadika
Kaban terus depa nie semua
Negara perlu org pandai
Pandai atur hidup manusia
Bukan syurga lepas mampos
Awat hang tak paham lagi
Kah kah kah

Bodoh tu bertempat la
Nampak sangat bodoh tu
Klik klok klik
Senang jual beli prinsip akidah semua
Jual agama kepentingan diri dijagai
Haram jadah tahap minima
Kah kah kah
Sumpah seranah

Awanama berkata...

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kemenangan BN dalamn pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor adalah cemerlang dan menunjukkan rakyat menerima dasar-dasar kerajaan.

Perdana menteri berkata BN berupaya meningkatkan majoritinya hampir 900 undi.

Ia juga menunjukkan usaha jentera BN berjalan lancar dan keputusan memilih calon nampak serasi dengan pengundi tempatan, katanya kepada media Malaysia di New York.

Mengenai calon BN Mat Razi Mat Ail, Najib berkata: “Calon tak ada masalah, tak ada masalah peribadi, bersih, ada watak agama, tidak menonjol dan merendah diri”.

Najib berkata kemenangan itu akan dijadikan asas untuk memantapkan lagi jentera Umno dan BN.

Cerdik cerdik.cukup cerdik
Pengundi 2000 beri petanda sokongan rakyat 30 juta
Cukup cerdik mesti luar negara
Kesimpulan yang bijak
Terharu ternangis terkedu
Melihat pemimpin cukup cerdik
Cukup sifat mantap berjiwa rakyat
Kah kah kah

Awanama berkata...

Apakah diantara golongan yang kononnya digelar golongan 'terbuka, profesional dan terdidik dengan ilmu moden' dalam AJK Pusat PAS berani untuk mulamulanya lontarkan idea nak sisihkan Hadi Awang sebagai Presiden PAS? Lepas tu usulkan idea itu dan kemudian daftarkan idea itu pada platform yang sesuai lalu tendang Hadi Awang yang pada saga kemelut MB Selangor telah bertindak dan bersikap bertentangan dengan tuntutan ikatan PR. Kelibat Hadi Awang telah menjejaskan nama baik PAS. Hadi Awang nampak bijak memainkan emosi agama bagi menjustifikasikan tindakan 'gilanya', buta terus yang dia sebenarnya dikawaljarakjauh oleh UMNO.Apakah dia berhak membuat keputusan sehala, melewati AJK Pusat, angkuh mengatakan PAS adalah majoriti (15 kerusi) sedangkan 10 kerusi itu adalah dukungan dari penggundi kapir bukan Melayu, dan tak faham bahawa PAS sebenarnya dapat taraf nasional adalah kerana bantuan/sokongan penggudi kapir jika tidak PAS adalah hebat dan awesome di Kelante dan Terengganu. Jadi Hadi Awang manyak tak faham politi selain dari ilmu akhirat dan usuludin dan amal ibadat.

Awanama berkata...

Yessss...ada arapan lwn 3 penjuru PRU14 nanti,sape menang...bole kasi 3 nama calon kt Ya Ampooonn!

Awanama berkata...

Geng UG wajar diikat tangan dan diserkup dengan spender macam pegawai kastam sebab bodoh sangat-sangat.

Kalau tak mau serkup spender, suruh depa pakai spender di luar macam superman.

Awanama berkata...

TGHH kaput...
flip flop...
jongkang jongkit...
hancur semua akibat UG...
aku pun tak paham dgn presideng bahang rambang nie...
paceroh slow......

Awanama berkata...

Paling babi adalah pkr...sudah diulang berkali2 keluarkan pas dr pr kalau berani.

Awanama berkata...

aku rasa tukar tiub ni dah meroyan.

Awanama berkata...

Yang mana satu yg betul? Kapla vutoh ke aleeuto? Macam2 tulisan skrg ni

paxxoor berkata...

Baca tukar tiub dan macam baca utusan sekarang.papa gomo ala pkr.Kah kah kah

paxxoor berkata...

Kemon la bro.jgn hipokrit dlm menulis.igt dari sekecil kecil amalan kita Allah akan dipertanggungjawabkan di padang masyar. Samada nak percaya atau tak terpulang la bro.jgn main ilmu semiotik saja.kita ada alquran Dan hadith ijmak Dan qias segabai rujukan.didunia nak kritik ulama kritik la.tapi buat beradab.jgn jadi mcm komunis bro.masalah pkr pas paling bijak nak selesai satu2 isu.mungkin org tak suka sebab org x faham siasah politik islam.Wallahu'alam.

Awanama berkata...

Astaghfirullah...

Awanama berkata...

TT, bukan ke agenda lu fokus pada gerakan turun kan azmin? Antara azmin dan PAS, aku lebih rela azmin dan hadi berambus dari PR. Kahkahkah azmin dah gula gula kan lu ke? Apsal tetiba lu manja dan jinak? Kahkahkah

Awanama berkata...

Gua x paham la. Asal sokong PAS, musti jadi biol punyer. Kene mandrem agama, terus mabuk candu. Ulamak bukan nabi. Lantak la org nak kritik bentuk apa pun. Ingat tak awal2 khalifah naik, tegur dgn pedang. Ini baru tulisan, dah melatah dah.

Iblis dulu pun, ketua segala malaikat. Dek sombong punyer pasal, dia telah mengkepalabutohkan diri sendiri. Ulamak UG ni pun sama, sudahlah mengkepalabutohkan Wan Azizah nak jadi MB, nak minta maaf pun, masih kene tuntut lagi? Ulamak haper gini, bende kecik pun tak reti nak handle. Kalo nelayan, ok la camni.

Zaman takut2kan orang dgn api neraka sudah berlalu dan akan sentiasa berulang. Neraka dan kubur adalah modal untuk menutup idea orang terus berpikir dan mematikan hujah. Bukan kita tak takut neraka, bukan kita tak takut Allah. Ini kes lain bro.. Skrg kita sudah kembali hidup di zaman jahiliyah. Zaman jahiliyah tiada agama. Sumer boleh claim dia taqarrub dgn Islam. Ulamak diagung2 sama kuasa mcm tuhan. Ahli parti mcm taik jer berpikir. Lanjiow la bro. Sultan yg juga pemilik kilang arak pun, boleh menjadi ketua org Islam dan didoakan setiap Jumaat sehingga bhorkhat dan menjadi kaya-raya sampai kiamat dgn hidup free atas kutipan duit cukai rakyat paria. Ini xder parti lagi mau perjuang melawan golongan bangsawan. Golongan bangsawan langsung x terganggu gugat. Hidup mewah atas derita rakyat yg dipariakan. Apa PAS buat dgn hal ni? Masih mendokong hidup raja2 yg berasal dari muntah lembu lagik? Politik melawan UMNO, bukan perjuangan utama. Politik melawan bangsawan jauh lebih utama. Ada lagi beberapa keutamaan melebihi yg ini. Jgn jadi melayu paria yg senang dibodohkan oleh agama. Agama adalah panduan hidup. Haji Hadi bukan panduan hidup kita. Berlambak2 lagi ulamak boleh kita refer untuk hidup bro.

Awanama berkata...

Tanpa Nama 26 September 2014 6:34 PTG
gua like. gua follow. gua ikut. dan gua tambah sikit sos perasa:

Geng UG wajar diikat tangan dan diserkup dengan spender, macam pegawai kastam.
sebab bodoh sangat-sangat.

Kalau tak mau serkup spender, suruh depa pakai spender di luar, macam superman.
sebab terrer sangat-sangat.