Khamis, 16 Oktober 2014

TURUN KE JALAN RAYA


TURUN TURUN 
TURUN KE JALAN RAYA


Fitnah II: Kempen Anwar

 | October 14, 2014
Kempen ini dilakukan sebagai tanda sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim diatas pertuduhan perbicaraan Fitnah II.





PETALING JAYA: Angkatan Muda Keadilan (AMK) akan melancarkan kempen “RakyatHakimNegara” bagi menuntut keadilan serta mempertahankan kebebasan, integriti dan kedaulatan sistem kehakiman negara.
Ketua AMK Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, kempen ini dilakukan sebagai tanda sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim diatas pertuduhan perbicaraan Fitnah II.
“Perbicaraan Fitnah II yang terbaru ini, iaitu 15 tahun selepas konspirasi 1998 mengambarkan manipulasi yang berlaku sama.
“Keseluruhan kes ini hanyalah ulangan kepada konspirasi politik yang tidak berubah seperti konspirasi pada 1998,”katanya.
Katanya kempen ini bukan sahaja bersifat solidariti untuk untuk Anwar, tetapi sebagai tanda kebangkitan orang awam khususnya generasi muda mengenai cabaran penindasan melalui Akta Hasutan, kenaikan harga minyak dan cukai GST.
Kempen “RakyatHakimNegara” akan bermula hari ini sehingga tarikh mula perbicaraan kes Anwar pada 28 Oktober ini.
Katanya kemuncak program ini ialah pada 28 Oktober bertempat di hadapan Istana Kehakiman Putrajaya dengan kehadiran pemimpin serta NGO dari Pakatan Rakyat (PR).
“Semua gabungan PR terutamanya pemuda akan turun dan mengarahkan semua ahli diseluruh negara untuk sama memberi sokongan. Dijangka seramai 10 ribu orang akan turun,” katanya.

KAH KAH KAH
anak muda bersedia
masa untuk turun
ke jalan raya



-----------

3 ulasan:

Prince of Noob berkata...

krik krik krik

err... ada lagi ke anak muda nak turun ke jalanraya?

Tanpa Nama berkata...

Anak muda lemau laa TT, gen Y sibuk kat alam siber jer dgn gadget memasing. Diorang mana nak turun ke jalannraya.

Masa kempen 'bersih' dulu, kebanyakan yg turun rata2 umur 40an ke atas. Ni semua generasi anak muda yg melawan di zaman 'reformasi'.

Anak muda sekarang layan awek seksi kat FB, lepas tu pachuceng. Sigh!! Deng niggah!

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah. Budak hingusan keje IT gomen datang provoke TT kat sini? Kau memang elok pegi mati membusuk dgn blog Buasir Otak pro-gomen kau tu.

Hari-hari disuap rezeki oleh UBN, manalah reti berpikir nak melawan. Nak harapkan turun ke jalanraya, jauh sekali. Tak ada ramai anak bini nak bagi makan, gaji masyuk saban bulan, tetiba nak melawan gomen dan cuba bercita-cita nak bunuh diri?