Khamis, 9 Oktober 2014

UNTA ANTA UNTA ANTA











Salahuddin Ayub

SHAH ALAM - Persepsi negatif terhadap tahaluf siyasi  yang dipelopori Pas dengan bukan Islam di negara ini jelas membuktikan bahawa sentimen perkauman sempit masih menebal dalam pemikiran khususnya pemimpin Umno hari ini.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub mendakwa banyak pihak tidak memahami konsep tahaluf siyasi yang dibawa Pas khususnya dalam gabungan PKR dan DAP dalam PR.

KAH KAH KAH

woit
guna bahasa unta 
siap suruh
kenapa tak guna
bahasa melayu
unta anta unta anta

KAH KAH KAH














-----------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Woit TT..

Gambar anugerah Big Mama kat Padang, Indon tak promote ke?

Alah...

gambar yang ada tandok dua bijik tu..ke kau pun orang minang??????

Tanpa Nama berkata...

al-bahalul sibasi memang sengaja digunakan untuk menyusahkan orang melayu sebut..akhirnya menjadi biol dan ikut saja walaupun tuang presideng duduk sengap2 makan gaji dengan menantu..

ahli PAS menjadi semakin biol dan susah nak berpikir.. gi ceramah dengar bahasa arab, balik rumah cakap melayu kampong.. kalo nak cakap arab, cakaplah semuanya.. ini sudah jadi mcm UMNO, nak bodohkan melayu, guna bahasa inggeris.. makcik pakcik felda terus ternganga sbb tak pernah baca buku.. sama jugak dgn PAS, DIKLEMKAN BAHASA AL-QURAN, hampir satu patah habuk pun tak paham dek makcik pakcik lebai kampong yg sokong PAS..

TT kene guna bahasa special untuk berkomunikasi dgn pembaca blog TT.. gunalah bahasa swahili..mari kita cintai bahasa swahili.. kahkahkah..

underBear berkata...

Kita dok kata kat kerajaan bn yang dok guna perkataan yang makcik pakcik felda tak paham. Rasionalisasi lah... Sukuk la... Inflasi la...
Yang geng pas pr ni pon sama ja... Tahaluf siyasi la...muktamar la...at takiri la... Bi'ah la....
Habaq kata nak p mensyuarat tak boleh ka? Dosa ka cakap melayu? Nak ajaq guna bahasa arab pon terangkan sama maksud dia.
Paku dulang paku sepih.
Kata orang kita yang lebih.

Nazrio berkata...

bila sebut penggunaaan bahasa di kaLangan umnQ ...saya muLa muaL, projek tipu meLayu meLaLui bahasa begitu jeLas...biLa harga minyak petroL dieseL naik akan muncuL satu istiLah...PANTAU dan MEMANTAU...soaLnya betuL ker pantau atau PANTAT,...betuL ker memantau atau MEMANTAT...begitu juga usahasama umnQ-BN dengan parti2 komponen BN,MUNCUL ISTILAH MUHIBBAH ANTARA KAUM tapi biLa pakatan rakyat ..di sebut istiLah """bersekongkoL dengan DAP""" CiLAKA BETUL UMNQ DAN MEDiA Ni

Tanpa Nama berkata...

wow..kominis pun minat arab jugak

Tanpa Nama berkata...

Tt unta..rais unta....byk auta.....bujang unta....otak unta....main jubur unta

Tanpa Nama berkata...

Aku dulu sokong kuat PAS..Tapi bila aku tengok gelagat presideng nelayang yang tak mampu jaga ganu lebih sepenggal tu,aku mula cakap dalam hati,,,butuh lah PAS...baru aku tau kenapa PAS guna cakap unta banyak masa ceramah kat town and kampung....

Kat town ramai bukan melayu jadi apa butuh pun mereka tak pandai pasal bahasa unta ni..Mungkin Lim Guan Eng Taulah sikit sikit sebab pernah duk kamunting dengan abang mat...Kat kampung pulak macam tukar tiub cakap,,melayu sana pun tak tau arab..jadi PAS guna bahasa unta nak bodohkan orang lah..Bak kata mamak kuttty, apa itu talaluf siasi dia sendiri pun tak tau walaupun dia melayu islam celup...
Dulu aku tak tau pasal presideng ini..Tapi lepas aku mula baca blog tukar tiup ini ,baru lah aku belajar banyak pasal hal politik dan PAS ini..Baru aku tau siapa din ayam ,baru aku tau berapa kaki outa haji sarban presideng nelayang itu..Jadi sekarang akau selalu buka blog tukar tiub ini...Baru akau tau latest cerita mak badak,nasi rogol amah, dan banyk lagi lah...kah kah kah..
Tapi aku tak suka Tukar tiub ini guna perkataan keling selalu..sebab aku pun keling...Kalau Tukar tiub ini guna sangat perkataan keling itu, manalah nampak sokongan any untyuk malaysia..Pukimak yukar tiub ini pun nampak macam rasis bangsa juga,,,.Tapi aku suka semangant pukinak Tukar tioub ini..Semangat kuat menghasut danberani...Jangan guna perkataan :kelaing" lagi bro..Ko marah dengan xavier,,habis ko kata semua keling..kah kah kah..Tapi aku suka musuh ko jadi MB selangor..kah kah kah..Awas TT

Tanpa Nama berkata...

Berapa harga kambing black brehim katak yang memperuntakan umngok supaya halal ugutqn bakar bible? Kanbing korban sekarang paling mahal rm950 takan harga berahing katak lebih murah dari brim najib?