Ahad, 23 November 2014

BALING 1974-2014








KOMENTAR
kenapa baling 1974
mengemparkanb negara?

kenapa balin 2014
tak ada siapa ambi pot?

jawabnya:
pada tahun 1974
penduduk baling turun ke jalan raya

jawabnya:
pada tahun 2014
penduduk baling tidak ke jalan raya













Suara penoreh getah tidak didengar, 

keadaan makin teruk sejak Baling 2.0

Pada April, beribu rakyat Malaysia berkumpul di Kedah menuntut campur tangan Putrajaya dalam isu kejatuhan harga getah. Tetapi, 7 bulan kemudian, suara 'reformasi' pada perhimpunan Baling 2.0 itu nampaknya tidak banyak meninggalkan kesan.
Walaupun menggesa Putrajaya menetapkan harga lantai bagi getah kepada RM4 sekilogram, keadaan menjadi semakin teruk buat penoreh getah dan pekebun kecil yang berjumlah hampir 500,000 orang di negara ini.
Ramai sekarang ini bergelut dengan harga komoditi itu yang paling rendah dalam bertahun-tahun, pada kira-kira RM1.60 sekilo dibandingkan RM2.30 pada April, apabila perhimpunan itu diadakan, bertema: "Himpunan Derita Rakyat: Baling 2.0" diadakan di Kupang.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/suara-penoreh-getah-tidak-didengar-keadaan-makin-teruk-sejak-baling-2.0#sthash.SLESuxRe.dpuf


KAH KAH KAH

woit
jangan buat buat
do noooo
tahun 1974 dulu
tak ada siapa 
nak jadi yb
semua nak gulingkan
gerombolan ketuanan melayu
akidah dah berubah

KAH KAH KAH








----------

2 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Oi . Harga turun , kenapa tak puji keraJaan.

Tanpa Nama berkata...

legaaaa... selain hujan, harga getah pun dan turun. tak lama lagi harga tayar pun akan turun. boleh aku beli tayar banyak2 buat lauk tayar masak kicap. mudah2an harga kicap pun akan turun...