Rabu, 20 Mei 2015

LANUN BUGIS JUMPA CUKONG







KOMENTAR
pelik tetapi benar
united malays national organisation
mempertahankan ketuanan melayu
tapi yang menipu
tapi yang buat duit

ialah cukong jho low dan cukong  djoko
dua dua cina
yang kena tipu melayu



Rakan niaga 1MDB buruan Interpol?

Syarikat pemaju hartanah asing yang menjadi rakan kongsi kontroversi kepada 1MDB, Mulia Group, dilaporkan mempunyai kaitan dengan seorang penjenayah yang diburu pihak berkuasa Indonesia sejak beberapa tahun lalu.

Berdasarkan laporan akhbar The Jakarta Post pada 2002, Mulia Group dimiliki Djoko Tjandra yang dikehendaki polis kerana disabitkan kesalahan melesapkan dana negara bernilai RM149 juta pada 2009.

Djoko dilaporkan menetap di Papua New Guinea sejak beberapa tahun lalu dan diberi kewarganegaraan, menyebabkan berlaku kerumitan untuk Jakarta membawanya pulang.


Djoko juga ada dalam senarai orang dikehendaki Interpol kerana kesalahan rasuah di Indonesia. Ketika ini dia memiliki dua kewarganegaraan.
Menurut laporan Forbes, Djoko juga adalah saudara kandung kepada Eka Tjandranegara yang dinamakan sebagai presiden, pengarah dan pemilik Mulia Group dalam kenyataan akhbar 1MDB pada 13 Mei lalu.



KAH KAH KAH

woit
jangan silap baca
ini bukan lanun bugis
berniaga dengan lanun jawa
ini ketuanan melayu
kena tipu oleh cukong

APA DIA CUKONG

------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Interligen Polis nie bangan...patut dari awal dh tau kaitan tersebut....tu la pasal bila orang bodoh diletakkan pada tempat salah...

Tanpa Nama berkata...

Disitulah duit jib bon dhanguskan tp ada byk lg duit hasil rompakan jib bon.cuma susah nak selamatkan 1mdb sbb byk kaki jilat mahu tumpang sekaki.bini badakpun dah berapa byk pakai.i say.gerombolan dr borneo nampak sudah sedikit terjaga.yg dr semenanjung masih terlena dbuai duit jib bon.kesian melayu mengharapkan org tua mperjuangkan kebenaran.yg muda jaga bank jib bon takut kena rompak rugila tak dpt habuan.ayuh mengasah keris semua tikam itu lanun bugis n kroninya.jgn bg kronik kita punya msia.