Selasa, 19 Mei 2015

MULA KIBARKAN SANG SAKA







KIBARKAN 

SANG SAKA

Malaysia ni dapat kemerdekaan macam cerita cartoon "Hongkong Phui" Kucing yang buat kerja Anjing dapat nama. Terbit abad ke 20, Pak Sako, Boestamam, dan geng dah start berjuang dan keluar masuk penjara untuk memerdekakan Tanah Melayu ini. 

Pecah perang Dunia Kedua segala Raja, Bangsawan dan Pendekar Melayu dah lari dulu. Tamat perang mereka ini terhegeh-hegeh balik ke Tanah Melayu tumpah darah ku. Lepas perang Pak Sako, Boestamam, Pak Said terus berjuang, Datuk Onn tumpang sekaki. Alih-alih bila Merdeka muncul nama Tunku Derahman. 

Kaum inilah yang memperjuangkan nasib Melayu (kalangan keluarga dan kawan sendiri) sehinggalah terbentuknya Struktur Masyarakat Melayu hari ini. Melayu yang kaya jadi terlebih kaya yang miskin nasib kamulah dah takdir Allah Taalla. Hidup Melayu dgn menjual kepentingan Melayu pada bangsa lain. on PAK SAID ZAHARI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 5/19/15


-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO memang muka tak tahu malu bertampal kulit babi 14 inci. Pihak lain yg penat2 serta bermati-matian berjuang menghalau penjajah, bila time penjajah dah goyah tup tup UMNO haram jadah inilah tiba2 muncul kecek dgn penjajah untuk dapatkan kemerdekaan. Kalau bukan disebabkan oleh penentangan Tok Janggut, Mat Kilau, Datuk Bahaman, Mat Indera, Chin Peng, Abu Bakar Baqir, Rashid Maidin dan ramai lagi menerusi PKMM, AWAS, API, MPAJA, PUTERA, PKM, serta kumpulan2 kecil lagi adalah tidak mungkin penjajah akan memberikan kemerdekaan. Perlu diingatkan, TIDAK ADA seorang pun perwira2 itu adalah orang UMNO dan TIDAK JUGA ADA sorang pun orang UMNO yg dipenjara oleh penjajah, cedera ataupun mati dibunuh penjajah. UMNO hanya tahu kutip hasil shj, ala2 kutip GST! Sememangnya UMNO itu haram jadah, dulu kini dan selamanya!!!