Sabtu, 21 November 2015

SEMUA LARI TINGGAL SOTONG







LARi LARi LARi

MASUK 

AMANAH


Pemimpin tersasar landasan, makin ramai tinggalkan PAS


Semakin hari semakin ramai aktivis, anak didik dan petugas PAS yang meninggalkan parti itu untuk menyertai Parti Amanah Negara (Amanah) kerana mengangap haluan dan pendekatan parti itu sudah lari daripada yang mereka kehendaki dan perjuangkan selama ini.
Kebanyakan yang meninggalkan PAS ini adalah mereka yang terlibat secara langsung dalam aktiviti dengan pihak luar, dan tidak berpuas hati dengan pendekatan baharu parti itu yang dilihat lebih senang bersendirian.
Sikap tidak jelas hala tuju semasa dan dilihat mesra Umno, parti yang didoktrinkan sebagai musuh utama PAS selama ini, juga menjadi antara punca besar mereka tidak senang dengan parti sekarang.
Perasaan tidak puas hati itu kini turut melibatkan Harakah, lidah rasmi parti Islam itu.
Awal bulan ini, ketua pengarangnya Taufek Yahya menghantar notis dua bulan untuk meletak jawatan kerana tidak lagi boleh bekerja di sana, ekoran perubahan pendekatannya.
Beliau akan meninggalkan media rasmi PAS itu mulai 1 Januari nanti, selepas tempoh notisnya tamat, setelah berpuluh tahun bekerja di sana.
Sebelum itu, beberapa wartawan akhbar rasmi PAS juga berbuat demikian kerana tidak senang lagi dengan pendekatan parti Islam itu.
Fenomena ini membayangkan dilema yang melanda akar umbi parti ketika ini, ekoran perpecahan dalam PAS yang menyaksikan penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) oleh bekas pemimpin progresifnya yang lari meninggalkan parti
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemimpin-tersasar-landasan-makin-ramai-tinggalkan-pas#sthash.2evJutzT.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini berita baik
ini parti amanah
makin mengelebong
makin membesar
makin pop pada anak muda

LARi LARi LARi


-------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bebudak PAS sudah sedar OTAK mereka boleh BER FIKIR

Tinggal lah TOLOL dengan SOTONG dalam Jubah nya.

Bukan SEMUA MELAYU Bahalol akhir nya.

Tanpa Nama berkata...


Apa kaitan sotong dlm artikel ini ?

Maaf, saya tak faham.

Tolong beri pencerahan.


Terima kasih.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Hadi suruh korqng berpikir.....
Bila korang mula herpikir..
Din ayam tuduh kamurang kapir...
Budu punya anak beranak menantu...
Basuqqqq...BUDU...BUrit dan DUit jadi ketagihan...

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan umno + pas = umpas ( bunyi mcm hampas)

Tanpa Nama berkata...

salam semua
hai anon 1.02,nak paham artikel ni tak perlu la IQ sampai 120..cukup dengan belajar ilmu mantik asas dari aji sotong supaya terang sikit tak payah nak bersuluh lagib,klu tak cerah cerah gak kena guna spotlight le..bukan marah,tp nasihat hehe