Jumaat, 2 Disember 2016

BERNIAT JAHAT?






MANA NGO

ISLAM

MANA NGO

MELAYU

ISLAM DIGUGAT

ISLAM TERCABAR

MARUAH MELAYU

DICABAR

Idris Jala dilantik pengerusi syarikat arak Heineken
 | December 2, 2016
Bekas menteri itu bagaimanapun akan kekal mengetuai Pemandu, unit transformasi ekonomi di bawah Jabatan Perdana Menteri.





PETALING JAYA: Idris Jala dilantik menjadi pengerusi Heineken Malaysia Bhd, pengeluar minuman keras yang dahulunya dikenali Guinness Malaysia Bhd, bermula tahun depan, lapor The Star.
Beliau menggantikan Saw Choo Boon yang bersara pada Dis 31, menurut akhbar itu memetik fail Bursa Malaysia.
“Idris Jala seorang pakar transformasi terkemuka yang mengubah prestasi syarikat menerusi kaedah keputusan segera dan strategi transformasi yang inovatif, ketat dan relevan dengan tuntutan hari ini,” kata Heineken dalam kenyataannya semalam.

NAMA IDRIS

DIGUNAKAN

UNTUK IKLAN

BEER 

INI NAMA 

TULIN MELAYU

INI NAMA ISLAM

NANTI ORANG

MELAYU INGAT

BEER INI

AIR ZAM ZAM

PAKSA IDRIS

JANGAN GUNA

NAMA IDRIS

GUNA NAMA

BELENG KITOK

ATAU BITOOK

GUNA NAMA 

IDRIS

INI MENCABAR

MARUAH MELAYU

KAH KAH KAH

NOTA:

SATU LAGI
BEER HEINEKEN
BUKAN SEDAP PUN
TAK SESEDAP 
BEER DARI BELGIUM
GUA TAHU BELGIUM
NEGARA KE DUA GWA
ADA 400 JENIS BEER
DI BELGIUM - HEBAT
KAH KAH KAH





-------------------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Syukur aku. Tumpang bangga sebab akhirnya nama melayu terpahat di heineken yg selama ni hanya dimonopoli org nama cina dan omputih. Mudah2an akan ada produk halal dari heineken nanti.

Meir Amit berkata...

Idris tu nama NABI / RASUL
..nabi / rasul ke 2 selepas Adam

Tanpa Nama berkata...

Tukar nama KONTOL JALA ada lah ter baik

HEINEKEN tuh bunyi nama JAWA ada , nama TONGKOL pun ada bnyi "HANG NAK KAN"

Bebudak Bahalol suka bebende nih kena pulak Mat Rempit , Mat Skodeng , Mat Lahap


Bukan bebende baru lah

Kalau pakai KONTOL JALA pasti bebudak tak minum lah , nak beli saja nampak KONTOL OMPUTEH yang KULOP lagi BACIN pulak mana ada basuh


Muntah lah kalau nampak KONTOL JALA , tapi kalau HANG NAK KAN tengok beratur kat 7 Eleven tuh....

Tanpa Nama berkata...

bro tt..lu jgn lupa..ketika kes balak yg terkini, org2 pas kata arwah nik aziz pun pernah tidak melayan segala tuntutan dari orang2 asal ni tapi takda plak mana2 ngo, ngok2, parti amanah, parti dap, pencinta alam yg membantah nik aziz waima ada juga ahli2 pas yg kini jd amanah..kini apabila perkara yg sama dilakukan oleh pas kelate melalui tuang presiden ulama sedunia, hadi, nape semua kecoh nape semua membantah.nape nape..why???ni sama kes dgn heineken ni..nanti ulama2 kata nape perlu kecoh2 nape perlu fuckwa fuckwi sedangkan pada ketika dulu arwah tun razak juga merasmikan kilang carlsberg di shah alam..tak caya, lu tunggu..i help you..you help me..duit balak dah cukup ke utk saman sarawak report..kalo semua balak ditebang di kelate, kita lihat apa org2 mude kelate buleh buat..paling cikai hanya buat donno dan sembang tepi jalan..jesteru..duit jualan babi kalo dizakatkan nescaya duit itu suci dan bole dibawa haji atau umrah..org asal, org miskin sesungguhnya tiada la syurga buat mu kerana kemiskinan mu itu..hanya org2 kaya yg bole membeli syurga dari allah azzawajalla sambil merasai pantat bidadari yg ketat dan berlendir...sedikit demi sedikit akan terbongkar kisah2 ulama menipu dalam jubah sambil entot atas unta...

Tanpa Nama berkata...

knp nak sibuk pasal si dris ni...

pak haji resmi kilang arak ok je...

Tanpa Nama berkata...

idris jala ini sosok kristian.bilo doloh sleepy head naik ke takta lepas menang election dari raut wajahclean.di lantik sosok dris ni jadi penasihat mos..dengar khabar satu hari sleepy head beri senaskah kitab koran kepada dris untuk dihayati .sleepy head tidah tau dris ni kristian..bilo penasihot sleepy berkata agama dris.terbeliak mata sleepy ...kasihan dari situ pun sleepy tak abangun samapi tikam dan ditunkan takta oleh mat monggol laki tuya

Tanpa Nama berkata...

Melayu Islam Kuntfius

Mana si Jakim ..
Mana si Jais ..
Mana lagi si-bahalul yang se-waktu dengan nya.
Kan dah kata ber-kali kali ..
Nanti Melayu Kuntfius Manfius ..kakaka
Silap silap terbeli air botol jenama Kalsberg ..
Bukan Spielberg tapi Kalsberg ..kakaka

Mintak Idris Jala tukar nama ..kakaka
Kalao HotDog bolih di-tukar jadi sosej ..
Idris Jala perlu tukar nama .. kakaka

Tanpa Nama berkata...

Kilang guiness bukankah di shah alam? Jadi argument towkey dia yaitu satu orang cina kapir harbi berbangsa malaysia, kalau beer dibenarkan untuk dibuat, diproses dan dikilang dalam negeri selangor yang pemerintahnya sultan yaitu ketua ugama islam negeri, yang juga satu2nya orang yang boleh membenar atau menidakkan mana2 ustaz untuk berceramah ugama di masjid2 dalam negeri yaitu diberi tauliah atau tidak oleh sultan yang sama, maka kenapa pulak tak boleh mengiklan, menjual, membeli, menghidang dan menghirup beer yang sama dalam negeri selangor itu? Kalau beer itu dibuat, diproses atau dikilang di luar selangor maka bolehlah secara parallel argument, beer itu kena ban dalam selangor, yaitu tidak bertauliah dalam selangor. Bila deris jadi pengerusi, pejabat dia dalam selangor juga. Tapi itu cerita berkait selangor la. Negeri bersultan lain tak tau lah beri tauliah atau ban, walaupun tak pernah pulak dengar sultan pahang atau sultan johor atau lain2 tak izinkan guiness atau heineken beer dijual atau diiklan di negeri masing2. P.pinang, melaka, sabah dan sarawak takde sultan takde ketua ugama islam so boleh kot? Nak clear line, suruh deris apply sijil halal dari jakim, bukan untuk beer tu ngok, untuk jawatan dia tu. Alasan: kilang guna kepakaran istimewa dirinya dalam perniagaan korporat, yang khas pada diri dia dan tiada atau amat sukar didapati pada orang lain, dan ilmu pengetahuannya itu pula adalah general dalam ertikata boleh diguna untuk semua atau pelbagai jenis perniagaan bukan semata2 untuk perniagaan minuman alkohol sahaja. Untuk apa kilang gunakan ilmu dia, itu ketentuan kilang bukan kentutan deris.

Tanpa Nama berkata...

Idris tranformasi kan beer heineken dari haramm kpd halal. Kahkahkah