Jumaat, 31 Januari 2020

BARU BETUL







SYABAS   NS

BARU SEDAR

ADA TIPU 

ADA PUTAR 

TARIK BALIK 

Istana Negeri Sembilan tarik darjah kebesaran pengarah urusan Ritz Corporate

MESYUARAT Khas Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Negeri Sembilan yang berlangsung pada Rabu lepas memutuskan pengurniaan darjah kepada Pengarah Urusan Ritz Corporate Holding Berhad, Ibrahim Yahaya ditarik balik berkuat kuasa serta-merta.

Pendaftar Darjah, Dr Razali Ab Malik dalam kenyataan hari ini berkata ia membabitkan pengurniaan Darjah Setia Bakti Negeri Sembilan (D.B.N.S) yang membawa gelaran “Datuk” kepada Ibrahim pada 14 Januari lepas.

Katanya mesyuarat tersebut diadakan di Istana Besar Seri Menanti, Kuala Pilah.

“Keputusan ini bertujuan menjaga kebesaran dan kehormatan Institusi Diraja Negeri Sembilan,” kata Razali.

Semalam, Pejabat Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan menafikan dakwaan dibuat oleh Ritz Corporate Holding Berhad yang menyatakan Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir adalah penaung syarikat berkenaan. 

Setiausaha Sulit kepada Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Mohd Nizam Mohd Akhir dilapor sebagai berkata, syarikat berkenaan yang beralamat di 55-12A-H, Menara Northam, Jalan Sultan Ahmad Shah, George Town, Pulau Pinang, tidak pernah memohon perkenan baginda untuk menjadi penaung syarikat tersebut. – Bernama, 31 Januari, 2020.

INI JENIS 

DATUK JUAL

TIMBANG KILO

ADA  TAN SERI

MENIAGA LENDIR

DATUK LENDIR

DATUK JUDI 

TAN SRI DADAH

DATUK SAMSENG

TAN SERI LARI

KE THAILAND

SEMUA TIPU

RAJA2 MELAYU

KESIAN MELAYU

TERUS CIUM

YA AMPOON
KAH KAH KAH


--------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Gwa nak tanya leh ..apasal kaum kapir laknat yang maju dan sipar rasuah spt Tumasik, Viking, Aryan, Samurai tak punye darjat kebesaran. Tak macam kita Melayu ..setakat yg PATEK tahu setiap perasuah, tokan, toke lendir, broker rizab Melayu, penjual igama yg berjaya ..meleka simua atak Latok ..Tan Seli ..oo ..oo

Tanpa Nama berkata...

Ada cerita baru. 'Stupid boy' aka 'the dickhead down south' hantar gangster Melayu kacau majlis orang.TT ada beran sambung cerita ni....krukkrukkruk...