Selasa, 26 Januari 2021

DAH HAMPIR KENA SABOTAJ


 

DAH HAMPIR

PM WANITA

KAH KAH KAH

TAPI 

WAN AZIZAH

KENA SABOTAJ

KAH KAH KAH



Wanita mampu jadi PM Malaysia, kata Dr Mahathir

WANITA juga mampu menjadi perdana menteri negara ini suatu hari nanti, kata Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu bagaimanapun berkata ia adalah proses yang panjang dan mengambil masa sebelum wanita dapat memainkan peranan lebih penting dalam pentadbiran negara.

“Kita lihat perkara ini (perdana menteri wanita) berlaku di negara-negara maju dan kita juga lebih awal dalam memberi peranan kepada wanita sebagai pemimpin.

“Mungkin (pada masa ini) tak sampai jadi perdana menteri, tetapi sudah ada (wanita) yang sudah dapat jawatan dengan tanggungjawab tinggi, malah mereka juga menjalankan tugas dengan baik,” katanya dalam program bual bicara ‘Tick Talk 60 Minute: Wanita-Wanita Bersama Tun M’  yang disiarkan secara langsung di Facebook rasmi beliau, hari ini.

Dr Mahathir berkata golongan wanita hari ini juga mempunyai pengalaman mendalam dan pengetahuan yang luas, sekali gus mampu menjadi penyumbang kepada pembangunan negara.

“(Malah) penuntut wanita adalah bilangan terbesar di universiti dan mereka juga mengambil bahagian dalam setiap kegiatan di sana, malah ada yang berpeluang mengikutinya sehingga ke luar negara,” katanya dan menambah wanita juga lebih serius dalam segala tugasan yang dilakukan. – Bernama, 25 Januari, 2021.

AKHIRNYA

SEMUA LINGKUP

KERANA

ANWAR IBRAHIM

TAK SABAR

KHALAS



5 ulasan:

Awanama berkata...

Bukan salah Anwar Ibrahim bini sendiri tak jadi perdana menteri, lepas atok. Kan masa tu dah ditetapkan Anwar yang bakal perdana menteri ke8. Dia dah berpuluh tahun cangkung kat luar pintu Seri Perdana, di bawah matahari terik, ribut petir, banjir kilat, tunggu masa dia. Kasihan lah sikit Anwar, jangan bantai keterlaluan.

panglimo potaseh berkata...

Betul wanita boleh saja jadi PM ..tapi wanita yang mcm mana ..mcm Kak Rafidah AP ke ..mcm Hajjah Shahrizat Lembu ke ..kang gwa sebut Anja Nurul kang nanti Kutti Kerala tak setuju ..

Ricesaffron@gmail.com berkata...

Layu sebelum berkembang itu lah cara Tun M,, Tun M padai main kipas pada perkara yg yang dah lepas dan yang tidak boleh kembali semula agar bisa yg di tabur akan terus kekal berbisa, satu batu baling 3ekor burung pipit 1jantan 2 perempuan,, Tun M tahu yg bumi tidak akan bergerak ke belakang,,

Blues70 berkata...

sapalah yang bangang tu...pilih pak Lah naJib muYidin dan pilih yang pilih tu..saja tanya jangan marah
kahkahkahh

FOUR WIRE berkata...

Kalau tak sabar, ini lah bahana nya.. Madey dah janji pegang jawatan setengah penggal dan selepas itu akan diserahkan kepada Anwar. Tahu tak, setengah penggal tu berapa lama? (30 bulan ngokkk...) tapi baru nak masuk 22 bulan, semua dah jadi gila babi minta jawatan, tekan kutuk keji Madey..kononnya mungkir janji...apa punye lahabau puak2 yg giler kuasa ni..skrg apa jadi..???? bodoh piang..