Selasa, 11 Disember 2012

KALAU KILANG INI SELAMAT KENAPA IANYA TIDAK DIBUKA DI AUSTRALIA




 BENUA AUSTRALIA MAT BESAR
EROPAH BARAT DAN EROPAH TIMUR BOLEH DI TELAN OLEH AUSTRALIA
MENGAPA KILANG SANTAU RADIOAKTIF INI
KALAU SELAMAT
TIDAK
DIBUKA SAHAJA DALAM AUSTRALIA
TIDAK PERLU PENGANKUTAN
RASIDU BOLEH  TAK PERLU MENINGGALKAN
TEMPAT ASAL

SOALAN:
KALAU SELMAT MENGAPA TIDAK DIBUKA 
DI AUSTRALIA
KOMENTAR TUKAR TIUB
bunyi kenyataan ini amat molek
bunyi kenyataan munkee ini amat indah

tetapi ini satu penipuan 
ini satu penipuan
ini satu pembohongan hidup-hidup

mustahil  sampah dan santau ini
akan dibawa kerluar
mustahil lebihan dan risidu beracun ini akan dibawa keluar

jelas empat ekor menteri ini ingin menipu 
mereka membuiat kenyataan kerana pru13 nak sampai
mereka menipu rakyat malaysia

mereka TIDAK meneangkan kepada umum
bahawa telagh ada perjanjian undang undang dunia
TIDAK membenarkan apa sahaja lebihan, sampah dan risidu
meninggalkan pelabuahan

TIDAK dibenarkan kapal meninggalkan pelabuhan
jika kapal ini membawa bahan risidu
walau pun ada tempat atau negara yang sedia menerima
kerana SELALU berlau residu ini DIHUMBANKAN ke laut

JUGA mustahil dan amat bahawa risidu ini 
begerak dari tempat ke tempat
ini adalah kerja yang amat amat bahaya

dari gebeng ianya akan pula ke perlabuhan kuantan
seluruh kuantan akan dipenuhi oleh santau radioaktif

bayangkan kalau bahan  mentah ini masukkan
kena mengunakan polis dan tentera
kalau nak bawa bahan inui keluar 

dasar yang tepat
 kilang ini  wajib ditutup 

penipuan demi penipuan telah dibuat
semua kerana ada orang telah dirasuah oleh syarikat ini
mesti ada politikus 
mesti ada gedebe 
yang telah dirasuah


Lynas Perlu Patuh 'Syarat Khusus', Residu Perlu Keluar Dari Malaysia

KUALA LUMPUR: Lynas perlu mengeluarkan dari Malaysia semua residu yang dihasilkan oleh Lynas Advanced Materials Plant (LAMP), termasuk semua produk yang diperbuat daripada residu tersebut.
"Ia merupakan syarat khusus bagi pengeluaran Lesen Pengendalian Sementara (TOL) kepada syarikat itu," demikian menurut empat menteri yang bertanggungjawab secara terus terhadap portfolio berkaitan projek Lynas, dalam satu kenyataan bersama Isnin.
Mereka ialah Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed; Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Panglima Dr Maximus Johnity Ongkili; Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri Douglas Unggah Embas; dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

NOTA:
kilang ini milik syarikat
yang berniaga besar dengan zionis 
syarikat ini dimiliki oleh pemodal yahidi
syarikat ini adalah syarikat rasis
sengaja dibuat di negara dunia ke tiga

NOTA:
sila kaji
negara mana?
untuk kegunaan buat apa?
teknoloji apa?
senjata? senjata untuk bunuh siapa?


--------

4 ulasan:

  1. utk tatapan semua ya: Sila baca!
    http://www.dmp.wa.gov.au/documents/Guidelines/DGS_G_TransportDocuments.pdf

    BalasPadam
  2. "Lynas perlu mengeluarkan dari Malaysia semua residu yang dihasilkan oleh Lynas Advanced Materials Plant (LAMP), termasuk semua produk yang diperbuat daripada residu tersebut"

    PR kena tanya di parlimen pasal benda ni. Negara mana yang telah bersetuju untuk mengambil semua residu dan produk residu ini??

    Tanya.. jangan tak tanya...
    NEGARA MANA YANG SUDAH SETUJU UNTUK MENERIMA RESIDU DAN PRODUK RESIDU INI??

    Kalau menteri tak dapat bagi jawapan, saman masuk court!!

    BalasPadam
  3. .......KAMBING PUNYA MENTERI....INI UNTUK MAXIMUS ONGKILI...UI PALUI..KO NI BUDU KAH...BIKIN RUSAK BANgSA KADAZAN SAJA KAU NI....DULU KAU SAMA PAIRIN SAYA PUNYA IDOL TAU...TAPI SAKARANG NI KAMULAH MENTERI PALING PALUI DIDUNIA.....LAWANLAH TOWKEY KAU KALAU INDAK BETUL...KO BALIK TANDEK SAYA BALING KAU SAMA TAIK...PUKIMAK KAU MAXIMUS....TAIK PALAT PUNYA ORANG..BIKIN MALU NAMA JAMES ONGKILI SAJA KAU NI...PI MAMPUS LAH KAU SAMA PBS KAU....TIEW NIA MA.....CIBAI..!

    BalasPadam
  4. Little burung...terima kasih...saya dah baca...
    Introduction
    When dangerous goods are transported by road, transport documentation is required by the Dangerous
    Goods Safety (Road and Rail Transport of Non-explosives) Regulations 2007 and Australian Dangerous
    Goods Code, Seventh Edition (ADG7) to ensure accurate information is available about the dangerous
    goods and vehicle, and allow effective response in an emergency.
    This guidance note assists those transporting dangerous goods on Western Australian roads to comply
    with the relevant documentation requirements.
    It does not apply to transport:
    • of explosives and infectious or radioactive substances;
    • on roads excluded from public access;
    • of retail distribution loads that comply fully with ADG7 chapter 7.3; and
    • where the aggregate quantity of the dangerous goods in the load is less than 25% of the placard load
    limit, and the dangerous goods are being transported by someone who is not in the dangerous goods
    transport business.

    BalasPadam