Jumaat, 5 Julai 2024

APA TERJADI KEMARIN ?

Polis soal siasat Hishamuddin Rais isu catatan blog berkaitan PM


Aktivis politik Hishamuddin Rais disoal siasat oleh polis selama lebih dua jam hari ini berhubung catatan blognya yang menimbulkan persoalan mengenai status kesihatan Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Pengarah Lawyers for Liberty Zaid Malek, yang menemani Hishamuddin di balai polis Brickfields berkata catatan yang diterbitkan pada 25 April itu pada asalnya ditulis oleh bekas ahli parlimen Tamrin Ghafar.

“Dia (Hishamuddin) tiba di balai polis pada pukul 3.30 petang.

“Dia kemudian dibawa ke rumahnya di mana mereka (pihak berkuasa) mahu merampas komputernya, tetapi kemudian memutuskan untuk tidak melakukannya.

“Itu sehingga sekitar jam 5 petang. Kemudian mereka merakam keterangannya (di balai polis) yang berakhir sebelum jam 7 malam,” kata Zaid kepada Malaysiakini.

Awal hari ini, bekas naib presiden PKR Tian Chua berkongsi gambar anggota polis dan penguat kuasa SKMM di rumah Hishamuddin sedang memeriksa komputer aktivis itu.

Ditanya sebab yang mendorong siasatan terhadap Hishamuddin, Zaid berkata, "laporan dalaman".

Dalam catatan blog yang diterbitkan semula oleh Hishamuddin, Tamrin, anak kepada bekas timbalan perdana menteri Ghafar Baba, berkata dia telah dipanggil ke Bukit Aman pada 30 April berhubung artikel lain yang ditulisnya juga berkaitan dengan Anwar.

INI DI RUMAH GUA

KEMARIN

AMIN


2 ulasan:

  1. Ok lah. Kata pejuang.

    BalasPadam
  2. Seteru d cari utk d siasat oleh k'jaan no people mandate kahkahkah

    BalasPadam