Rabu, 22 Mei 2024

KUASA AMERIKA MEROSOT


KUASA AMERIKA

MAKIN MEROSOT

AMIN

Unknown commented on 
"IRAN BERKABUNG"

Dollar US mula melingkup, orang kaya Amerika dan rakyat Amerika Syarikat diancam kemiskinan tegar, muflis dan bangkrap..!!

Perikatan BRICS menyasarkan untuk mencabut ketuanan global dolar A.S. dengan mempromosikan mata wang tempatan untuk penyelesaian perdagangan.

BRICS mahu mengukuhkan ekonomi asal mereka dengan memutuskan hubungan dengan dolar A.S. untuk urus niaga rentas sempadan. Blok itu sedang dalam jelajah dunia yang meyakinkan negara-negara membangun untuk menggunakan mata wang tempatan untuk perdagangan dan bukannya dolar AS.

Perkembangan itu akan menjejaskan beberapa sektor kewangan Amerika Suarikat yang membawa kepada penurunan pasaran pada tahun-tahun akan datang.

Jika BRICS membuang dolar untuk perdagangan, mata wang USD akan kembali ke tanah air yang membawa kepada hiperinflasi di Amerika.

3 sektor di Ameeika Syarikat akan terjejas secara langsung jika BRICS membuang dolar untuk perdagangan.

1. Perbankan dan Kewangan
2. Teknologi dan Fintech
3. Barangan Pengguna dan Runcit

Pertama sekali, sektor perbankan dan kewangan akan menjadi yang paling teruk terjejas kerana pertukaran asing akan mula merosot. Pasaran forex berjalan atas penawaran dan permintaan, dan jika permintaan untuk USD merosot, Bank Pusat A.S. akan mendapati lebih sukar untuk mengimport dolar.

3 sektor kewangan di A.S. akan menerima kesan langsung jika BRICS membuang dolar untuk pembayaran rentas sempadan. Sektor ini akan mula merosot ialah perbankan, pertukaran asing, pelancongan, dan barangan pengguna dan pengeluaran. Di bawah ialah 3 sektor kewangan yang akan terjejas sekiranya dolar A.S. tidak digunakan untuk penyelesaian lagi.

Jika Bank Pusat negara BRICS tidak lagi mengumpul dolar A.S. akan melihat mata wangnya kembali ke tanah air dan tidak laku untuk diniagakan lagi peringkat pasaran dunia

Lebih-lebih lagi, A.S. telah mengimport inflasinya ke negara lain selama bertahun-tahun dan pengembalian mata wang akan membawa kepada hiperinflasi di tanah air.

Dari dolu lagi haku dah peringatkan Malaysia harus rapatkan diri dengan pakatan BRICS dan menjadi anggota tetap dalam BRICS...!!

Pentadbiran Biden mesti bertindak cepat untuk menentang BRICS dan menghentikan penurunan dolar A.S..

Good Bye dollar Amerika, France pound Britain..!!

Harapkan papangang bole jalan lahhh... Apa papangang tahu pasal ekonomi..?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wooit Papangang byk kebolehan & kepakaran jgn bimbangang kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

AS ada war is biznes jika dolar tergugat