Selasa, 4 Julai 2023

WATIKAH UNTUK SYED SADDIQ




Sudah-sudahlah serang bukan Melayu, Syed Saddiq beritahu Dr Mahathir

PRESIDEN Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman hari ini menggesa bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad menghentikan serangan terhadap bukan Melayu dan bukan bumiputera.

Pemimpin politik sepatutnya menyatukan rakyat negara ini, bukannya mengeluarkan kenyataan yang memecahbelahkan, katanya pada sidang media hari ini.

“Kita harus fokus untuk menyatukan rakyat Malaysia, bukan memecahbelahkan rakyat mengikut warna kulit, bangsa atau agama.

“Dan daripada mengimbau perbezaan sejarah masa lalu,kita harus menanti-nantikan apa yang menyatukan kita sebagai satu rakyat, satu negara.

“Kami percaya, serangan terhadap bukan Melayu dan bukan bumiputera bermakna serangan terhadap semua rakyat Malaysia

“Begitulah juga, menyerang orang Melayu adalah serangan terhadap semua rakyat Malaysia kerana hidup, nasib dan masa depan kita saling berkait antara satu sama lain,” katanya.

Ahli Parlimen Muar itu mengulas kenyataan Dr Mahatir semalam, yang berkata usaha mempromosi negara berbilang bangsa bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Perlembagaan Malaysia tidak pernah menyatakan Malaysia adalah negara berbilang kaum, kata bekas perdana menteri dua kali itu.

“Saya hanya menyuarakan peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia. Apakah mempertahankan Perlembagaan Malaysia menyalahi undang-undang?

“Sebaliknya bertentangan perlembagaan ialah mempromosi negara berbilang bangsa.

“Apakah Kerajaan sekarang menolak ‘the Rule of Law’, termasuk perlembagaan Malaysia yang tidak pernah sebut Malaysia sebagai negara berbilang kaum. Sebaliknya perlembagaan menekankan Ke-Melayuan Malaysia,” katanya dalam kenyataan semalam.

Mengulas lanjut, Syed Saddiq berkata pemimpin muda Melayu dalam parti yang diasaskannya akan membuktikan Dr Mahathir silap dalam isu negara berbilang bangsa.

“Sebagai presiden Muda, saya ingin sampaikan mesej yang jelas bahawa kami generasi baharu pemimpin Melayu dalam Muda akan membuktikan Dr Mahathir silap kerana kami percaya kepelbagaian kaum tidak akan melemahkan kita, tetapi hanya akan meneguhkan kita sebagai sebuah negara,” katanya. – 4 Julai 2023.

WOIT

INI WATIKAH

SYED SADDIQ

KAH KAH KAH

INI BAHAN BUKTI

TER BARU

AMIN

SAPA TUDUH

SADDIQ MACAI MADEY

INI BAHAN BUKTI

SEBALIKNYA

KAH KAH KAH

POLITIK BIJAK

TAPI TIBAI

MADEY SEBAGAI

KERJA  SUCI

MASIH TAK DAPAT

TIKET NAK MASUK

KONSERT  PAKATAN

KAH KAH KAH

KESIAN MUDA

SAMPAI TUA 

MENUNGGU

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tt ni dah kurang daya bacaan politik ni. Syed saddiq tu generasi lain tt tak dapat hadam. Tt rasa Syed saddiq ni tak tengok komen dkt socmed kah? Dia hari2 hadap socmed la tt, jadi kenalah hentam madey untuk cover line. Wayang ni dah lama berlaku. Orang pun dah boring.

Tanpa Nama berkata...

Siapa mahu duit free, siapa mahu bantuan selalu, siapa mahu duit kalau bawa bendera, siapa mahu petrol free, tukar minyak hitam free, sunat free, daging free, maggie free, tepung minyak beras free bukan tak bukan pengundi yang akan mengundi golongan pencuri perasuah kah kah kah kalau undi boleh ubah apa apa dah lama pilihanraya dibubatkan, siapa ada duit dia akan menang, yang bayar cukai akan terus ditekan, yang menerima bantuan senang selalu lah kah kah kah alasan miskin papa kedana bagi lesen sewa kat Bangla settle semua nak maju macam.mana woit kah kah sekarang pun Bangla dok payung perempuan kita woit kah kah lagi dalam lagi pasak