Khamis, 31 Ogos 2023

PENDATANG HARAM CHINA MERAH DAH BERJUTA MASUK !!!!


BERAPA JUTA

PENDATANG HARAM

CHINA MERAH DAH

ADA DI TANAH MELAYU

AMIN

KHALAS

AWAS !!! INI BUKTI CHINA MERAH PENJAJAH BARU


Peta China: Malaysia hantar nota bantahan kepada China

PUTRAJAYA – Kerajaan akan menghantar nota bantahan kepada China berhubung tuntutan negara itu di Laut China Selatan, seperti yang digariskan dalam ‘Peta Standard China Edisi 2023’, yang turut meliputi kawasan maritim Malaysia.

Ditemui selepas menghadiri Sambutan Hari Kebangsaan 2023 di Dataran Putrajaya, di sini hari ini, Menteri Luar Dr Zambry Abdul Kadir berkata, tindakan tersebut, merupakan langkah susulan yang diambil kerajaan dalam isu berkenaan.

“Ini merupakan amalan kita (apabila berhadapan isu seperti ini)…dan berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Wisma Putra semalam, langkah seterusnya termasuk menghantar nota bantahan,” katanya.

Kementerian Luar dalam kenyataan semalam memaklumkan, kerajaan tidak mengiktiraf tuntutan China di Laut China Selatan, seperti yang digariskan dalam ‘Peta Standard China Edisi 2023’, yang turut meliputi kawasan maritim Malaysia.

Peta itu sama sekali tidak mengikat Malaysia.

Kementerian Sumber Asli China pada Isnin mengeluarkan ‘Peta Standard China Edisi 2023’ yang turut meliputi kawasan maritim zon ekonomi eksklusif (EEZ) Malaysia berhampiran Sabah dan Sarawak, Brunei, Filipina, Indonesia dan Vietnam, selain beberapa kawasan di India. – BERNAMA


INI BUKTI

CHINA MERAH

PENJAJAH BARU

AMIN

SOALAN APA

JADI DGN 1.2 JUTA

WARAG CHINA MERAH

YANG LESAP

DALAM

TANAH MELAYU

AMIN

KHALAS

PAK LEBAI PELAHAP


PAK LEBAI PUN

PELAHAP

KAH KAH KAH

AMIN

Unknown commented on
 "JUAL TANAH MELAYU"

Jangan lupa bro, sebahagian dari gerombolan kini berada dalam bersatu. Jangan lupa mereka juga kuat pelahap masa dalam gerombolan dulu dan akan terus melahap kalau diberi peluang. Sedangkan pak lebai taraf ulamak pun boleh pelahap puluhan juta, ini kan pulak gerombolan dan bekas gerombolan. Ini manusia bro, selalu nya kalah pada nafsu dunia. Tak dapat depan belakang pun boleh rembat.

NEGARA NEGARA KAKI RASUAH

 


NEGARA NEGARA

KAKI RASUAH

DALAM DUNIA

AMIN

KENAPA ROSMAH WAJIB MASUK JIL


KENAPA ROSMAH

WAJIB MASUK JIL

KHALAS

ABATA : AGAMA BANGSA DAN TANAH AIR



ABATA : AGAMA BANGSA

DAN TANAH AIR


Dalam tulisan ini saya memperkenalkan konsep ABATA : Agama Bangsa dan Tanah Air. Saya juga memperkenalkan konsep RAB : Raja Agama dan Bangsa. 

RAB muncul kerana saya menolak istilah 3R : Royalty  Race dan Religion.  RAB  ialah Raja Bangsa dan Agama.

Istilah Melayu ini  lebih  tepat makna dari singkatan kata. Manakala 3R adalah kata singkat untuk mengingatkan pembelajaran di zaman penjajah. Di zaman penjajah yang diajar hanya  3R : Reading Writing dan Arithmetic. 

Kesedaran  dan pencerahan politik saya yang teratur hanya sampai kepada saya sesudah  Inggeris  meninggalkan Tanah Melayu. 

Di zaman Inggeris saya hanya merasa tempias perlawanan para nasionalis yang bangun melawan Inggeris. Tempias ini pun hanya saya dengar   dari cerita-cerita mulut.

Tahun 1998 di zaman  gerakan Reformasi – ketika Anwar Ibrahim dalam penjara –  ada saya terdengar cerita-cerita mulut dari sosok yang lebih berpengalaman bagaimana suasana Reformasi ketika itu disamakan  seperti zaman melawan Inggeris.

Ini kerana ketika ceramah Reformasi berjalan ada Mak Cik memberi gelang tangan, ada Minah memberi cincin dan ramai Abang dan adik menghulur duit untuk menyokong Gerakan Reformasi. 

Mengikut surah suasana ini sama seperti yang  pernah berlaku ketika Burhanudin, Pak Sako atau Boestamam mengadakan kempen  ceramah nasionalis melawan  Inggeris.

Tahun 2022 berlaku PRU15.  Selepas PRU15 ada PRN 6 Negeri. Pada hemat saya  dari dua babak ini    muncul  satu  lagi suasana. Tapi suasana ini bukan suasana melawan Inggeris. Juga bukan   suasana Reformasi. 

Saya mentakrifkan suasana ini sebagai suasana Kesedaran Melayu. 

Suasana Kesedaran Melayu ini muncul kerana  ada hukum dan syarat yang membawa kelahirannya. Syarat utama yang melahirkan suasana politik ini ialah nazaknya parti United Malays National Organisation.

Manifestasi dari kenazakkan ini ialah masuknya Najib Razak ke dalam penjara.  Pemenjaraan bekas Presiden United Malays National Organisation ini membuktikan bahawa parti ini sedang nazak.

Hegemoni dan kekuatan Parti Ketuanan Melayu ini telah lama terhakis semenjak PRU12 lagi. Perpecahan demi perpecahan telah lebih awal berlaku.

Pada tahun 1988 berlaku  penubuhan  Semangat 46 dan pada 1998 penyingkiran Anwar Ibrahim adalah diantara sebab musabab  yang menazakkan United Malays National Organisation. 

Barah rasuah dan salah guna kuasa menjadi pemangkin yang akan membawa batu nisan kepada parti yang klim sebagai Parti Keramat untuk orang Melayu.

Inilah latar belakang yang mewujudkan   Kesedaran Melayu. Inilah suasana yang memunculkan apa yang saya panggil  Abata. 

Apa makhluk   Abata ini?

Saya  mentakrif  Abata sebagai sesiapa sahaja yang menganut mazhab – agama bangsa dan tanah air. 

Agama itu Islam. Bangsa itu Melayu. Tanah air itu Tanah Melayu.

Abata ini eklusif untuk Melayu. Melayu DKK – darah keturunan  Keling atau DKA – darah keturunan Arab – atau para mualaf atau kumpulan  geng  Bin Abdullah ditolak dari mazhab Abata.

Hanya Melayu dari Nusantara yang boleh menghayati mazhab Abata. Tidak wujud Abata Celup atau Abata Sampingan. Ini kerana  kunci Abata ialah budaya Melayu. Rukun induk Abata ialah Kemelayuan. Kemelayuan itu bermakna budaya Melayu.

Islam Abata ialah Islam Melayu. Ini membezakan Islam Arab. Islam Abata bukan Islam Arab. Abata tidak meminati Islam jenis Taliban. 

Dalam kata mudah Islam ini Islam  Budaya Melayu. Islam  genre  Nusantara.

Wajib diakui bahawa Melayu juga bukan monolitik. Melayu juga terbagi-bagi. Tetapi majoriti Melayu tergulung ke dalam mazhab Abata.  

Salah satu watak Abata ialah mereka tidak menjadi ahli mana-mana parti politik. Ini bukan bermakna mereka tidak memiliki kesedaran politik. Jangan salah baca.

Mereka mengikuti perkembangan politik. Mereka tahu apa yang sedang berlaku. Abata menjadi pemerhati politik yang peka.

Abata menjadi pemerhati yang teliti. Mereka melihat tingkah laku semua parti politik. Pemerhatian rapi terhadap parti politik Melayu – United Malays National Organisation dan Parti Islam Pas, Bersatu, PKR atau Amanah.

Abata memerhati juga parti-parti China dan India. Abata memerhati tingkah laku MCA, MIC atau DAP. 

Satu ciri penting dalam mazhab Abata  pada ketika ini mereka curiga dan tidak percaya  kepada parti yang bukan parti Melayu. Paling jelas pada tahun 2023 mazhab Abata melihat parti DAP sebagai virus yang wajib dijauhi dan malah Abata  melihat DAP sebagai musuh.

Dalam PRU15 Abata berbondong-bondong telah meninggalkan United Malaysia National Organisation. Satu ketika dulu Abata memberi sokongan padu kepada parti yang klim sebagai parti Ketuanan Melayu. Kini tidak  lagi.

Abata telah hilang keyakinan terhadap United Malays National Organisation.  Abata melihat tipu belit dan kong kali kong pemimpin parti ini cukup menjelikkan. 

Satu ketika dahulu di zaman DAP masih belum berkuasa Abata tidak merasa gentar dengan parti ini. Parti DAP dilihat sama setaraf dengan MIC atau MCA.

Parti politik bukan Melayu yang tidak mengancam Melayu.

Sikap ini beralih apabila DAP mula menguasai Pulau Pinang.  Sikap  benci DAP kini beralih lagi. Abata kini melihat DAP sesudah PRU15 dan PRN 6 Negeri sebagai musuh.

Dari hitungan angka dan jumlah YB DAP dalam kerajaan Madani  atau dalam DUN Selangor atau  DUN Pulau Pinang jelas menunjukkan bahawa DAP kini berkuasa.

Abata merasa kuasa politik Melayu terhapus. Pada bacaan Abata taiko politik Tanah Melayu kini dimiliki oleh DAP.

Ucapan-ucapan lucah  dan jahat dari Ramasamy, dari Lim Kit Siang , dari Lim Guan Eng atau dari Nga Kor Ming meyakinkan Abata bahawa agenda Lee Kuan Yew yang mahu Tanah Melayu menjadi Malaysian Malaysia ini masih berjalan.

Nama Melayu  dan jati diri Melayu itu wajib di lupuskan. Cara terbaik seperti cara Inggeris ialah mengubah nama  Tanah Melayu  menjadi Malaya.

Abata membaca dengan   jelas Malaysian Malaysia adalah agenda jahat sama seperti mengubah nama  Kampung Pantai Dalam dan Kampung Kerinchi sebagai Bangsar South. Abata melihat dan mentafsir bahawa projek Malaysian Malaysia ini mahu menghapuskan  Islam, Melayu dan Tanah Melayu.

Justeru Kesedaran Melayu Abata mula mengampuh melimpah dan membanjiri ruang yang satu ketika dulu di bawah kuasa hegemoni United Malays National Organisation.

Apa buktinya Abata mengampuh ?

Secara ilmiah kita buktikan dengan  jumlah kerusi yang di menangi oleh Perikatan  dalam PRU15 dan PRN 6 Negeri. Kemenangan ini ialah kerana Abata  mengalih sokongan. 

Satu lagi bukti ialah kemunculan  ramai kelas inteligensia Melayu yang secara terbuka mengkritik, memberi komen dan kadang kala memperlekeh Ketuanan Melayu.

Inteligensia Melayu ini menjadi pembuat pandangan, penyalur idea dan penggerak fikrah.

Kelas inteligensia Melayu  sebelum ini  di payung dan mencari makan dari tapak  tangan United Malays National Organisation. Kini kuasa dan hegemoni atau mungkin keupayaan memberi makan juga telah berkurangan. Maka  kelas ini telah berani melawan towkay.

Hegemoni dan kuasa United Malays National Organisation telah pecah terbarai. 

Inteligensia Melayu berbondong-bondong meninggalkan United Malays National Organisation.

Rata-rata dalam media sosial, dalam portal berita  yang bukan milik Madani atau yang tidak  di kawal oleh jentera Madani  kita boleh membaca, menuntun atau mendengar pandangan dari kelas inteligensia Melayu. 

Dari pengamatan saya semua ini hanya berlaku sesudah PRU15 dan sesudah PRN 6 Negeri. Kelas inteligensia Melayu ini  amat jelas  menganuti mazhab Abata.

Justeru dari  suasana Kesedaran Melayu ini sini muncul larangan RAB – Raja Agama dan Bangsa. Larangan ini menggunakan kuasa  dan aparatus daulah. Polis dan mahkamah  digunakan untuk membendung ombak Abata.

Mari kita kembali melihat sejarah. Pada tahun 1948 dahulu kuasa penjajah Inggeris telah memperkenalkan Akta Hasutan. Tujuan Akta Hasutan 1948 ialah untuk membendung, melarang dan menangkap para nasionalis dari berjaya menyebarkan pencerahan kepada orang Melayu. Orang Melayu pada ketika itu sedang dihasut oleh Boestamam, Pak Sako dan kawan-kawan  untuk bangun melawan penjajah Inggeris.

Saya tidak  harian dalam masa terdekat  Kerajaan Madani ini akan menggubal  satu akta baru – Akta RAB 2023.

Larangan dan kekangan untuk bercakap tentang Raja, Agama dan Bangsa ini betul- betul menusuk ke jantung Abata. Bezanya Abata tidak menyebut Raja – memadai dengan konsep tanah air.

Tangkapan, siasatan dan amaran tentangan larangan  RAB  saban hari kita baca dalam media. Semua dituju kepada penyokong Abata.

Bercakap hal Melayu salah, bercakap hal  Islam  salah, bercakap hal Raja salah. Larang tangkap cekau  dan penjara kini dihadapi oleh Abata.

Apakah ini dapat menumpas  Kesedaran Melayu ? Apakah ini akan memandulkan Abata ?   Tunggu minggu hadapan. Amin. (TT)


TULISAN INI DISIARKAN JUGA
DALAM PORTAL MALAYSIANOW.COM
https://www.malaysianow.com/my/opinion/2023/08/31/abata-agama-bangsa-dan-tanah-air
DAN
THE MALAYSIANINSIGHT.COM
https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/459833


TERIMA KASIH PETRONAS


Petronas akan bayar dividen RM40 bilion kepada kerajaan tahun ini


PETROLIAM Nasional Bhd (Petronas) akan membayar dividen berjumlah RM40 bilion kepada kerajaan tahun ini iaitu RM5 bilion lebih berbanding RM35 bilion yang diumumkan sebelum ini.

Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Kewangan Kumpulan Liza Mustapha berkata pembayaran dividen itu dibuat berdasarkan kepada kemampuan Petronas.


Keuntungan suku kedua Petronas turun 29% kepada RM16.4 bilion

KEUNTUNGAN bersih Petroliam Nasional Bhd (Petronas) turun 29% kepada RM16.4 bilion pada suku kedua berakhir 30 Jun daripada RM23.0 bilion dalam tempoh yang sama tahun sebelumnya apabila harga minyak yang lebih rendah menjejaskan keuntungannya.

Hasil bagi suku tersebut susut sebanyak 13% kepada RM 79.9 bilion di tengah-tengah persekitaran harga rendah berbanding suku kedua 2022.

Bagi tempoh enam bulan pertama tahun ini, keuntungan bersih Petronas susut 13% kepada RM40.2 bilion terutama disebabkan oleh purata harga direalisasi yang lebih rendah manakala hasil turun sedikit kepada RM170.3 bilion daripada RM170.4 bilion.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Petronas Tengku Muhammad Taufik Tengku Aziz berkata kumpulan itu memajukan inisiatifnya untuk mengekalkan prestasi perniagaan walaupun berdepan dengan persekitaran harga yang tidak menentu pada separuh pertama tahun ini.


Beliau berkata, usaha itu memberi penekanan kepada kecemerlangan operasi dan komersial merentas rantaian nilai Petronas, mengekalkan pengeluaran huluan dan memenuhi komitmen untuk menyediakan tenaga yang terjamin kepada pelanggan.

“Pada masa hadapan kami menjangka akan menghadapi cabaran yang semakin sukar, termasuk pasaran tenaga yang lemah bagi tempoh berbaki tahun ini berikutan aktiviti ekonomi global yang perlahan.

“Walaupun berdepan cabaran dalam jangka masa terdekat ini,  kami akan terus menumpu untuk mengekalkan kesinambungan masa hadapan bagi tempoh jangka panjang

“Ini bermakna meningkatkan pelaburan dalam perniagaan teras kami, walaupun kami mengurangkan pelepasan karbon sambil melabur dalam tenaga yang lebih bersih untuk meneguhkan portfolio kumpulan, sejajar dengan strategi peralihan tenaga kami,” katanya dalam satu kenyataan.

Tengku Muhammad Taufik berkata syarikat minyak nasional itu akan menggandakan usaha membina daya tahan bagi menyediakan nilai mampan jangka panjangnya ketika ia berkembang sebagai pemain tenaga global. 

Prospek harga minyak

Pada masa hadapan Petronas menjangkakan harga minyak dan gas kekal tidak menentu dipengaruhi oleh ketidaktentuan ekonomi yang berterusan dan kebimbangan terhadap jaminan tenaga.

Syarikat itu menjangkakan minyak mentah Brent bergerak antara paras AS$70 dan AS$80 setong dalam tempoh 12 bulan akan datang.

Sementara itu, aliran tunai daripada aktiviti operasi (CFFO) pada separuh pertama tahun ini berjumlah RM 57.8 bilion, turun 7% berbanding RM62.4 bilion sebelumnya, sejajar dengan keuntungan yang dijana dalam tempoh tersebut.

Perbelanjaan modal berjumlah RM 21.4 bilion disumbang terutamanya daripada projek perniagaan huluan dan gas. Perbelanjaan modal domestik meningkat 48% berbanding tempoh yang sama tahun lepas terutamanya untuk pelaburan dalam projek gas asli cecair (LNG) terapung dekat pantai (ZLNG) di Sabah dan pembangunan lapangan gas Kasawari di Sarawak

Jumlah aset Petronas mengukuh kepada RM742 bilion pada 30 Jun 2023 berbanding RM710.6 bilion pada 31 Disember 2022.  Ekuiti pemegang sahamnya meningkat kepada RM410.0 bilion pada 30 Jun 2023 berbanding RM401.6 bilion pada 31 Disember 2022.

Perniagaan huluan Petronas mencatatkan jumlah purata pengeluaran harian sebanyak 2,425 ribu tong setara minyak (boe) sehari pada separuh pertama 2023 berbanding 2,425 ribu boe sehari pada tempoh yang sama tahun lepas.

Segmen itu juga meraih keputusan pelaburan akhir (FID) bagi 12 projek terdiri daripada sembilan di Malaysia dan tiga di luar negara selain turut mencapai lima penemuan minyak dan gas di lima blok di luar pantai Sarawak, Malaysia.

Perniagaan gas menghantar 200 kargo LNG dari Kompleks LNG Petronas (PLC) di Bintulu dan 19 kargo LNG dari PFLNG Satu dan PFLNG Dua kepada pelanggan di seluruh dunia.

Segmen itu juga menghantar 2,214 juta kaki padu standard sehari (MMscfd) purata jualan volum gas di Semenanjung Malaysia.

Pada Suku Kedua 2023, Petronas merekodkan pelepasan gas rumah hijau terkumpul sebanyak 23.04 juta tan setara karbon dioksida (Mil tCO2e) untuk operasi di Malaysia berbanding 22.42 juta pada Suku Kedua 2022.

Syarikat itu berkata ini adalah peningkatan sebanyak 3% bagi tempoh tersebut disebabkan terutamanya oleh peningkatan pengeluaran di kilang penapisan hiliran.

Secara keseluruhan, Petronas menjangka dapat mencapai sasaran pelepasan jangka terdekat dan jangka sederhana - seperti yang ditetapkan dalam pelan sifar bersihnya - NZCE 2050 Pathway - yang dilaksanakan melalui projek pengurangan pelepasan karbon sedia ada dan yang dirancang. – Bernama, 30 Ogos, 2023.

TERIMA KASIH

PETRONAS

AMIN

PENYUMBANG

DANA NEGARA

AMIN

INILAH CONTOH

HARTA YANG

DIMILIKI NEGARA

AMIN

UNTUNG BUKAN

MASUK KE SAKU

CUKONG TAPI

MASUK KE DANA

NEGARA

AMIN

KHALAS

DIMANA ROSMAH SEKARANG ?


Gempa bumi lemah dikesan di Ranau

SATU gempa bumi lemah berukuran 3.7 pada skala Richter berlaku di Ranau pada 7.13 pagi tadi.

Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia, pusat gempa bumi itu terletak di 6.1 darjah utara dan 116.6 darjah timur dengan kedalaman 5 km iaitu 13 km barat laut dari Ranau.

“Gegaran dirasai di Ranau dan kawasan sekitarnya.

“Jabatan Meteorologi Malaysia akan terus memantau keadaan ini,” menurut kenyataan itu. – Bernama, 31 Ogos, 2023.

WOIT

ROSMAH BERADA

DIMANA?

AMIN

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU ROSMAH

BERJOGGING

DI SABAH

KAH KAH KAH

KHALAS

PERNIAGAAN JUAL AIR KENCING


JUAL AIR KENCING

PERNIAGAAN AMAT

LUMAYAN

KHALAS

NAMPAK DUIT MATA KELABU


NAMPAK DUIT

MATA KELABU

AMIN


Unknown commented on
 "PEGAWAI JABATAN AGAMA 
JUGA DITUDUH"

Kah kah kah tak kira siapa kalau duit semua mata kelabu, apa lagi ada peluang semua terjun laut cari duit senang mudah kah kah kah sudah jadi budaya orang kita tak kira apa jawatan dapat peluang semuanya begitu yang tak dapat meratip hulu hilir yang dapat senyap menyap kah kah kah

TALIBAN NAK RAMPAS KUASA


AWAS !!!

TALIBAN TEMPATAN

NAK RAMPAS KUASA

KHALAS

Unknown commented on
 "ASKAR RAMPAS KUASA 
DI GABON AFRIKA !!!"

Sini pun Taliban nak rampas kuasa, lu sembang pasal afrika pulak jemm lah kah kah kah siang malam Hadi berminat rampas kuasa cari dalil zikir zakar kah kah kah semua ini sendiri gali lubang jebon kah kah kah

HARI CUTI


HARI CUTI

KHAMIS 31 OGOS 2023
HARI CUTI
RAMAI AMBIL CUTI PANJANG
SAMBUNG  JUMAAT CUTI
KAH KAH KAH

AGAKNYA
LEBUH RAYA PASTI SIBUK
ATAU 
RAMAI TERUS TIDUR PANJANG
TAK KELUAR RUMAH
KAH KAH KAH

GUA TUNGGU BERITA
TIAP TIAP TAHUN PASTI MUNCUL
PASANGAN DI TANGKAP KHALWAT
DI HOTEL BUJET
KAH KAH KAH

PEGAWAI  LUAR TABII
MELAWAN ENJOI
AKTIF MENCARI
ANAK MUDA YANG  BARU
BELAJAR NGENTOT

SAYANGNYA 
KERJA DI LUAR TABII INI
DILAKUKAN
HANYA DI HOTEL MURAH

DI HILTON
DI MERIDIEN
PEGAWAI LUAR TABII INI 
TAKDA TAULIAH
KAH KAH KAH 

AMERIKA
FLORIDA HUJAN RIBUT
TAUFAN BERNAMA ADALIA SAMPAI
BANYAK KAWASAN BANJIR
BIDEN KATA INI
HASIL DARI MALAPETAKA IKLIM

AMERIKA
TRUMP BERJANJI
JIKA DIA DIPILIH KEMBALI
JADI PRESIDEN
DIA AKAN KUNCI
SEMUA MUSUH POLITIK

PAKISTAN
MAHKAMAH TANGGUH
HUKUMAN PENJARA IMRAN KHAN
TAPI DIA DI TANGKAP SEKALI LAGI
ADA KES BARU
KAH KAH KAH

GABON
RAMPASAN KUASA
DI LIHAT POPULAR
KELUARGA BONGO
MEMERENTAH 60 TAHUN
MELALUI PRU
GABON BEKAS  TANAH
JAJAHAN FRANCE
KAH KAH KAH

HOKKIEN
PAGI INI CERAH SEGAR BASAH
HUJAN LEBAT TENGAH MALAM
GUA TERPAKSA  BANGUN
TUTUP TINGKAP
KAIN BAJU DI AMPAIAN
SEMUA BASAH

PAGI INI
MATA HARI DAH KELUAR
TAPI SINAR AGAK LEMAH

HA HA HA
CENGKERIK BERSIMPONI
DI SEPANJANG JALAN
SESEKALI TERDENGAR
 SUARA TERKUKUR

DARI CELAH GAUNG
TERDENGAR
TUK TUK TUK
BURUNG INI KOCIK
CANTIK TAPI SUARA BESAR

GUA RASA HARI INI
AKAN PANAS
JIKA HUJAN PETANG
MALAM PALING ENAK
UNTUK MELEPAK

BRO
SENYUM
KITA SAMBUT HARI CUTI
DENGAN SENYUMAN

MATA LIAR MATA KERANJANG
CARI WARUNG NAK BELI BUBUR
HARI CUTI TIDUR MEMANJANG
REHAT SANTAI  SAMBUNG TIDUR

LAKUKAN HARI INI
LAKUKAN SEKARANG

SELAMAT BERCUTI

Rabu, 30 Ogos 2023

KEINDAHAN MELAYU SEBELUM GILA NAK JADI ARAB


KEINDAHAN MELAYU

SEBELUM GILA

NAK JADI ARAB

AMIN